Auteur Topic: MTM en bespoke shirts: getting the fit right  (207573 keer gelezen)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #90 Gepost op: 05 november 2009 - 13:41:26
Ik zit zelf een beetje in dubio, ik wil ook eens een MTM shirt gaan halen, bij Menco Nieuwenhuis, en dan het goedkoopste label, green label. Alleen iemand kwam met het argument dat kwaliteit van dit shirt slechter is dan een gewoon RTW shirt, van dezelfde prijs. Ik kwam toen met het argument dat je bij de RTW shirts van dezelfde prijs (Ralph Lauren, Boss, Hilfiger etc.) Meer voor de naam betaald dan je eigenlijk voor de shirts doet.

Wat is nou waar, zijn goedkopere maatshirts qua kwaliteit slechter dan RTW shirts van dezelfde prijs?

Goedkope mtm-shirts, en dan bedoel ik shirts van 65 euro of iets dergelijks, zijn inderdaad vaak niet goed. Geregeld matige stoffen, een boord van schuurpapier en plastic knopen (voor zover je geen andere keuze hebt). Een confectiehemd van dezelfde prijs kan dan heel goed beter zijn.

Nu ben ik heel tevreden over mijn goedkopere mtm-hemden van Menco Nieuwenhuis (van zo'n 125 euro, geloof ik). Als je de goedkoopste stoffen met wat polyester buiten beschouwing laat en voor die paar euro meer paarlemoeren knopen neemt, heb je in mijn ogen een goed shirt voor de prijs.

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 10 november 2009 - 15:56:38
125 vind ik een mooie prijs voor een MtM hemd. Dan ga ik binnenkort maar eens een kijkje nemen.

Dankje!

Umpire

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 27 januari 2010 - 21:38:11
Ik denk dat mijn vraag hier meer tot zijn recht komt..

Wie kan me even wat uitleggen (hopelijk aan de hand van wat plaatjes of goed beschrijven), wat de voldende punten inhouden

Handemade shirt:
Shirt met losse baleinen, afgezet onder de kraag met een andere stof. Wat betekent "met andere" stof
Moschini. Wat betekent dat?
Knoopaanzet met een kraaienpootje. Is dat meestal op stift/stam of ook zonder?
Lijst aan de binnenkant, met de hand aangeslagen? Wat betekent dat?

bedankt!
Laatst bewerkt op: 27 januari 2010 - 21:40:58 door Umpire

Mediaman

• Gast
Reactie #93 Gepost op: 06 april 2010 - 21:33:00
Hoeveel keer wassen jullie een nieuw MtM shirt voor een definitief oordeel te vormen over de pasvorm en de eventuele aanpassingen?

koenie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 06 april 2010 - 21:34:08
Ik meestal een keer of vijf-zes. Daarna krimpt het shirt (bijna) niet meer, is mijn ervaring.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 06 april 2010 - 21:36:06
Hoeveel keer wassen jullie een nieuw MtM shirt voor een definitief oordeel te vormen over de pasvorm en de eventuele aanpassingen?

Inderdaad... in mijn geval drie tot vijf keer.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

MacBert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 06 april 2010 - 21:40:53
Vijf keer werd mij geadviseerd bij Vanita. Ik draag mijn twee shirts nu gewoon regelmatig en was ze meteen. Dan weet ik ongeveer binnen twee weken wat ik er van vind.

Mediaman

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 06 april 2010 - 21:42:12
Ok, dank heren.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 06 april 2010 - 21:45:37
Maar interessanter dan deze vraag is wat er achter zit. Problemen met de fit van een nieuw shirtje, Mediaman?

Mediaman

• Gast
Reactie #99 Gepost op: 06 april 2010 - 21:52:24
Maar interessanter dan deze vraag is wat er achter zit. Problemen met de fit van een nieuw shirtje, Mediaman?

Dat weet ik nog niet, nu eenmaal gewassen, nog een keer of vier te gaan, maar ik denk eigenlijk al te zien dat de rug niet dermate gaat krimpen dat hij goed gaat vallen, iets teveel stof denk ik. Aangezien het mijn eerste MtM shirt is ben ik een beetje zoekende.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 06 april 2010 - 21:57:49
Aangezien het mijn eerste MtM shirt is ben ik een beetje zoekende.

Jazeker, ik ken het. De stress, het koude zweet... Nee geintje, maar het blijft itereren met MTM shirts en een eerste batch is nooit helemaal perfect.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 06 april 2010 - 22:35:33
Aangezien het mijn eerste MtM shirt is ben ik een beetje zoekende.

Uberhaupt je eerste ? Of eerste bij Vanita ?

Indien het eerste, vergeet je andere shirts maar, het valt mij op dat ik de rest alleen maar tegen vind vallen nadat ik mijn eerste MTM's heb gehaald.

Om ook op je vraag terug te komen, ik was niet echt tevreden had mijn twijfels met mijn Suit Supply MTM maar na een keer om 5 wassen zaten ze prima.  
if i stop lying i just disappoint you

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 06 april 2010 - 23:01:00
Dat weet ik nog niet, nu eenmaal gewassen, nog een keer of vier te gaan, maar ik denk eigenlijk al te zien dat de rug niet dermate gaat krimpen dat hij goed gaat vallen, iets teveel stof denk ik. Aangezien het mijn eerste MtM shirt is ben ik een beetje zoekende.

Eerste MTM-shirt, altijd lastig Mm. Kan me voorstellen dat men je niet gelijk in een condoom hijst als je nog geen MTM-ervaring hebt. Overigens zal een shirt na de eerste keer wassen denk ik al 80% van de totale krimp hebben ondergaan denk ik, verwacht dus geen wonderen de komende keren dat het shirt uit de wasmachine komt.

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 06 april 2010 - 23:02:42
Ok, dank heren.

Mooie stoffen (van bekende stoffenhuizen) hebben geen krimp Mediaman. Een shirt gaat natuurlijk wel anders aanvoelen na een paar keer wassen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 06 april 2010 - 23:13:05
Gewoon altijd jasje over aan, zoals het hoort.