Heb binnenkort een soort van gala, ben aan het twijfelen over m'n outfit..
Het idee nu is een donker pak (heel donkergrijs, bijna zwart), wit hemd met full cutaway (Geen verborgen knopenlijst), das (twijfel nog over de kleur) en evt. wit pochet in zelfde stof als het hemd.
Ik heb geen smoking/rok in mijn bezit en ik zie het niet zo zitten om nu 200 euro uit te geven aan een polyester misbaksel, en budget voor een 'echte' smoking is er ook niet echt (ervan uitgaande dat de prijs van een smoking die niet van polyester is en een redelijke pasvorm heeft boven de 200 ligt). Huren van een avondoutfit word ik al helemaal niet vrolijk van..
Het is overigens geen Gala van een enkele studentenvereniging maar een aantal studie-verenigingen organiseren het samen. Op het kaartje (dus ook geen officiele uitnodiging) staat dat de dresscode Black of White tie is. Volgens mij is het onmogelijk om 2 dresscodes tegelijkertijd te hebben dus vandaar dat ik ervan uitga dat men niet streng zal controleren of iedereen aan de dresscode voldoet.
Wat is jullie mening hierover? De dame waarmee ik naar het gala ga (mijn vriendin dus

) is in ieder geval niet van mening dat ik een smoking oid moet aanschaffen (ze vindt dat ik sowieso al te dure kleding koop

)