Auteur Topic: Rok/Smoking  (318330 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Rok/Smoking
Reactie #150 Gepost op: 18 februari 2009 - 17:43:06
Maar even een kickje: ik moet volgende maand naar een tweetal huwelijken waarbij 's avonds Black Tie gedragen wordt. Met het oog op de vele nog te volgen huwelijken lijkt het mij een mooi moment om mijn studentensmoking (destijds al x-te hands en in één koop inclusief overhemd en lakschoenen 150 ouderwetse guldens :-D) maar eens te vervangen door een beter toonbaar exemplaar. Budget is ergens tussen de EUR 500-1000 - dus niet de 100% polyester studentenkit van Tip de Bruin of Suitable maar ook geen MTM Kiton. Ik denk zelf aan Pelger, Bonneterie, Society Shop. Ik twijfel over SuitSupply. Iemand nog tips?

Oger ? Ik denk dat je bij de zaken die je zelf al noemt ook aardig kunt slagen. Veel succes !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 18 februari 2009 - 18:51:13
Oger ? Ik denk dat je bij de zaken die je zelf al noemt ook aardig kunt slagen. Veel succes !

Oh ja dat vergat ik te melden, ik wil een traditionele smoking dus niet het Oger alles-voor-600-euro-pakket met een raar zwart pak met dubbelgepiekte revers of zo ;-)
The man with style, is the man who can smile

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 18 februari 2009 - 18:53:55
Gewoon via Menco.
This, madame, is Versailles.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #153 Gepost op: 18 februari 2009 - 19:06:52
Ja heb ik ook aan gedacht. Het eerste huwelijk is 28 maart zie ik net, red ik dat dan :-k

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 18 februari 2009 - 19:10:07
Ja heb ik ook aan gedacht. Het eerste huwelijk is 28 maart zie ik net, red ik dat dan :-k
Krap. Ik zou maatwerk niet meer wagen dan. Met het aanhouden van een veilige marge van 8 weken, is het al helemaal te laat.
This, madame, is Versailles.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 18 februari 2009 - 19:15:19
Krap. Ik zou maatwerk niet meer wagen dan. Met het aanhouden van een veilige marge van 8 weken, is het al helemaal te laat.

Eensch.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 21 februari 2009 - 15:43:20
Aangezien ik geen ruggegraat heb voor mooie dingen en je sommige dingen in één keer goed moet doen (toch? ;-)) ben ik toch een beetje van mijn oorspronkelijke plan afgeweken en heb net een MTM Caruso smoking besteld bij Pauw. In midnight blue dus wel heel klassiek maar net even anders \:D/

Nu maar hopen dat ze het daadwerkelijk in vier weken redden [-o< (en met dank aan de jongen bij de Oger die liet doorschemeren dat hij dacht dat MTM in vier weken te fiksen zou zijn waarna ik doorgerend ben naar Pauw waar mijn maten al bekend zijn :mrgreen:)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 22 februari 2009 - 13:22:25
Dat klinkt goed, Avvocato. Welke stoffen en 'vormgeving' heb je gekozen?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 22 februari 2009 - 13:42:03
Uiteraard 100% wol maar ik heb eerlijk gezegd niet eens naar het super-nummer gekeken :oops: Verder heel klassiek: zijden peaklapels, paspelzakken en éénknoops. Daarbij nog een midnight blue strik (zelfstrikker uiteraard) en ik moet nog een paar lakschoenen kopen (ik denk dat het die van Oger Fato a Mano worden, prima schoentje voor dat geld).

Ik twijfel alleen nog over het werkelijk schitterende Finamore smokingshirt dat ik te zien kreeg, 300 euro is toch wel fors (maar mezelf kennende betekent twijfel dat ik het heel duur vind maar toch koop (en maar even niet tegen mijn vriendinnetje zeg wat het kost) ;-)).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 22 februari 2009 - 13:45:41
Klinkt goed. Is het zijde ook midnight blue of zwart? En de voering? En de knopen?

Veel plezier alvast met dat Finamore-shirt...

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 22 februari 2009 - 13:49:34
Thanks :-D Smoking is volledig gevoerd, en in een neutrale kleur (volgens mij gewoon zwart net als mijn andere Caruso's). Knopen zijn van die stoffen exemplaren, dat heurt dan geloof ik ook weer ;-)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 22 februari 2009 - 13:55:34
O ja (van de knopen). En de kleur van de zijden revers?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #162 Gepost op: 22 februari 2009 - 16:26:28
Ik weet eigenlijk niet zeker of dat dan zwart is of nog donkerderblauw. Ik vermoed eigenlijk zwart. Don wees mij er al terecht op dat een smoking eigenlijk een rokjas zonder panden is, dat is in dit geval ook zo - er zitten dus ook geen zij- of midddensplit(ten) in het jasje.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 22 februari 2009 - 20:11:39
Ik was even op zoek naar wat meer informatie over black tie en vond dit:

http://www.blacktieguide.com/

Ik vond het wel de moeite waard.

Groeten,
Don

Montmirail

• Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 22 maart 2009 - 23:21:01
Prima site, Don!

Ik heb op zeer korte termijn een nieuwe smoking nodig. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde verkopers in het oosten des lands (Overijssel, Gelderland)? Zo ja, dan hoor ik het graag. Datzelfde geldt voor het schoeisel.

Bij voorbaat dank!
II n’y a presque rien au monde que quelques personnes ne peuvent faire un peu moins bien et vendre un peu moins cher. Par conséquent, celui qui ne considère que le prix est la juste proie de ces personnes.
John Ruskin (1819-1900)