Auteur Topic: Vintage horloges  (125482 keer gelezen)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Vintage horloges
Reactie #150 Gepost op: 15 april 2013 - 16:22:41
Anders krijgen ze het bij de CFO thuis niet rond. ;-)

Uiteraard gebruik ik dat argument zelf ook voor alles. :)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 15 april 2013 - 18:12:05
Ik snap dat niet zo. Vrijwel alles wat je koopt schrijft af, maar bij horloges wordt daar erg kritisch naar gekeken.
Omdat ik het daar kan vermijden  8)
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 15 april 2013 - 20:48:13
Omdat ik het daar kan vermijden  8)
Precies!

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #153 Gepost op: 15 april 2013 - 20:53:46
Uiteraard gebruik ik dat argument zelf ook voor alles. :)
Iig wel bij horloges. Voor bijv. Rolex of Patek is dat hét argument om de vrouwelijke impedantie te verkleinen (uiteraard met gebruik van bijv. de prijzen op Chrono24). Bij Patek was ze er helaas toch niet gevoelig genoeg voor ;)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #154 Gepost op: 15 april 2013 - 20:56:37
Ik snap dat niet zo. Vrijwel alles wat je koopt schrijft af, maar bij horloges wordt daar erg kritisch naar gekeken.

Komt door het wereldje denk ik. Het zijn relatief grote aankopen - makkelijk in de duizenden euro's per stuk - maar het is wel behapbaar om er meerdere van te hebben en mee te 'handelen', dat heb je niet zo snel met auto's of vastgoed. Ik zie alleen op WUS al met regelmaat lui die pochen dat ze voor 15k aan horloges incoming hebben, en die dan de volgende weken een voor een in het sales subforum flippen omdat ze 'toch niet het goede gevoel erbij hadden'. Dan is waardevermindering toch wel soort van een vervelende issue.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 15 april 2013 - 21:00:31
Op een horlogeforum was iemand die drie keer (!) hetzelfde horloge (Submariner) kocht en weer binnen korte tijd verkocht, ondanks de belofte dat het "nu een blijvertje zou zijn". Dan is het idd lekker om te weten dat de afschrijving op zo'n model erg gering is. Maar dan geldt lang niet voor alle (vintage) horloges.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 15 april 2013 - 21:04:03
Op een horlogeforum was iemand die drie keer (!) hetzelfde horloge (Submariner) kocht en weer binnen korte tijd verkocht, ondanks de belofte dat het "nu een blijvertje zou zijn". Dan is het idd lekker om te weten dat de afschrijving op zo'n model erg gering is. Maar dan geldt lang niet voor alle (vintage) horloges.

Dat soort mensen verdienen een fikse afschrijving. Zou die ook zo met z'n vrouw omgaan?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 15 april 2013 - 21:05:28
Iig wel bij horloges. Voor bijv. Rolex of Patek is dat hét argument om de vrouwelijke impedantie te verkleinen (uiteraard met gebruik van bijv. de prijzen op Chrono24). Bij Patek was ze er helaas toch niet gevoelig genoeg voor ;)

Hehehe, de mijne begint de Rollies ook heel interessant te vinden. Ik vertel met grote regelmaat dat ik er op mijn veertigste verjaardag een wil hebben en dat ik zo'n gouden datejust bij haar ook wel leuk zou vinden. : )

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #158 Gepost op: 16 april 2013 - 00:51:20
Maar dan geldt lang niet voor alle (vintage) horloges.

Is zelfs een extreme uitzondering.

Wat voor Rollie ben je naar aan het kijken, MF?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 16 april 2013 - 06:49:40
Vooralsnog alleen oriënterend hoor, dus neem me niet te serieus. Een simpele stalen Datejust spreekt me het meeste aan, maar een oude lekker foute in bicolor zoals die van Samuel vind ik ook wel fijn. En 36mm zou met mijn vrouwenpolsjes prima zijn. ; )

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 16 april 2013 - 14:12:23
Heb inmiddels ook wel aardig wat horloges 'geflipt' omdat ze me niet (genoeg) aanstonden en ben er nog geen enkele keer armer op geworden. Integendeel zelfs.

Een kritische blik en scherp aankopen doet wonderen. Gewoon beginnen bij de courantere (en betaalbare) modellen van een paar honderd euro en dan eventueel omhoog werken. Niet meteen met een vintage Rolex Sub beginnen  :shock:

Ik weet ook niet heel veel van horloges, maar zolang je in je comfort zone blijft (je moet ergens beginnen) en niet te veel 'met gevoel' koopt, moet het goed gaan.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 16 april 2013 - 14:41:04
Vintage subs zijn idd niet voor beginners  :mrgreen: Mijn nieuwe speeltje: 30 jaar geen service. I like it.

The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 16 april 2013 - 14:49:00
Wow Mark, mooi! Ref 6536? Prachtig die combinatie van faded bezel/radium wijzerplaat

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 16 april 2013 - 14:51:51
6536/1; 6536 is me iets te duur  8)

Ted Mosby

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 18 april 2013 - 15:02:33

Wow.

Iemand die weet welk model dit precies is?