Auteur Topic: Nieuwsartikelen  (348083 keer gelezen)

Ch. Ryder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwsartikelen
Reactie #315 Gepost op: 29 maart 2013 - 11:28:50
LWEE vwee-TO(NG)  -w als in wet, -o(ng) als in het Franse bon.

Is een goede fonetische transcriptie, maar wel voor Britten of Amerikanen. Die handleiding was in het Engels?

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 29 maart 2013 - 13:14:57
In het licht van deze discussie over webshops:

Citaat
To make up for pesky competition from the Internet, the owner of an Australian retail store is charging patrons $5 for “just looking”, in order to offset losses from shoppers who browse and then buy online. “If you’re going to be asking bucketloads of questions, you’ve got to pay for the information,” said Celiac Supplies owner, Georgina, to the Brisbane Times, who asked that her last name not be published, after her store’s policy inadvertently went viral and led to Internet infamy.

LINK.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 29 maart 2013 - 13:42:33
1 april-grap?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 29 maart 2013 - 13:45:02
Zat na te denken over een webwinkel waar niet iedereen mag kopen. Dat ze eerst een aantal vragen moeten beantwoorden, voordat er besteld kan worden. Een soort test op smaak en niveau. Geen grap. Denk dat het nog best iets kan worden. Ben die veelschreeuwerij van al die webwinkels een beetje zat aan het worden. En ook dat gezanik van al die prijsvergelijkingstokkies. Ik hoef gewoon niet iedereen als klant.  Nu alleen nog even nadenken wat ik eventueel zou willen verkopen.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 29 maart 2013 - 13:45:34
Briljant als dit waar is.

"These people are unaware our prices are almost the same as the other stores plus we have products simply not available anywhere else."

Ah, vandaar dat ze niet kopen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 29 maart 2013 - 14:07:26
Zat na te denken over een webwinkel waar niet iedereen mag kopen. Dat ze eerst een aantal vragen moeten beantwoorden, voordat er besteld kan worden. Een soort test op smaak en niveau. Geen grap. Denk dat het nog best iets kan worden. Ben die veelschreeuwerij van al die webwinkels een beetje zat aan het worden. En ook dat gezanik van al die prijsvergelijkingstokkies. Ik hoef gewoon niet iedereen als klant.  Nu alleen nog even nadenken wat ik eventueel zou willen verkopen.

De gun shop.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #322 Gepost op: 29 maart 2013 - 14:36:13
Zat na te denken over een webwinkel waar niet iedereen mag kopen. Dat ze eerst een aantal vragen moeten beantwoorden, voordat er besteld kan worden. Een soort test op smaak en niveau. Geen grap. Denk dat het nog best iets kan worden.

Dit lijkt me qua implementatie erg lastig, Swann. Alles is te vinden op google, en als het een vaste vragenset is kan (lees: zal) iemand de antwoorden daarvan online gooien. Daarnaast zie je zelfs op SF, waar we een bovengemiddelde gelijkheid qua smaak hebben vergeleken met de distributie op andere fora, grote verschillen in wat men mooi/lelijk vindt of wat men wel/niet vindt kunnen. Puur op feiten of puur op smaak zal dus niet lukken, welke opties blijven dan open?

Maar daarnaast ben ik dan wel nieuwsgierig hoe je de rest van die webshop wou invullen. Je limiteert toegang op basis van een bepaalde OSM-test, en deze mensen hebben vervolgens access tot jouw webshop. Maar wat is de meerwaarde van jouw webshop tov anderen? Dat er geen gepeupel komt is namelijk nu alleen voor jou een voordeel - dat vind ik in een real life shop misschien ook interessant, maar in een webshop heb ik daar geen last van, after all.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 29 maart 2013 - 15:12:52
Het Madoff model dus. Ik zie het eigenlijk wel!
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #324 Gepost op: 29 maart 2013 - 15:46:33
Of doe zoals a Smallworld, dat maar een paar gewaardeerde leden mensen kunnen uitnodigen. En als die leden niet in het straatje passen: instaban.
Geeft een gevoel van exclusiviteit.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 29 maart 2013 - 15:58:37
Slapen jullie of is mijn bullshitradar in de war? Swann! 1 April is maandag pas!

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 29 maart 2013 - 16:02:09
Slapen jullie of is mijn bullshitradar in de war? Swann! 1 April is maandag pas!

Originele artikel is van 25-3. Dan zijn ze er wel erg vroeg bij. Ik zie een tot het bot gefrustreerde winkeleigenaar dit soort dingen eigenlijk wel doen. Niet dat het een goed idee is overigens...
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 29 maart 2013 - 16:04:39
Ik kan me nog een artikel herinneren van een transportbedrijf dat 'kapotgeconcurreerd' werd door bedrijven in het Oostblok. Daar wilde de baas limieten stellen aan de hoeveelheid WC-bezoeken. Geweldig.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 29 maart 2013 - 16:05:38
Sorry Floriss, was een reactie op de reacties op Swann's post!

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 29 maart 2013 - 16:06:47
Is geen grap, MF... Ik denk dat zo'n osm-vragenlijstje een leuke marketingtool is en best wat traffic kan genereren. De producten die je verkoopt maken verder niet zoveel uit, denk ik eigenlijk, ik zou mijn pijlen eerder richten op giveaways (t-shirts, katoenen tassen, lefdoekjes met logo etc.) waaruit af te leiden valt dat de klant de spullen in de osm-winkel heeft mogen kopen. Exclusiviteit mis ik een beetje in het hele onlinegebeuren....

Wat denk jij, Guy? Dank voor de goede vragen/ opmerkingen trouwens.

Edit: tering wat een typo's – wet van de remmende voorsprong zo'n touchscreen
Laatst bewerkt op: 29 maart 2013 - 16:18:30 door Swann