Auteur Topic: Rok/Smoking  (318309 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Smoking/ Black Tie
Reactie #120 Gepost op: 16 februari 2007 - 00:59:20
Citaat van: "jvain"
Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het rokwit van tip de bruin, dat van mij(studentfashion) is naar mijn mening namelijk een beetje te soepel en zacht.

Misschien wat ouderwets stijfsel gebruiken?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

jvain

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #121 Gepost op: 16 februari 2007 - 01:06:42
Zat ik ook al aan te denken, maar tweede punt is dat de zelfstrikker een haakje heeft die te zien is als je 'm draagt, en de knopen van het overhemd over the top nep plastic parelmoer zijn. En de verborgen knoop wil nogal eens losschieten.
any society that would give up a little liberty to deserve a little security, will deserve neither and lose both.”

Benjamin Franklin

Thijsch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #122 Gepost op: 24 februari 2007 - 19:38:22
Zat ik ook al aan te denken, maar tweede punt is dat de zelfstrikker een haakje heeft die te zien is als je 'm draagt, en de knopen van het overhemd over the top nep plastic parelmoer zijn. En de verborgen knoop wil nogal eens losschieten.

Dat probleem met die zelfstrikker had ik ook. Ik heb het als volgt opgelost: Strikje strikken op de juiste maat. stoffen delen aan elkaar naaien met de naaimachine (het metaal dus by-passen), en vervolgends het metalen haakje afknippen. Het klinkt een beetje pauperig, maar je ziet er helemaal niets van ;)

HotFudge

• Gast
Smoking/ Black Tie
Reactie #123 Gepost op: 25 februari 2007 - 10:59:22
Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het rokwit van tip de bruin, dat van mij(studentfashion) is naar mijn mening namelijk een beetje te soepel en zacht.

Die van Tip de Bruin is iets stijver, knoopjes gaan alleen heel snel kapot bij de stomerij...

Thijsch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #124 Gepost op: 12 april 2007 - 19:14:36
Is bij een smoking ook een rollend revers gewenst eigenlijk? Het lijkt mij persoonlijk bij de smoking met sjaalkraag niet, maar bij een smoking met piekrevers wél gewenst.

Hoe denken jullie hierover?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #125 Gepost op: 13 april 2007 - 01:03:21
Heb binnenkort een soort van gala, ben aan het twijfelen over m'n outfit..

Het idee nu is een donker pak (heel donkergrijs, bijna zwart), wit hemd met full cutaway (Geen verborgen knopenlijst), das (twijfel nog over de kleur) en evt. wit pochet in zelfde stof als het hemd.

Ik heb geen smoking/rok in mijn bezit en ik zie het niet zo zitten om nu 200 euro uit te geven aan een polyester misbaksel, en budget voor een 'echte' smoking is er ook niet echt (ervan uitgaande dat de prijs van een smoking die niet van polyester is en een redelijke pasvorm heeft boven de 200 ligt). Huren van een avondoutfit word ik al helemaal niet vrolijk van..

Het is overigens geen Gala van een enkele studentenvereniging maar een aantal studie-verenigingen organiseren het samen. Op het kaartje (dus ook geen officiele uitnodiging) staat dat de dresscode Black of White tie is. Volgens mij is het onmogelijk om 2 dresscodes tegelijkertijd te hebben dus vandaar dat ik ervan uitga dat men niet streng zal controleren of iedereen aan de dresscode voldoet.

Wat is jullie mening hierover? De dame waarmee ik naar het gala ga (mijn vriendin dus  :wink:) is in ieder geval niet van mening dat ik een smoking oid moet aanschaffen (ze vindt dat ik sowieso al te dure kleding koop   :lol:)

jvain

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #126 Gepost op: 13 april 2007 - 11:29:23
Studenten gala = rok imho... dan maar die 200 ervoor neertellen...
any society that would give up a little liberty to deserve a little security, will deserve neither and lose both.”

Benjamin Franklin

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #127 Gepost op: 13 april 2007 - 14:06:02
Citaat van: "Clay"
Heb binnenkort een soort van gala, ben aan het twijfelen over m'n outfit..

Het idee nu is een donker pak (heel donkergrijs, bijna zwart), wit hemd met full cutaway (Geen verborgen knopenlijst), das (twijfel nog over de kleur) en evt. wit pochet in zelfde stof als het hemd.

Ik heb geen smoking/rok in mijn bezit en ik zie het niet zo zitten om nu 200 euro uit te geven aan een polyester misbaksel, en budget voor een 'echte' smoking is er ook niet echt (ervan uitgaande dat de prijs van een smoking die niet van polyester is en een redelijke pasvorm heeft boven de 200 ligt). Huren van een avondoutfit word ik al helemaal niet vrolijk van..

Het is overigens geen Gala van een enkele studentenvereniging maar een aantal studie-verenigingen organiseren het samen. Op het kaartje (dus ook geen officiele uitnodiging) staat dat de dresscode Black of White tie is. Volgens mij is het onmogelijk om 2 dresscodes tegelijkertijd te hebben dus vandaar dat ik ervan uitga dat men niet streng zal controleren of iedereen aan de dresscode voldoet.

Wat is jullie mening hierover? De dame waarmee ik naar het gala ga (mijn vriendin dus  :wink:) is in ieder geval niet van mening dat ik een smoking oid moet aanschaffen (ze vindt dat ik sowieso al te dure kleding koop   :lol:)

Bij twijfel even de organisatoren contacten. Als ze volhouden dat het black of white tie is dan zou ik opteren voor de minst formele, omdat het beter is om underdressed te gaan dan overdressed. Wellicht dat er op dit forum anders over gedacht wordt, maar ik vind het nogal onfatsoenlijk om de aandacht af te leiden van de sprekers/ organisatoren door als enige in white tie te verschijnen.

Gegeven dat het budget er niet is om het 'goed' te doen cq. dat het 'niet uit kan' op dit moment, zou ik eerder kiezen voor huur dan de dresscode te negeren, wederom uit respect voor de organisatie.

Groeten,
Don

HotFudge

• Gast
Smoking/ Black Tie
Reactie #128 Gepost op: 13 april 2007 - 17:41:56
Ik neem aan dat er op dat gala niet echt sprekers komen... en de organisatoren zorgen zelf maar dat ze goed opvallen door corsage of dergelijken... houd je aan de dresscode. Gala = rok. Je hebt er later altijd nog profijt van... en wie wil er nou geen perfect gala? Bosje rozen voor je date, eten in een hip restaurantje... gala's kosten nu eenmaal geld, maar dan ben heb je ook een topavond! O ja, en beter een polyester geval waar de kek van de dansvloer aan het eind van de avond tot je knieen staat dan een extreem duur rokkostuum die je daarna kunt weggooien  :wink:

Napoleon

• Gast
Smoking/ Black Tie
Reactie #129 Gepost op: 13 april 2007 - 23:39:36
gala is gewoon een excuus om te zuipen in een mooi pakje en met een blik lekkere vrouwen aan tafel zitten. dus gewoon lekker polyester rok

S.R.F.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #130 Gepost op: 14 april 2007 - 00:24:16
Bij Suitable heb je een 100% wollen rokkostuum incl rokwit, overhemd en strik voor €219,95. Het overwegen waard lijkt me.
Laat u zich niet kisten, bij ons komt alles in kannen en kruiken!

TheShirtmakersGuild

• Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #131 Gepost op: 14 april 2007 - 14:57:14
Misschien is dit wel een interessante link. Ik heb er zelf nooit iets gekocht, dus over de service/kwaliteit kan ik niets zeggen...

http://www.josephvanmoll.be/welkom.htm

[/url]

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #132 Gepost op: 14 april 2007 - 16:00:45
Citaat van: "TheShirtmakersGuild"
Misschien is dit wel een interessante link. Ik heb er zelf nooit iets gekocht, dus over de service/kwaliteit kan ik niets zeggen...

http://www.josephvanmoll.be/welkom.htm

[/url]

Wat betreft die wingtip overhemd wellicht een goede deal, moet je alleen nog ff mailen om te kijken wat de samenstelling v/d stof is lijkt me :idea:

Napoleon

• Gast
Smoking/ Black Tie
Reactie #133 Gepost op: 15 april 2007 - 17:38:06
Citaat van: "S.R.F."
Bij Suitable heb je een 100% wollen rokkostuum incl rokwit, overhemd en strik voor €219,95. Het overwegen waard lijkt me.
die heb ik ook, kan je vertellen dat dat geen 100% wol is, rokwit is ook polyster

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Smoking/ Black Tie
Reactie #134 Gepost op: 16 april 2007 - 21:51:09
Onderstaande outfit had Lapo aan op de jaarlijkse Oscar Party in Hollywood. Geruite smoking met sjaalkraag en zwart uni das.

:wink:
Where has all the glamour gone?