Auteur Topic: Ogér  (1127079 keer gelezen)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #1710 Gepost op: 28 april 2009 - 08:29:08
Zal morgen bellen voor verdere info als ik eraan denk. Zal bovenstaande vragen stellen. Nog andere punten?

Is er al een update?
Respect the beard

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1711 Gepost op: 29 april 2009 - 17:24:18
Na het wegvallen van een afspraak vandaag maar even langs gegaan bij Oger R'dam om de loafers (gelijk aan die van Alberts) te passen. In het beige zagen ze er mooi uit en ze passen perfect (maatje 6). Maar ik wilde ze in het blauw suede hebben en ze waren alleen nog verkrijgbaar vanaf 6,5 bij een andere vestiging. Wel mooie croco-leren tassel loafers gespot! Deze zullen vanuit een andere vestiging in mijn maat en in het blauw ipv bruin naar Rotterdam worden gebracht, omdat ze nu nog in een andere vestiging staan. Volgende week ff passen, erg apart!

Wederom goede service (lekkere koffie, vriendelijk personeel) en enkele paren perfect zittende kousen van Dore meegenomen.

B'voo!

Een impressie van de tasselloafer in het bruin:
Laatst bewerkt op: 29 april 2009 - 17:29:03 door Storm
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1712 Gepost op: 29 april 2009 - 21:17:34
Is er al een update?

Niet meer gebeld. Te druk op werk, waardoor ik er overdag niet aan dacht, en bij nader inzien geen tijd om een inkoopactie te organiseren, aangezien het b.v. bij mijn aan huis zou moeten, met vervolgens wellicht weer een passessie. Ga voor deze keer zelf even nog snel van de SuSu actie gebruik maken.

Mediaman

• Gast
Reactie #1713 Gepost op: 06 mei 2009 - 13:51:00
Op het werk hier komt Oger Corporate Fashion langs met het volgende aanbod:

Corporate Incentive suit: € 299,- twee voor € 499,-
- Super 120
- 12 verschillende stoffen

Oger Travelling Tailor maatpak: € 498,- € 498 twee voor € 799,-
- Een uitgebreid pallet aan exclusieve stoffen.

Omschrijvingen uit de folder.  :)

Gibson

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1714 Gepost op: 06 mei 2009 - 17:16:06
Op het werk hier komt Oger Corporate Fashion langs met het volgende aanbod:

Corporate Incentive suit: € 299,- twee voor € 499,-
- Super 120
- 12 verschillende stoffen

Oger Travelling Tailor maatpak: € 498,- € 498 twee voor € 799,-
- Een uitgebreid pallet aan exclusieve stoffen.

Omschrijvingen uit de folder.  :)

Heb je die folder ook in PDF file beschikbaar?
Great people talk about ideas. Small people talk about other people

Mediaman

• Gast
Reactie #1715 Gepost op: 06 mei 2009 - 17:25:49
Heb je die folder ook in PDF file beschikbaar?

Nee, sorry.

GSA

• Gast
Reactie #1716 Gepost op: 06 mei 2009 - 18:36:35
MM, laat ons even weten of het wat is als je het hebt geprobeerd ;)

Mediaman

• Gast
Reactie #1717 Gepost op: 06 mei 2009 - 19:27:36
Er stond twee paspoppen in de hal van de kantine, het Corporate Incentive Suit is niks, plak, een knoopsgat in/aan het begin van de rol in de rever, omslagen, geen vorm. Het TT pak zag er netjes uit, sleutelgat vormige knoopsgaten, open knoopsgaten op de mouwen (zeg ik dat zo goed?), geen plakrever dacht ik te voelen (kan iemand dat bevestigen). Het was een donkerblauwe krijtstreep en twee collegae hadden direct het verhaal tegen elkaar over de associatie met de financieele sector, 'In London word je gelijk gestenigd! hahaha!'  ](*,)

Uiteraard ga ik kijken bij de passessies en de heren van Oger aan een kruisverhoor onderwerpen!  :mrgreen:

GSA

• Gast
Reactie #1718 Gepost op: 06 mei 2009 - 20:46:41
Er stond twee paspoppen in de hal van de kantine, het Corporate Incentive Suit is niks, plak, een knoopsgat in/aan het begin van de rol in de rever, omslagen, geen vorm. Het TT pak zag er netjes uit, sleutelgat vormige knoopsgaten, open knoopsgaten op de mouwen (zeg ik dat zo goed?), geen plakrever dacht ik te voelen (kan iemand dat bevestigen). Het was een donkerblauwe krijtstreep en twee collegae hadden direct het verhaal tegen elkaar over de associatie met de financieele sector, 'In London word je gelijk gestenigd! hahaha!'  ](*,)

Uiteraard ga ik kijken bij de passessies en de heren van Oger aan een kruisverhoor onderwerpen!  :mrgreen:

top  =D>

Mediaman

• Gast
Reactie #1719 Gepost op: 06 mei 2009 - 21:04:37
Als ik specifieke zaken moet navragen, graag via hier aangeven en ik ga me best doen om het te onthouden,...ik ga daar niet met een kladblok staan.  :)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1720 Gepost op: 06 mei 2009 - 21:32:57
Vraag even na of het pak zelf full/half-canvas of geplakt is, of check het zelf even door te voelen (dan is de vraag natuurlijk nog wel of het demo pak hetzelfde is als wat ze leveren).

Wat is er trouwens mis met een knoopsgat aan het begin van de rol in de revers? Bijna al mijn 3 knoops pakken hebben het, geeft een mooi 2.5 knoops effect. Een niet rollende bovenste knoop bij een 3 knoops is geen gezicht. Ook bij sommige van mijn 2 knoops pakken is de rol wat heftig als ik mijn jasje open heb...

Open knoopsgaten zijn nauwelijks een indicatie voor kwaliteit, je kan ze bij elke fatsoenlijke kleermaker erin laten zetten, ook in goedkope pakken. Maar natuurlijk is het leuk als ze netjes alles open afleveren als de boel op de juiste maat is. SuSu heeft alles open, ook bij hun geplakte pakken van het rek. Erg handig (not) voor spul van het rek: wil je iets verlengen of inkorten zal het via de schouder moeten. Kost meer tijd, en dus ook meer geld.

Niet geplakte revers: Tsja, revers zijn qua plak/ongeplakt een lastig verhaal. De meeste middenklassers gebruiken een stukje canvas die ze met de machine vastzetten, maar niet met lijm. Ergo ongeplakt. Maar meestal zie je toch geen steekjes aan de achterkant bij dit soort pakken. Sommige merken plakken het gehele pak, maar niet de revers. Soms zie je dan wel de steekjes waarmee het canvas vastgezet is. Dit bijvoorbeeld bij Scabal MTM, en die ongevoerde SuSu zomerpakjes van het rek.
De canvas constructie voelen is dus lastiger dan bij die van de rest van het pak, omdat deze goed vast zal zitten. Dat de boel een beetje meegeeft is wel een teken dat het om canvas en niet lijm gaat. Lijm zit altijd direct tegen de stof en geeft niet mee (tenzij het los raakt natuurlijk).

Bij de rest van het pak zelf is het makkelijker om de boel op gevoel te testen: daar voel je duidelijk een losse laag (en dan heb ik het niet over het borststuk, dat zit eigenlijk bij elk plakpak ook los) tussen de stof. De basis stof zelf is overal even dik bij full-canvas pakken. Het maakt niet uit of je aan de voorkant of achterkant zit te voelen. Bij plakwerk is het aan de voorkant zwaarder en iets stugger, omdat er dus een vlieseline laag direct tegenaan geplakt is. De lijmvlies/vlieseline kan tegenwoordig erg dun en soepel zijn, waardoor men soms denkt dat een pak ongeplakt is.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1721 Gepost op: 07 mei 2009 - 14:33:40
Gistermiddag via de site een mailtje gestuurd met de vraag of ze een nummer van de importeur van Tom Ford hadden omdat ik op zoek ben naar een poster daarvan. Vandaag al bericht terug gekregen, een linkje met telefoonnummers. Verder de uitleg dat zij zelf geen beeldmateriaal van TF gebruiken dus mij niets kunnen sturen terwijl ik daar niet eens om had gevraagd. Snelle en correcte service op een mailtje dat geen omzet oplevert zeg.

Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1722 Gepost op: 13 mei 2009 - 22:07:19
Vandaag de Pre Sale mailing binnengekregen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1723 Gepost op: 13 mei 2009 - 23:22:23
Weinig verrassend.

GSA

• Gast
Reactie #1724 Gepost op: 06 juli 2009 - 18:51:57
Citaat
Oger Stef enschede    Oger & Stef gaan samenwerken in Enschede

Op 1 juli 2009 zijn Oger Fashion en Stef exclusief overeengekomen om te gaan samenwerken in het oosten van het land.

In september 2009 zal, in het voormalig pand van Robert Nederveen aan het H.J. van Heekplein te Enschede, de eerste Oger by Stef Mens Store geopend worden. De collectie zal bestaan uit alle Italiaanse topmerken, aangevuld met de Oger labels. De collectie opbouw bestaat uit smart casual, business- en eveningwear. Ook zal maatwerk een belangrijk onderdeel van de collectie zijn. Kortom het totale Oger concept zal worden aangeboden in Enschede.

De personen achter het bedrijf Stef zijn zakenman Peter van Merksteijn en zijn dochter Stephanie. Stephanie runt momenteel dameszaak ’Stef’, welke gelegen is om de hoek van de nieuwe store. Zij ziet deze vestiging als een springplank naar Duitsland. Stephanie is ervan overtuigd dat het totale Oger concept goed zal aanslaan in het oosten van het land.

Zie ook: www.stef.nl