Auteur Topic: MTM en bespoke shirts: getting the fit right  (187122 keer gelezen)

Edzardo

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
    • Bekijk profiel
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #30 Gepost op: 09 februari 2009 – 20:48:05
De manchetten zijn waarschijnlijk iets te smal, waardoor het shirt niet voldoende kan zakken!

Ik zag dit filmpje:

zie 1:10, daar geeft hij juist aan dat dit een goede manier is. Ik weet niet of het 'waar' is, maar het klinkt opzich logisch

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #31 Gepost op: 09 februari 2009 – 20:59:21
De manchetten zijn waarschijnlijk iets te smal, waardoor het shirt niet voldoende kan zakken!

Dit volg ik niet, care to elaborate?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #32 Gepost op: 09 februari 2009 – 21:08:57
Dit volg ik niet, care to elaborate?

Als de manchetten te strak/smal zijn, vallen ze niet goed genoeg over je handpalm als het ware...Daardoor vallen de mouwen ook niet goed.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #33 Gepost op: 09 februari 2009 – 21:13:52
Maar moeten de manchetten dan nog verder zakken? Ik kan het niet goed zien, maar ik heb de indruk van niet.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #34 Gepost op: 09 februari 2009 – 21:14:19
Dan ga je er vanuit dat ze over de handpalm moeten vallen, dat is niet mijn idee. Zo te zien zitten de manchetten precies waar ze wat mij betreft horen te zitten. Als ik het shirt zo bekijk krijg ik de indruk dat het uit veel maten bestaat behalve die van de drager.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #35 Gepost op: 09 februari 2009 – 21:17:10
Hebben we net een mooi topic daarvoor, gaat 't hier weer verder.  [-X  ;)

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #36 Gepost op: 09 februari 2009 – 21:21:34
Scherp Mikey, heren moderators; you know the drill ;)

Toch ben ik van mening dat de manchetten Te krap zijn, links (rechts voor de drager leunt hij OP de pols, terwijl ik zelf van mening ben dat hij net over de pols moet vallen...
Rechts is ook erg goed te zien dat het manchet errug strak is, dus dat het niet zo zeer aan de mouwlengte ligt
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #37 Gepost op: 09 februari 2009 – 22:36:56
Dragoon; heb even je foto van een SuSu hemd gekopieerd ter vergelijking van de manchetten:




Ben nog steeds van mening dat bij het MN hemd de manchetten net iets te strak zijn, de lengte van de mouwen in in mijn opzicht juist weer wel goed....
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #38 Gepost op: 09 februari 2009 – 22:44:54
Ik zag dit filmpje:

zie 1:10, daar geeft hij juist aan dat dit een goede manier is. Ik weet niet of het 'waar' is, maar het klinkt opzich logisch

Edzardo, goed filmpje! Wat de beste man laat zien is inderdaad het uiterste geval (de manchet valt over de GEHELE handpalm, wanneer de (manchet)knoop los is), maar daarvoor heeft hij hem goed. IMO is dat nog steeds 'ietsjes' over het begin van je handpalm, wat moeilijk uit te leggen blijft...
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #39 Gepost op: 09 februari 2009 – 23:15:02
hehe, wat een discussie :)

Voor mijn gevoel zijn overigens zowel bij het SuSu-shirt als het MN-shirt de mouwen net iets te lang. Althans ik stoor mij aan de hoeveelheid stof, die ik heb proberen weer te geven op beide foto's. Bij shirts van New Tailor en Circle of Tailors had ik dat gevoel niet. En het blijft toch een gevoelsproduct :P

Overigens zijn de manchetten van alle MTM-shirts die ik heb relatief strak. De suggestie die gewekt is dat mouwen qua lengte correct zijn, maar op de verkeerde plaats beginnen klinkt aannemelijk, aangezien de mouw een stukje vanaf de schouder begint. Wellicht dat daar de oplossing zit. Ik zal morgen met daglicht nog wat foto's maken en specifiek op de genoemde punten letten. Daarnaast zal ik ook even het andere shirt fotograferen.

Heb trouwens het idee dat de manchetten niet verder over de pols moeten vallen dan nu het geval is.

Thanks for the feedback tot dusver!

Edit: typos

Tungsten Duvall

  • Gebruiker
  • Berichten: 232
    • Bekijk profiel
Re: MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #40 Gepost op: 10 februari 2009 – 09:22:01
Is ook het doel van maatwerk, uiteraard, uiteraard. Maar bij een nieuwe klant alles in een keer goed en precies naar de wens van de klant, dat vind ik behoorlijk ambitieus (lees; een streven, maar een behoorlijk lastig streven)

We begrijpen elkaar ...
Blijf jezelf zonder dezelfde te blijven

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #41 Gepost op: 10 februari 2009 – 09:29:08
We begrijpen elkaar ...

Gelukkig, het is af en toe wat lastig te verwoorden, maar zo kom je er wel ;)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

oxfordstreet

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.145
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #42 Gepost op: 10 februari 2009 – 10:51:29
Het lijkt alsof de mouwen zijn gemeten tot de pols en daarna nog een manchet is geplaatst.
M.i. zijn de mouwen te lang. De manchetten zijn mooi. Hoe de schouderlijn is kan ik niet goed beoordelen omdat je niet geheel recht staat (komt door het nemen van de foto).
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Show hier je nieuwste aanwinst! [ Pics Please ]
Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2009 – 15:39:18
Dragoon, heb je het shirt al gewassen ?

"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #44 Gepost op: 10 februari 2009 – 15:46:22
+1 MN/Timothy levert uitstekend werk IMHO

Dank.

Maten nemen is een zeer secuur werkje en er moet ook echt de tijd voor worden genomen.
Soms is het ook zo dat de klant achteraf bij een (naar mijn mening) goed zittend shirt nog aanpassingen wil doorvoeren. Denk daarbij aan: ik heb de mouwen liever iets langer, ik wil inplaats van cttb toch liever bodyfit, etc. het blijft natuurlijk een heel subjectief verhaal. MtM is naar mijn mening dan ook af en toe een zoektocht naar het ,voor de klant, perfect zittende shirt. Overigens lukt dit bij MTM niet altijd. Soms hebben mensen gewoon kleine imperfecties die zonder een patroon te snijden zoals bij Bespoke gebeurt niet op te vangen zijn.

Dit is slechts mijn point of view... ;) Experiences may differ.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra