Auteur Topic: MTM en bespoke shirts: getting the fit right  (207577 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #150 Gepost op: 11 januari 2011 - 10:38:22
In mijn optiek hoort kleding mijn bewegelijkheid niet (althans niet te veel) te beperken, Dirk ;).

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 11 januari 2011 - 10:41:23
snap ik, maar dat is ook het lastige aan deze discussie, en dat wilde ik duidelijk maken met mijn post: iedereen stelt andere criteria. Ik kan me voorstellen dat jij wat meer bewegingsvrijheid wilt als je je in je toga moet hijsen, mijn criterium is dat het shirt niet moet trekken wanneer ik zit.
You can buy clothes, but you can't buy style

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 11 januari 2011 - 11:13:40
Met name als ik een zitting heb maakt het mij vrij weinig uit hoe strak het shirt is, dan zit ik met name achter een bureau. Het gaat mij juist om alle momenten daarbuiten! Als ik in de bus moet staan en mijzelf aan zo'n hengsel moet beethouden, dan hoor ik toch eigenlijk het shirt niet te voelen trekken? Mocht ik onverhoopt een vangbal moeten maken boven het hoofd hoor ik het shirt toch niet gelijk zo te voelen?

Omdat het in het Engels beter klinkt: form is important, but functionality more so!

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #153 Gepost op: 11 januari 2011 - 11:25:16
mee eens MMorly. ik ben ook de laatste weken aan het puzzelen wat het lekkerst zit icm met optische fit en waar wat aanpassingen plaats kunnen vinden de volgende keer. Voor mij is dat de mouw aanzet, die mag iets lager en rond mijn middel wat meer cm's. ik wil dan met name rekening houden bij het opmeten om ook een zittende positie mee te nemen.
Be yourself no matter what they say

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 11 januari 2011 - 11:33:52
Ik geloof dat Don al eens in een ver verleden iets schreef over die te strakke shirts. Iets met de strekking " alleen nog maar geschikt voor buikademhaling". (kan de quote niet meer vinden, dus als ik er naast zit...excuus)

En inderdaad...als de MOP je om de oren schiet bij het inademen, dan is een shirt gewoon te strak.
Een shirt moet natuurijk ook niet als een hobbezak om je lijf hangen, maar zo heel cttb is het voor mij ook niet.

Er zijn overigens voor de liefhebbers van erg strak nog wel een paar alternatieven : linkje
Niets zo veranderlijk als de mens

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 11 januari 2011 - 11:52:22
Ah, ik was dus toch niet de enige :mrgreen:.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 11 januari 2011 - 19:29:58
Iets met de strekking " alleen nog maar geschikt voor buikademhaling".

Dat moet ook van de logopedist ;-)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 11 januari 2011 - 19:57:40
Ik geloof dat Don al eens in een ver verleden iets schreef over die te strakke shirts. Iets met de strekking " alleen nog maar geschikt voor buikademhaling". (kan de quote niet meer vinden, dus als ik er naast zit...excuus)
(...)

Dat is niet nodig.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 11 januari 2011 - 20:02:26
Dat moet ook van de logopedist ;-)
Als jouw logopedist je weet over te halen MTM en/of bespoke shirts te kopen......

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 11 januari 2011 - 20:05:40
Dat is niet nodig.
Dank....
Naast dat het waar is (hoewel ik denk dat er alleen buik- overschiet ipv borstademhaling) moest ik ook zo lachen dat het me is bijgebleven :-)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 11 januari 2011 - 20:26:01
Voor de duidelijkheid: ik ben helemaal niet van de strakke hemden. En ik heb geen logopedist nodig om me MTM en/of bespoke te laten aanmeten. ;-)

Waarom ik over de logopedist begon: mijn vrouw heeft tot 2 keer toe bijna een jaar geen stem gehad. Reden: verkeerde ademhaling, borst in plaats van buik. 
Wel apart: er waren in die tijd kennissen en collega's die ze gedurende die periode voor het eerst ontmoet heeft. En pas maanden later voor het eerst haar echte stem hadden gehoord.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 11 januari 2011 - 22:06:24
Bedankt voor het filmpje MMorley.

Ik moet zeggen dat ik sinds een week of 3 opeens heel kritisch ben geworden en wat andere criteria aan het stellen ben aan mijn garderobe. Nu merk ik dan ook dat ik normaal helemaal niet heel erg kritisch ben over de fit van bijv. mijn hemden. Het is allemaal onder het mom als het maar lekker strak zit. De laatste tijd switched mijn gevoel meer naar mooie stoffen, afwerking en daarna fit. En het liefs eigenlijk ook niet meer rete strak. (ik heb een RTW hemd van vanita wat ik minder aan heb omdat deze teveel trekt bij mij oksels. bijv. )
Laatst bewerkt op: 11 januari 2011 - 22:35:32 door Orno
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #162 Gepost op: 11 januari 2011 - 22:33:19
Ik ben geschokt Orno...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 11 januari 2011 - 22:35:12
Ja sorry. Ik trek het af en toe nog wel eens aan. Misschien heb ik iets overdreven. Wacht maar even.

Oh ik denk dat je het rete strak bedoeld? :mrgreen:

Ja ik zal heus niet met 21 cm pijpen lopen hoor! Maar hoogwater hoeft niet perse meer vind ik zo! En ik wil ook iets hippere dingen proberen.. maar dan wel binnen de sartoriale SF grenzen ;)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 11 januari 2011 - 22:38:00
Ik ben geschokt Orno...

Ik ook, zes regels maar liefst.