Auteur Topic: Nieuwsartikelen  (348095 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwsartikelen
Reactie #330 Gepost op: 29 maart 2013 - 16:09:35
Sorry Floriss, was een reactie op de reacties op Swann's post!

Ah, was op het verkeerde been gezet vanwege:

1 april-grap?

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #331 Gepost op: 29 maart 2013 - 16:13:07
Swann maak wat speciale edities/uitgaven
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #332 Gepost op: 29 maart 2013 - 16:49:31
Of doe zoals a Smallworld, dat maar een paar gewaardeerde leden mensen kunnen uitnodigen. En als die leden niet in het straatje passen: instaban.
Geeft een gevoel van exclusiviteit.

Dat laatste draait het om idd. Een private members club gevoel, iets waar niet elke kneus kan komen. Maar alleen dat gevoel is niet genoeg; er moet achter de deur ook iets schuilen wat ik wel wil hebben. Schaarste alleen is niet interessant, het moet de combinatie van schaarste met waarde zijn. Iets wat andere mensen ook willen bezitten, maar niet kunnen, want zij zijn geen osm. Theoretisch zou dat ook standaard merchandise met je merk erop kunnen zijn, maar dan moet jouw merk dus al geladen zijn met een flinke dosis branding - onderschat niet hoeveel tijd, geld en energie dat kost.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #333 Gepost op: 29 maart 2013 - 17:10:58
Ik denk dat we wel iets op moeten kunnen zetten Swann. Ik zie het al helemaal voor me.  :mrgreen:

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #334 Gepost op: 29 maart 2013 - 17:54:25
Ik denk dat we wel iets op moeten kunnen zetten Swann. Ik zie het al helemaal voor me.  :mrgreen:

Ik sta er wel open voor.

(...) Theoretisch zou dat ook standaard merchandise met je merk erop kunnen zijn, maar dan moet jouw merk dus al geladen zijn met een flinke dosis branding - onderschat niet hoeveel tijd, geld en energie dat kost.

Dit is de hoofdgedachte inderdaad. En eens dat de launch niet gratis is en/of vanzelf gaat. Maar ik denk dat dit best een kans van slagen heeft. De macht van de consument is nu disproportioneel groot, vind ik, maar bon, ik moet nog even verder de denktank in. Vind wel dat de prijs van een product niet de enige voorwaarde voor exclusiviteit is.
Laatst bewerkt op: 29 maart 2013 - 18:02:16 door Swann

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #335 Gepost op: 29 maart 2013 - 22:29:03
De macht van de consument is nu disproportioneel groot, vind ik

Er is op dit moment heel veel aanbod op internet, met een gelimiteerd volume aan vraag. Webshops vechten eigenlijk met elkaar om het beschikbare publiek maar de eigen winkel in te trekken. Dat is uiteraard een machtspositie voor de klant; voor jou 10 andere webshops waar ik terecht kan, die in principe allemaal inwisselbaar zijn. Vraag is dus eigenlijk wat jouw USP gaat zijn waardoor ik sowieso bij de Swannshop terecht moet/wil en nergens anders...

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #336 Gepost op: 29 maart 2013 - 22:47:17
Dat laatste draait het om idd. Een private members club gevoel, iets waar niet elke kneus kan komen. Maar alleen dat gevoel is niet genoeg; er moet achter de deur ook iets schuilen wat ik wel wil hebben. Schaarste alleen is niet interessant, het moet de combinatie van schaarste met waarde zijn.

A&F doet dat toch vrij succesvol? Mediocre product 'exclusief' maken door de deur de halve dag dicht te houden? Nespresso, met die malle club van ze, dat is verder toch ook niet echt onbereikbaar? Maar wel net iets onbereikbaarder dan de rest.

Swanns USP wordt een handgeschreven briefje met een anekdote uit z'n tienerjaren/studententijd/zoektoch naar de perfecte Franse MILF. Ik zou wat bestellen, dan hoeft 'ie 't product zelf niet eens mee te sturen.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #337 Gepost op: 29 maart 2013 - 22:57:51
Krijg je bij mr porter toch ook? Versla hun maar eens.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #338 Gepost op: 29 maart 2013 - 23:49:36
En je moet zorgen dat de producten ook allemaal limited / tijdelijk beschikbaar / in kleine oplage zijn. (Schrijf dat ff op Swann.)

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #339 Gepost op: 30 maart 2013 - 00:15:39
A&F doet dat toch vrij succesvol? Mediocre product 'exclusief' maken door de deur de halve dag dicht te houden? Nespresso, met die malle club van ze, dat is verder toch ook niet echt onbereikbaar? Maar wel net iets onbereikbaarder dan de rest.

Jep. Maar A&F en Nespresso hebben een fortuin gestoken in hun merk laden; wat zij aan inherente productkwaliteit (volgens ons) missen maken ze goed met gepercipieerde waarde obv imago/status.

Limited editions en originele collabs met gewilde niche merken lijken mij inderdaad ook de goede richting als je exclusiviteit op internet zoekt. Maar dan krijg je het probleem weer aan de supply kant; hoe ga je die toko's overtuigen om met jouw webshop - met op dat moment 0.0 bezoek en afzet - in zee te gaan...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #340 Gepost op: 30 maart 2013 - 00:41:54
Maak gewoon een topproduct, Swann. Die nieuwe marketingstrategie-ideeën zijn sneu. Vind ik dan.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #341 Gepost op: 30 maart 2013 - 01:38:52
Maar Swann wil niks maken. Hij wil gewoon crap kunnen verkopen aan mensen die zich elitair boven het volk verheven voelen ;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #342 Gepost op: 30 maart 2013 - 10:08:01
Ja, da's waar.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #343 Gepost op: 01 april 2013 - 15:05:57
Liverano in de MONOCLE

Als ik thuis ben maak ik wel even fotos van het artikel.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #344 Gepost op: 01 april 2013 - 18:25:40
Verderop ook een artikel over het Rijksmuseum, incl. kort interview met Boom over de spatie in het logo-ontwerp.