Ok, heb even gebeld met de beste heren van Oger.
Indien er 10 pakken besteld worden komen ze langs. Locatie maakt niet uit, en de personen hoeven niet afkomstig te zijn van het bedrijf waar ik voor werk. Bij uitzondering komen ze op zaterdag langs (in geval van een mogelijke SF-actie lijkt me dat het meest praktisch namelijk).
Ze rekenen zo een 20 minuten per persoon voor opmeten. (relatief snel gezien mijn ervaringen. Any comments?).
Stoffenhuis is er één onder eigen beheer gemaakt in Italië, volgens de beste man vergelijkbaar met o.a. Dormeuil en "Radar" (spelling en naam is mij onbekend, Italiaans en volgens de beste man gebruikt in veel luxe merken), maar van mindere kwaliteit dan b.v. een Zegna. Wellicht dat Alberts nog wat kan toevoegen.
Het slanke Travelling Tailor pak heeft standaard 2 knopen, en opties als ticketpockets, contrastkleur voor het vilt in de kraag, initialen, standaard kleppen op zak, hoornen knopen, initialen indien gewenst. Broek heeft een flat front zonder omslag. Indien gewenst is omslag mogelijk en kan voor de wat corpulentere persoon een ander front genomen worden.
Op mijn vraag hoe het pak zich weerhoudt tot de DFS lijn, gaf hij aan dat dit vergelijkbaar was qua pasvorm en kwaliteit. Echter zo benadrukte hij dat deze in de winkel duurder zijn en daardoor nam ik dus een lichte twijfel in z'n stem waar.
Keus in opties en kwaliteit van goedkopere pak is natuurlijk stuk minder.
Vragen die ik gemist heb: hoeveelheid stoffen & knopengulp. Mochten jullie nog vragen gesteld zien worden, let me know.