Auteur Topic: Vintage horloges  (125480 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Vintage horloges
Reactie #135 Gepost op: 15 april 2013 - 15:00:21
Mwah. Bij vintage horloges zou de afschrijving niet meer zo indrukwekkend moeten zijn, die standaard waardeverlaging is er allang van af. In principe zou je dus voor hetzelfde geld als je gekocht hebt weer moeten kunnen verkopen (externe variantie in marktfactoren qua populariteit specifiek model, goudwaarde, etc even daargelaten), anders heb je een fout gemaakt bij de aankoop.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 15 april 2013 - 15:04:27
De goudprijs is dalende. #justsayin
Niet zo goed meer bijgehouden de laatste tijd ;)

Wat GuyS hierboven zegt klopt op zich ook wel, maar populariteit blijft een factor bij vintage horloges en heeft zeker gevolgen voor de marktwaarde. Maar een echt groot verlies zal het (meestal) niet opleveren.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 15 april 2013 - 15:26:14
Mwah. Bij vintage horloges zou de afschrijving niet meer zo indrukwekkend moeten zijn, die standaard waardeverlaging is er allang van af. In principe zou je dus voor hetzelfde geld als je gekocht hebt weer moeten kunnen verkopen (externe variantie in marktfactoren qua populariteit specifiek model, goudwaarde, etc even daargelaten), anders heb je een fout gemaakt bij de aankoop.

Op zich een goede redenering maar handelaarsprijzen ga je als particulier zelden krijgen bij verkoop... Dus deze vlieger gaat enkel op voor de koop/verkoop tussen particulieren.
Ook de marfktfactoren zijn toch zeer belangrijk... Elk merk/model heeft ooit een 'heyday' (gehad). Denk maar aan de Bubbleback bubble in 2001, de gekke Omegamania prijzen enz...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 15 april 2013 - 15:39:38
Vintage digitaal wordt het helemaal.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 15 april 2013 - 15:41:53
Volgende eeuw, C.
Nu je gestopt bent met roken haal je dat misschien.  :wink:

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #140 Gepost op: 15 april 2013 - 15:42:16
True, ik zat ook meer met particulier in m'n hoofd. En de marktfactoren zijn zeker belangrijk, maar ik probeer meer aan te geven dat het voor de basis-verkoopwaarde niet meer uit gaat maken of een horloge 40 of 42 jaar oud is. Wel of hij nieuw is of 2 jaar gedragen. Die grote klap van afschrijving heb je dus al gehad; daar zou je niet meer op moeten verliezen.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 15 april 2013 - 15:43:29
Vintage digitaal wordt het helemaal.

De retro led hype was ook eerder 2006-7  ;)

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #142 Gepost op: 15 april 2013 - 15:44:11
G-Shocks zijn nooit weggeweest, toch? ;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 15 april 2013 - 15:46:59
Da's moderne troep, Guy. (Ga straks even opzoeken wat het echt is : ) ). Moet pre-eighties zijn, natuurlijk.

Wacht maar tot ze loskomen op de Tumblr.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 15 april 2013 - 15:50:35
True, ik zat ook meer met particulier in m'n hoofd. En de marktfactoren zijn zeker belangrijk, maar ik probeer meer aan te geven dat het voor de basis-verkoopwaarde niet meer uit gaat maken of een horloge 40 of 42 jaar oud is. Wel of hij nieuw is of 2 jaar gedragen. Die grote klap van afschrijving heb je dus al gehad; daar zou je niet meer op moeten verliezen.

Dat klopt inderdaad... Een Speedmaster van 72 en één van 85 zijn (zo goed als) identiek en qua prijs zal er weinig verschil zijn (als de conditie +/- hetzelfde is, beiden zonder doos/papieren,...). Hier ga je ook weinig op afschrijven
Een nieuwe (of enkele jaren oude) Speedmaster schrijft wel af de eerste jaren.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #145 Gepost op: 15 april 2013 - 15:54:29
Is '83 al te laat? Toen kwam de eerste G uit.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 15 april 2013 - 16:05:03
Ja, veel te modern die. Dat ding heeft een secondeaanduiding op de seconde! Ik heb een flikkerend kadertje met getal op de tien seconden...

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 15 april 2013 - 16:15:01
Die grote klap van afschrijving heb je dus al gehad; daar zou je niet meer op moeten verliezen.

Ik snap dat niet zo. Vrijwel alles wat je koopt schrijft af, maar bij horloges wordt daar erg kritisch naar gekeken.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 15 april 2013 - 16:19:36
Ik snap dat niet zo. Vrijwel alles wat je koopt schrijft af, maar bij horloges wordt daar erg kritisch naar gekeken.

Ik denk dat het bij antiek, vintage design, oldtimers,...(in principe alles wat je kan verzamelen) toch ook zo is.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 15 april 2013 - 16:20:01

Anders krijgen ze het bij de CFO thuis niet rond. ;-)