Auteur Topic: Vintage horloges  (125488 keer gelezen)

FFW

• Gast
Vintage horloges
Reactie #75 Gepost op: 15 april 2005 - 23:24:37
haaa merken-neuker

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #76 Gepost op: 15 april 2005 - 23:28:34
ja MERKENNEUKERproblemen mee ?
Jij zou toch ook niet in Zeeman rondlopen ??

FFW

• Gast
Vintage horloges
Reactie #77 Gepost op: 15 april 2005 - 23:31:39
ja heb ik eigenlijk wel moeite mee ja, ik kreeg al zo het vermoeden dat voor jou merk belangrijker is dan de kwaliteit. Gelukkig bevestig jij mijn vermoeden

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #78 Gepost op: 15 april 2005 - 23:33:23
Citaat van: "FFW"
ja heb ik eigenlijk wel moeite mee ja, ik kreeg al zo het vermoeden dat voor jou merk belangrijker is dan de kwaliteit. Gelukkig bevestig jij mijn vermoeden

Kwaliteit van een horloge is imho imago. Het uurwerk geloof ik wel (wil je een perfecte tijd hebben, koop een Seiko) evenals de bouwkwaliteit als je in de €3k+ klasse gaat shoppen.
Sailing, an expensive way to travel for free"

dale vito

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #79 Gepost op: 15 april 2005 - 23:34:59
mwah ffw, zo heel raar is het toch niet in de horlogewereld dat je gaat voor een merk met een geschiedenis, met een verhaal erachter en waar je een speciaal gevoel mee hebt?

bijvoorbeeld, om eens een dwarsstraat te noemen, panerai: sommige mensen trekt het verhaal van het merk gewoon heel erg, no big deal toch? of mensen die de geschiedenis van Breguet prachtig vinden en daardoor zich ook extra aangetrokken voelen door dit merk?

dale vito

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #80 Gepost op: 15 april 2005 - 23:36:51
Citaat van: "Vodka"

Kwaliteit van een horloge is imho imago. Het uurwerk geloof ik wel (wil je een perfecte tijd hebben, koop een Seiko) evenals de bouwkwaliteit als je in de €3k+ klasse gaat shoppen.

nou vodka, dit vind ik nou weer het andere uiterste.. jij zegt dus eigenlijk dat het je geen ruk kan schelen wat er in die buitenkant zit? Dat je zegt dat een Seiko quartz de tijd beter aangeeft is uiteraard waar, maar het is toch ook een stuk vakmanschap wat je aanschaft? Ja okee bij een ETA uurwerkje is dit natuurlijk minder, maar toch je snapt het..

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #81 Gepost op: 15 april 2005 - 23:37:49

Als jij met een willekeurige Timex of Casio wil lopen, fijn !
Maar ik kies voor een merk, met mooie modellen en een naam met geschiedenis !

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #82 Gepost op: 15 april 2005 - 23:38:43
Citaat van: "Adsum"

Als jij met een willekeurige Timex of Casio wil lopen, fijn !
Maar ik kies voor een merk, met mooie modellen en een naam met geschiedenis !

fijn.. om de een of andere reden krijg ik het idee dat jullie altijd een soort van gelijk willen halen :roll:

dale vito

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #83 Gepost op: 15 april 2005 - 23:39:01
wat ik net zei neemt niet weg dat ik vind dat je wel heel wat eisen stelt @sum, voor 200 euro een klinkende naam, groot model, goede staat (neem ik aan).. als je er een paar vindt die aan deze eisen voldoen mag je me PM'en! 8)  8)

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #84 Gepost op: 15 april 2005 - 23:41:09
Citaat van: "dale vito"
Citaat van: "Vodka"

nou vodka, dit vind ik nou weer het andere uiterste.. jij zegt dus eigenlijk dat het je geen ruk kan schelen wat er in die buitenkant zit? Dat je zegt dat een Seiko quartz de tijd beter aangeeft is uiteraard waar, maar het is toch ook een stuk vakmanschap wat je aanschaft? Ja okee bij een ETA uurwerkje is dit natuurlijk minder, maar toch je snapt het..

Dat inhoudelijke was meer mijn mening. Voor de rest zeg j ehetzelfde wat ik bedoel. Met een horloge koop je een image. Oftewel een totaal plaatje van design, historie evt stereotype e.d.

Dus niet kwaliteit als in beste tijdsweergave (waar een horloge in eerste voor bedoeld is :P )

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #85 Gepost op: 15 april 2005 - 23:43:41
Citaat van: "dale vito"
wat ik net zei neemt niet weg dat ik vind dat je wel heel wat eisen stelt @sum, voor 200 euro een klinkende naam, groot model, goede staat (neem ik aan).. als je er een paar vindt die aan deze eisen voldoen mag je me PM'en! 8)  8)

Ongeveer 200 euro ja !
Want ik wil niet zo'n verkapt Hema horloge...
IK WIL EEN KLINKENDE NAAM JA !!!

dale vito

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #86 Gepost op: 15 april 2005 - 23:43:48
we zitten dus bijna op 1 lijn, alleen ga ik meer voor het totaal plaatje van

in willekeurige volgorde:

-Uurwerk
-Design
-Geschiedenis van het merk
-Geschiedenis van het model (denk bijv. aan omega speedmaster, heuer monaco, breitling chrono-matic, rolex explorer, allen afzonderlijke modellen met een prachtig verhaal)
-Gevoel wat ik er zelf bij krijg

EDIT reactie op Vodka was dit dus

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #87 Gepost op: 15 april 2005 - 23:45:07
Ik ook ja, maar Rolex mag je schrappen.
Prijs is ook een niet te vergeten factor natuurlijk !

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #88 Gepost op: 15 april 2005 - 23:46:06
Rolex Sea-Dweller, ik doe het ervoor 8)

dale vito

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Vintage horloges
Reactie #89 Gepost op: 15 april 2005 - 23:47:49
Citaat van: "Adsum"
Ik ook ja, maar Rolex mag je schrappen.
Prijs is ook een niet te vergeten factor natuurlijk !

ik zei niet dat ik deze modellen mooi vind, maar dat dit stuk voor stuk modellen zijn met een mooi verhaal erachter.. ik vind dat van de explorer namelijk wel gaaf. Beetje vergelijkbaar met de Panerai Arktos nu..