Auteur Topic: Ogér  (1127276 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #3390 Gepost op: 06 augustus 2013 - 10:42:33
...begrijp ik het wel als iemand in bijv. een korte broek en goedkoop uitziende kleding ernaar gaat kijken de verkoper vraagtekens heeft of het wel binnen je budget valt. Niet dat ik het goed wil praten, iedereen verdient een gelijke behandeling en aan iemands kleding kan je natuurlijk niet afleiden hoeveel geld die persoon te besteden heeft.. maarja ieder mens heeft vooroordelen.
Een verkoper mag vooroordelen hebben (is menselijk tenslotte), maar hij mag ze op geen enkele wijze laten blijken aan de klant.

Bij een grote motorzaak kwam eens iemand in een dergelijke outfit binnen. Ging weg met een gloednieuwe HD Heritage Classic full option. Werd sindsdien altijd als voorbeeld voor de verkoopopleiding gebruikt.

Een bekende van mij was een Schiphol-taxibedrijf begonnen. Ging in "normale" (niet armoedig dus) kleding naar een Audi-dealer voor 3 (!) Audi A8's in luxe uitvoering. Werd bij binnenkomst (ze wisten nog niet waarvoor hij kwam) al totaal niet serieus genomen dus ging naar de concurrent. Kon het na de aankoop even niet laten het te melden bij de eerste zaak overigens.

En in de USA heersen overigens ook veel minder vooroordelen (althans men laat het niet blijken). Ik was behoorlijk "zomers" gekleed gezien de hogere temperaturen (en nog steeds beter dan de gemiddelde Amerikaan ;)), en dat had totaal geen consequenties voor het gedrag van de verkopers. Klant is daar heel wat meer "koning" dan in Nederland.

Luka

• Bekijk profiel
Reactie #3391 Gepost op: 06 augustus 2013 - 10:52:55
Een verkoper mag vooroordelen hebben (is menselijk tenslotte), maar hij mag ze op geen enkele wijze laten blijken aan de klant.

Bij een grote motorzaak kwam eens iemand in een dergelijke outfit binnen. Ging weg met een gloednieuwe HD Heritage Classic full option. Werd sindsdien altijd als voorbeeld voor de verkoopopleiding gebruikt.

Een bekende van mij was een Schiphol-taxibedrijf begonnen. Ging in "normale" (niet armoedig dus) kleding naar een Audi-dealer voor 3 (!) Audi A8's in luxe uitvoering. Werd bij binnenkomst (ze wisten nog niet waarvoor hij kwam) al totaal niet serieus genomen dus ging naar de concurrent. Kon het na de aankoop even niet laten het te melden bij de eerste zaak overigens.

En in de USA heersen overigens ook veel minder vooroordelen (althans men laat het niet blijken). Ik was behoorlijk "zomers" gekleed gezien de hogere temperaturen (en nog steeds beter dan de gemiddelde Amerikaan ;)), en dat had totaal geen consequenties voor het gedrag van de verkopers. Klant is daar heel wat meer "koning" dan in Nederland.

Ik keur het ook niet goed en je hebt inderdaad helemaal gelijk dat een verkoper het niet hoort te laten blijken aan de klant. En zoals je voorbeelden mooi aangeven kost het de verkoper alleen maar omzet. Ik wou alleen maar aangeven dat ik die gedachten wel begrijp, maar indien dat gebeurt zou een verkoper dat inderdaad voor zich moeten houden.

loladonna

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3392 Gepost op: 08 augustus 2013 - 00:34:07
sollicitatie gesprek gehad bij Osjee?

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3393 Gepost op: 04 september 2013 - 11:11:13
vond gisteren mooi boek met de nieuwe collectie bij de post. Tenenkrommende teksten, maar wel weer erg mooie foto's.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3394 Gepost op: 04 september 2013 - 11:23:05
mag ik u begroeten? fuck off.
live and let die

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3395 Gepost op: 04 september 2013 - 11:24:49
zonder kinderen graag, dat vinden wij vervelend in onze winkels
Be yourself no matter what they say

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3396 Gepost op: 04 september 2013 - 11:49:01
zonder kinderen graag, dat vinden wij vervelend in onze winkels

Stond dat erin? :P

jort

• Gebruiker
  • Nederlandse Dandy met Italiaanse roots
    • Bekijk profiel
    • Reblog
Reactie #3397 Gepost op: 04 september 2013 - 11:56:27
ik heb alleen naar de plaatjes gekeken  :oops:

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Reactie #3398 Gepost op: 04 september 2013 - 11:57:56

LOL stond dat erin?
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3399 Gepost op: 04 september 2013 - 12:08:15
Die lacouleurblancheblogger is daar dus kennelijk niet in de verkoop terecht gekomen, maar als tekstschrijver aangenomen

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3400 Gepost op: 04 september 2013 - 12:09:35
door de heilige geest zelf gevraagd en wordt inkoper zo valt te lezen op zijn tumblr
Be yourself no matter what they say

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3401 Gepost op: 04 september 2013 - 12:16:49
Goede zet, vind Oger van vandaag een winkel zonder eigen gezicht.
Was "vroeger" toen ze echt arrogant waren een stuk beter. :mrgreen:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3402 Gepost op: 04 september 2013 - 20:44:05
Boekje hier ook ontvangen alleen nog niet ingekeken.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Oger
Reactie #3403 Gepost op: 04 september 2013 - 20:49:33
Ok dan wachten we het nog even af.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #3404 Gepost op: 04 september 2013 - 21:10:58

Dat staat er al jaren in. Inderdaad nogal ruk, maar ja. Boekwerk is wel leuk. Weinig origineel allemaal maar een stuk minder ghey dan vorige folders. Faux ingebonden vs nietje ook wel aardig.
Laatst bewerkt op: 04 september 2013 - 21:13:43 door Janus