Auteur Topic: Ogér  (1127276 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #3360 Gepost op: 02 augustus 2013 - 22:59:51
: )

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3361 Gepost op: 02 augustus 2013 - 23:19:08
Tsja, links-of-rechtsom, ik voelde me niet goed geholpen en heb het geld in de knip gehouden.

Opmerkelijk verhaal en dito concludering inderdaad.
Gaan jullie nou eerlijk zeggen dat jullie nog nooit in jullie leven tegen een verkoper zijn aangelopen die vergat goed te luisteren?  :shock:

Maar goed, het lijkt me niet dat deze al dan niet vermeende faux-pas van een verkoper nog veel meer uitwijding nodig heeft en zeker niet eerlijk t.o.v. zowel de beste man als zijn werkgever. Ik zou liegen als hij me ronduit onbeschoft heeft behandeld, dus ik laat het hier maar bij.
Laatst bewerkt op: 02 augustus 2013 - 23:23:42 door Franklin

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3362 Gepost op: 02 augustus 2013 - 23:30:24
Tsja, links-of-rechtsom, ik voelde me niet goed geholpen en heb het geld in de knip gehouden.
Gaan jullie nou eerlijk zeggen dat jullie nog nooit in jullie leven tegen een verkoper zijn aangelopen die vergat goed te luisteren?  :shock:

Maakt me weinig uit, ben niet zo afhankelijk van een verkoper om iets te kopen. Maar ik heb makkelijk praten, wordt sowieso niet naar mij geluisterd dus ben het gewend.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3363 Gepost op: 03 augustus 2013 - 10:54:48
Zou me ook niet meteen beledigd voelen als een verkoper van te voren waarschuwt dat iets aan de prijs, fijner dan wanneer ik er bij afrekenen achterkom dat er een hemd van 800 euro in m'n tasje zit.

Het is de toon die de muziek maakt.

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3364 Gepost op: 04 augustus 2013 - 08:51:16

Mikey, daar heb je wat mij betreft helemal gelijk in.

Maar... reflectie is een goed idee. De reacties hier hebben me wel kritisch late terug denken, wat was mijn aandeel hierin en waarom ging het mis? En hier kom ik toch tot de conclusie dat ik voor een zaak als deze die dag het niet zo handig aanpakte =>

Ik had weinig tijd en wou een beetje opschieten. Ik ging dus binnen met het idee, "Even een paar overhemden kopen en door naar mijn afspraak". Ik had niet echt haast (had een uur), maar was wel aan het meters maken. Dus toen ik binnenliep was ik alleszins beleefd, maar nam niet even de tijd kennis te maken en mijn verhaal te doen.

Het is natuurlijk discutabel of dat zou moeten, maar het zet wel een veel betere toon. Toen ik namelijk verderop wel twee overhemden scoorde had ik wel eerst een gesprekje met de verkoper en ging het veel beter.

Dus hoewel ik de verkoper nog steeds een beetje een eikel vind, ik heb ook niet de tijd voor hem genomen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #3365 Gepost op: 04 augustus 2013 - 09:41:14
Waar ben je uiteindelijk wel geslaagd, Franklin? Oger A'dam is echt hit & miss wat verkopers betreft; bij de meesten is er geen vuiltje aan de lucht, maar sommigen kijken je aan alsof je koeienstront in je haar hebt, ongeacht hoe je binnen komt lopen. Of je moet net pal voor de deur uit je Panamera zijn gestapt.

Niet onoverkomelijk, wel onbegrijpelijk.

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3366 Gepost op: 04 augustus 2013 - 10:07:45
Waar ben je uiteindelijk wel geslaagd, Franklin? Oger A'dam is echt hit & miss wat verkopers betreft; bij de meesten is er geen vuiltje aan de lucht, maar sommigen kijken je aan alsof je koeienstront in je haar hebt, ongeacht hoe je binnen komt lopen. Of je moet net pal voor de deur uit je Panamera zijn gestapt.

In een winkel waar ik eigenlijk nooit slaag, Society Shop. Maar de overhemden waren prima voor een nette prijs.

En ja, de verkoper deed meewarig (ik twijfel niet aan mijn inschatting), wat niet voor hem pleit. Maar ik had het zelf ook anders kunnen aanvliegen. Ik ben in ieder geval van plan het de volgende keer nog een keer te proberen en dan even de tijd te nemen voor een introductie gesprek. Eens kijken of het dan beter gaat.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #3367 Gepost op: 04 augustus 2013 - 10:17:35
Jullie deze mooi jongens al gezien:

http://instagram.com/p/cbGznVwMqH/

Slechts 88euries..

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3368 Gepost op: 04 augustus 2013 - 10:55:44

Zelfs met het laatste voorbeeld een keer dramatisch geholpen daar. De pure arrogantie van verkopers daar is voer voor psychologen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3369 Gepost op: 04 augustus 2013 - 11:01:10
Vraag me niet waarom maar een aantal van die winkelklerken menen een zekere status te kunnen ontlenen aan het werken bij Ossjee in de PeeCee.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #3370 Gepost op: 04 augustus 2013 - 11:14:23
Terwijl ze gewoon op weg naar hun werk hutjemutje in tram 5 staan. Zoals de jongen die in het gebouw tegenover ons woont. Die is trouwens wel oké.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3371 Gepost op: 04 augustus 2013 - 11:21:27
Klopt.

In een raw-jeanswinkel in Aachen (toevallig met Nederlandse eigenaar) had ik een paar sneakers (prijs stond er niet op maar veel kon het niet wezen dacht ik ;)) gezien die ik ff ging passen (samen met wat andere spullen). Toen werd mijn vrouw buiten mijn gehoor gevraagd of de prijs geen probleem (200 euro) zou kunnen wezen. Heel wat subtieler dus.

Hmmm in het vervolg misschien toch nog iets beter gekleed de stad in ;)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3372 Gepost op: 04 augustus 2013 - 11:30:31
Vraag me niet waarom maar een aantal van die winkelklerken menen een zekere status te kunnen ontlenen aan het werken bij Ossjee in de PeeCee.
Idd in de PC dan, in Den Haag en Rotterdam geen slechte ervaring met de verkopers.

Zag laatst een stuk van een programma over verkopers in een mall in Engeland. Meiden die in de "duurste" damesmodezaak in de mall werkten kwamen gewoon uit eoa achterbuurt.

Sommige verkopers in zulke zaken voelen zich snel "boven de klant verheven", terwijl ze normaal gezien niet eens de artikelen zelf zouden kunnen betalen.

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3373 Gepost op: 04 augustus 2013 - 12:49:11
Dit is grappig... een pagina terug de mensen die mijn verhaal erg raar vinden en nu een rij aan klachten over arrogantie. Twee kampen?  :mrgreen:

Alle gekheid op een stokje, dat lijkt me dus wel werk voor de shopmanager om iedereen weer even scherp te krijgen. Het is duidelijk niet een uitzondering en dit wil je toch niet hebben als shopmanager.

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3374 Gepost op: 04 augustus 2013 - 13:36:06
Bij "onze" winkels komt wel eens een soort van mystery shoppert langs om te kijken of het winkel personeel nog beetje doet wat het moet doen. Ze krijgen zo feedback en er kunnen zaken verbetert worden.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.