Auteur Topic: Ogér  (1127263 keer gelezen)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #3060 Gepost op: 13 augustus 2012 - 17:11:51
Geen idee hoe ze dat gaan doen, ben benieuwd :mrgreen:
//

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3061 Gepost op: 13 augustus 2012 - 17:14:09
Uit de broekband kan je vast nog wel wat halen, maar dan is 3 centimeter wellicht veel. Uit de broekspijp kan dat volgens mij nooit. Zou mij niet verbazen als het een nieuwe broek wordt Bastian :-)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3062 Gepost op: 13 augustus 2012 - 17:17:38
Wel een ander punt; tijdens het uitzoeken van de stof en de opties vroeg ik uiteraard of het geheel geplakt werd, "nee, meneer, we zullen deze full-canvas voor u uitvoeren". Net tijdens het passen even gevoeld, en zoals verwacht trek ik zo de lijm los in het revers, dus lijkt me niet ;)

Bloedje-irritant dat soort voorlichting.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #3063 Gepost op: 13 augustus 2012 - 17:19:32
Alleen de band was te strak, broekspijpen waren netjes 19cm. Heb ook niet gekeken naar hoeveel stof er nog in de naden zat. Zaterdag klaar, dus een nieuwe broek gaat het niet worden ;)

Bloedje-irritant dat soort voorlichting.

Inderdaad, op het moment dat ze het zeggen weet je praktisch al zeker dat ze liegen, maar zeg er dan maar eens wat van.
//

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #3064 Gepost op: 20 augustus 2012 - 14:47:51
Ik zou het toch gemeld hebben bij de (andere) verkoper. Dat je je afvraagt of hij het echt niet wist (in welk geval hij even op de hoogte gesteld moet worden) of dat hij nou echt bewust zat te liegen (in welk geval er een gesprek van andere aard met hem gevoerd zou moeten worden, hoewel ik aanneem dat de andere verkoper die conclusie zelf wel trekt). Ik ben zelf afaik altijd correct voorgelicht over wel/niet geplakt, dus ik vind het vreemd dat ze dat bij jou niet doen, wat de reden ook is geweest.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #3065 Gepost op: 20 augustus 2012 - 18:49:46
Heb het pak en de vermaakte broek vandaag opgehaald, zal morgen nog eens kijken naar de constructie. Op de bon staat €750,- kadobon, maar betwijfel of het klopt, kom er op terug!
Verkoper in kwestie was degene die waarschijnlijk zelf de functioneringsgesprekken doet ;)
//

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #3066 Gepost op: 31 augustus 2012 - 13:58:42
Uiteraard zullen vast weer neurotische zeurpieten reageren -wat hebben we toch een prachtig forum gecreëerd- maar gisteren weer als vanouds een jasje laten aanmeten bij Menco, oftewel Oger.

La Vera krijgt deze keer de eer, om voor mijn rechte schouders en andere lichamelijke schoonheden (andere noemen het foutjes van de natuur), een passend jasje te maken.

Ongevoerd = ja (al heb ik gevraagd of een kwartje ook mogelijk is, alla Rubinacci)
Schouders = ja, Leonie blijft heer en meester van de waistcoats (dollen uit: Spalla Camicia)
Hoeveel knopen = 2.5
Zakken = aan de zijkant :) (sorry Broekveld, maar blijf me nog steeds verbazen over de positie, van je zakken, op je Vanita jasje), opgestikt, maar een normaal borstzakje
Geput: 2x

Rest zie foto.

Overigens is het een uitstapje, gezien ik uiteraard verder trouw blijf aan mijn bespoke tailor, maar La Vera heeft altijd al mijn interesse gehad, dus gewoon een keer proberen. Daarnaast vind ik Menco gewoon een geschikte peer, vakidioot, perfectionist, tikkie neurotisch, maar vooral ook gepassioneerd.

Zelfs nog even getwijfeld om te gaan voor Oger handmade; eerlijk is eerlijk, dat ziet er verdomd goed uit! Goed binnenwerk, mooie afwerking, veel mogelijkheden in het aanpassen van de maten, fijn handwerk (kleine chineesjes zijn behoorlijk precies) en verder eigenlijk alles mogelijk (schouders, zakken, afwerking, etc). Werd ook een andere heer aangemeten, door een collega, en er werd volledig open gecommuniceerd over de verschillende lijnen (Red meneer, dat is een geplakt). Overigens leek het een eerste “aanvaring” te zijn met maatwerk en blijkbaar was plak een prima optie (ja, we zijn niet allemaal kledingnerds).

Anyway, houd jullie op de hoogte!

Atjuu!

[attachment deleted by admin]
Respect the beard

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #3067 Gepost op: 31 augustus 2012 - 14:03:08
Ben benieuwd naar het resultaat, klinkt veelbelovend.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #3068 Gepost op: 31 augustus 2012 - 14:08:18
................... Daarnaast vind ik Menco gewoon een geschikte peer, vakidioot, perfectionist, tikkie neurotisch, maar vooral ook gepassioneerd................

Punt,

Hier heb je een punt! Menco is gewoon erg goed in zijn werk, zeker wat het aanmeten betreft.

Ben eveneens zeer nieuwsgierig naar het eindresultaat.

L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3069 Gepost op: 31 augustus 2012 - 14:33:25
Uiteraard zullen vast weer neurotische zeurpieten reageren -wat hebben we toch een prachtig forum gecreëerd- maar gisteren weer als vanouds een jasje laten aanmeten bij Menco, oftewel Oger.

Leuk verslag Punt, benieuwd naar het resultaat. 6 weken?

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #3070 Gepost op: 31 augustus 2012 - 14:41:51
@Clay, 6-8 weken, als ik het goed heb begrepen (niet expliciet gevraagd).
Respect the beard

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #3071 Gepost op: 31 augustus 2012 - 14:47:49
Mooi Punt. Ben erg tevreden over La Vera, vooral de revers zijn heul mooi. Volgens pak wordt denk ik ook La Vera.
The man with style, is the man who can smile

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3072 Gepost op: 31 augustus 2012 - 14:49:36
Revers van Munro handmade zijn ook erg fraai.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3073 Gepost op: 31 augustus 2012 - 14:52:41
Leuk verhaal. Ben benieuwd, Punt.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3074 Gepost op: 31 augustus 2012 - 14:58:58
Denk dat veel leden dit nauwgezet zullen volgen. Mijn zoektocht naar het beste MTM-adres is ook nog niet ten einde. Leuk verslag, Punt.