Auteur Topic: Rok/Smoking  (287854 keer gelezen)

S.R.F.

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #135 Gepost op: 16 april 2007 – 22:35:41
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "S.R.F."
Bij Suitable heb je een 100% wollen rokkostuum incl rokwit, overhemd en strik voor €219,95. Het overwegen waard lijkt me.
die heb ik ook, kan je vertellen dat dat geen 100% wol is, rokwit is ook polyster


En de broek en 't jasje?
Laat u zich niet kisten, bij ons komt alles in kannen en kruiken!

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #136 Gepost op: 18 april 2007 – 17:07:06
Citaat van: "Don"

Bij twijfel even de organisatoren contacten.


Gedaan, pak mag, maar liefst smoking..

Dan loop ik persoonlijk liever in een goedzittend pak waar ik mij prettig in voel dan een huursmoking waar het satijn op de revers van is gaan pillen en waarvan de mouwen naar binnen worden gevouwen om de lengte juist te krijgen. (Ik weet niet wat voor ervaring jullie met verhuur hebben maar meestal is het niet al te denderend).



In de begroting voor na de zomer toch maar ruimte op nemen voor een eigen smoking en die naar de kleermaker brengen.  :P

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #137 Gepost op: 06 september 2007 – 21:21:14
http://www.city-journal.org/html/13_3_tailcoats.html
Leuk artikel van Nicholas Antongiavanni over avondkleding
cyka blyat

Pom sedar S. Marela

  • Gebruiker
  • Berichten: 91
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #138 Gepost op: 09 september 2007 – 11:53:07
tip de bruin is voor mij de as van het kwaad qua kleding, het gemiddelde publiek bestaat uit drugsdealers die zonder te passen cash afrekenen, wat de verkopers op zijn minst lui, in mijn geval onbeschoft maakt. ik kwam er ook voor een smoking, en mij (op zijn minst slank, zo niet mager) werd een hugo boss smokig aangetrokken met het advies om een en ander te laten innemen bij ze. dat zou hebben geresulteert in een compleet nieuwe smoking zo slecht zat ie, en toen ik daar iets over zei gaf men mij het advies mijn geluk elders te beproeven.
ben later voor 50 euro geslaagd voor een complete smoking met hemd en strik bij laura dols in de wolvenstraat. (tweedehands) het zit goed, en als er iets stuk gaat op een studentengala dan is er niets verloren.
mijn advies?: krap budget, koop bij laura dols, die smokings zijn echt amper gedragen en zo kan je je orienteren op wat je verder wilt. en hoger budget: loop met een wijde boog om tip de bruin heen en ga naar een zaak waar je vriendelijk wordt geholpen.

overigens staat dit voorval niet op zichzelf, ik hoor dit soort verhalen vaker over tip de bruin.

K-mail

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #139 Gepost op: 09 september 2007 – 13:03:16
Ik heb de mogelijkheid om bij het Corps, een rok te kopen vor 185 euro, en er van uitgaande dat ik minstens 2 gala's per jaar heb, lijkt het me een goede aanschaf, mits het een paar keer meegaat. (weet de prijzen van huren niet uit mn hoofd, maar als t 80+ is koop ik dat rokkostuum wel)

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #140 Gepost op: 09 september 2007 – 14:23:33
Citaat van: "K-mail"
(..) weet de prijzen van huren niet uit mn hoofd, maar als t 80+ is koop ik dat rokkostuum wel

De vorige keer zat ik voor een compleet rokkostuum (bij Aimee in Enschede) op 68,- euro, incl. 10% studentenkorting.

vooghel

  • Gebruiker
  • Berichten: 83
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #141 Gepost op: 09 september 2007 – 15:01:47
Eigen (2e hands) rok kopen is zeker handiger. Ik heb mijn rok iets van 10x gedragen, en mijn broer ook een aantal keer. Behalve dat het voordeliger is, past het beter (je kunt hem tenslotte laten vermaken) en hoef je er voor een gala niet meer achteraan.
I love a crisp white shirt. It’s arguably the most classic piece of clothing a man can own

erikdegier

  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #142 Gepost op: 10 september 2007 – 15:09:18
Ben zelf ook in de markt voor een smoking :)

Weet iemand of Suitsupply ook smokings verkoopt, of deze een beetje prima zijn en hoeveel ze kosten?

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #143 Gepost op: 10 september 2007 – 17:29:37
Citaat van: "erikdegier"
Ben zelf ook in de markt voor een smoking :)

Weet iemand of Suitsupply ook smokings verkoopt, of deze een beetje prima zijn en hoeveel ze kosten?


Als het goed is hebben ze nu weer Smokings... zie de ss site.

Edit: ze kosten 259.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

erikdegier

  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #144 Gepost op: 10 september 2007 – 18:08:44
Citaat van: "Timothy"


Als het goed is hebben ze nu weer Smokings... zie de ss site.

Edit: ze kosten 259.


Je hebt gelijk :oops: Ik dacht dat laatst de zomercollectie nog online stond, daarom had ik niet gekeken.

Wat vinden jullie ervan?

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Rok/Smoking
Reactie #145 Gepost op: 13 september 2007 – 15:47:18
Bij Tip de B komt inderdaad vreemd publiek  :roll: Laatste keer dat ik er was was er een schermutseling gaande tussen een verkoper en een klant (inclusief gelmat, gouden koningsketting en nike air max) en nog geen 5 min later werd er zomaar 1800 cash betaald voor een soort michelin jas van burberry en 3 sjawltjes  :lol:

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Cravatte noire/ black tie
Reactie #146 Gepost op: 13 juni 2008 – 18:59:04
Ik kon nog geen topic vinden over dinner jackets/ cravatte noire/ black tie.
En had hier toch een vraagje over. Op de Amerikaanse site styleforum.net zag ik een post staan waarin black tie wordt gecombineerd met een rok wit of wit gilet. Mag dit formeel gezien en gaat het hier om rok wit?



.Storm
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Cravatte noire/ black tie
Reactie #147 Gepost op: 13 juni 2008 – 19:12:29

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Rok/Smoking
Reactie #148 Gepost op: 18 februari 2009 – 17:12:33
Maar even een kickje: ik moet volgende maand naar een tweetal huwelijken waarbij 's avonds Black Tie gedragen wordt. Met het oog op de vele nog te volgen huwelijken lijkt het mij een mooi moment om mijn studentensmoking (destijds al x-te hands en in ιιn koop inclusief overhemd en lakschoenen 150 ouderwetse guldens :-D) maar eens te vervangen door een beter toonbaar exemplaar. Budget is ergens tussen de EUR 500-1000 - dus niet de 100% polyester studentenkit van Tip de Bruin of Suitable maar ook geen MTM Kiton. Ik denk zelf aan Pelger, Bonneterie, Society Shop. Ik twijfel over SuitSupply. Iemand nog tips?
The man with style, is the man who can smile

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Rok/Smoking
Reactie #149 Gepost op: 18 februari 2009 – 17:42:28
Ik kon nog geen topic vinden over dinner jackets/ cravatte noire/ black tie.
En had hier toch een vraagje over. Op de Amerikaanse site styleforum.net zag ik een post staan waarin black tie wordt gecombineerd met een rok wit of wit gilet. Mag dit formeel gezien en gaat het hier om rok wit?



.Storm

Mijn etiquetteboekje (van Emily Post uit 1922 alweer) zegt er het volgende over:

Citaat
Tuxedo clothes are made of the same materials and differ from full dress (bedoeld wordt: white tie - Don) ones in only three particulars: the cut of the coat, the braid on the trousers, and the use of a black tie instead of a white one. The dinner coat has no tails and is cut llike a sack suit except that is is held closed in front by one button at the waist line. (A full dress coat, naturally, hangs open.) The lapels ar satin faced, and the collar left in cloth, or if it is shawl-shaped the whole collar is of satin. The trousers are identical with full dress ones except that braid, if used at all, should be narrow. Cuffed trousers are not good form, nor should a dinner coat be double-breased. Fancy ties are bad form. Choose a plain black sikl or satin one. Wear a white waistcoat if you can afford the strain on your laundry bill, otherwise a plain black one. By no means wear a gray one nor a gray tie.

Ik geloof dat ik het daar wel mee eens ben.

Groeten,
Don
Laatst bewerkt op: 18 februari 2009 – 17:44:38 door Don