Auteur Topic: Santoni  (1766258 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5430 Gepost op: 09 februari 2010 - 22:59:24
Niet boos woorden MM, maar ik vind alleen de suede monkstrap mooi :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #5431 Gepost op: 09 februari 2010 - 23:05:47
Mediaman, die Santoni's van Vousten, dat zijn toch allemaal blakes?

Nee, dat dacht ik niet. Ik heb zelf de lederen monk in een lichtere kleur en dat is GY.

Niet boos woorden MM, maar ik vind alleen de suede monkstrap mooi :mrgreen:

Zucht,...why me? :wink:
Laatst bewerkt op: 09 februari 2010 - 23:07:36 door Mediaman

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5432 Gepost op: 09 februari 2010 - 23:21:45
Hm. Oké. Er worden gewoon te weinig casual pakken gedragen... Draag jij je zwarte suède schoenen trouwens wel onder zakenpakken? (En had jij niet een fototoestel...?)
Suede vind ik dan wel weer mooi en draag ik geregeld onder een pak als het niet zo formeel hoeft. Die zwarte ook, toen ze nog zwart waren.
Oja die foto... ik dacht dat de belangstelling een beetje weggeëbd was maar misschien dat er binnenkort zo maar een foto van een stel afgetrapte suede zwarte schoenen verschijnt...

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5433 Gepost op: 09 februari 2010 - 23:25:03
Ik zie laatste tijd dat de Nederlandse man vooral bruine schoenen onder zijn pakken draagt, in 5 bruintinten met een flinke punt. In het algemeen vind ik bruine schoenen te veel afsteken bij een pak, geldt voor die blitse Santoni's die ik hierboven zie maar ook voor bijvoorbeeld vrijwel alle C&Js. Bruin is gewoon voor casual, formeel altijd zwart.

Edit: Reactie op MMorley dus.

Hulde voor deze Nederlandse mannen. Ik weet niet waar je deze mannen vindt, maar in het straatbeeld bij mij in de buurt blijft jammerlijk genoeg het plaatje van zwarte schoenen onder een pak zich veelal ontvouwen. Een bruine schoen, laat staan een goede bruine schoen is een uitzondering (lees: hoogtepunt).

Consi
In Italia dragen de meesten bruine schoenen onder hun pakken. Zwart schoeisel is voorbehouden aan ofwel bruiloften dan wel begrafenissen. Ik vindt zwart schoeisel overigens bijzonder saai. Je ziet er niks op of aan (stiksels zijn moeilijk te onderscheiden), het is gewoon een zwarte vorm wat rond je voet gespannen is. Bruine schoenen zijn veel levendiger, je ziet de kleinste kunststukjes die de schoenmakers in de schoen hebben verwerkt. Bruin is daarom veel frivoler en heeft wat mij betreft veel meer klasse. Enige kleur (alhoewel binnen een bepaalde grens) heeft voor mij meer klasse dan doorgedraafde ingetogenheid (lees: zwart). Waarom? It's all about Sprezzatura in plaats van moeiteloos conformisme aan de massa die over het algemeen nog nooit het licht van stijl in de ogen heeft gehad. Daarnaast zou ik niet snel opteren voor suède schoenen voor op een bruiloft. Ik zie suède meer voor informele gelegenheden, waar ik een bruiloft niet onder zou willen scharen.

Voor onder een blauw pak, nu je toch al een blauw pak voor je bruiloft hebt gekocht, zie ik eigenlijk alleen een bruine schoen als optie, ook al is er de wet dat een Napolitaan zwarte schoenen draagt op zijn bruiloft. (De omstandigheden dwingen nu eenmaal anders bij een blauw pak. Je zoekt namelijk nu schoenen bij een al gekocht pak, als je zwarte schoenen zou willen, had je daarbij een pak moeten uitzoeken). Of dat paar schoenen onder het blauwe pak nu een lichtbruin donkerbruine is, doet er niet zoveel toe. Voor een bruiloft zou ik dan misschien eerder voor een wat donkerder kleur bruin gaan, omdat een lichte kleur wellicht toch teveel associeert met een 'gewoon' outfit van bijvoorbeeld een bankier o.i.d. Een zwarte schoen doet mij inderdaad ook denken aan een conducteur in de trein of, zoals gezegd een buschauffeur. Het is een generalisatie, maar ik krijg bij dat beeld meestal nare rillingen. Dit alles is natuurlijk (maar) mijn eigen mening.
Laatst bewerkt op: 09 februari 2010 - 23:57:55 door treviorum

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5434 Gepost op: 09 februari 2010 - 23:31:03
Ik zie laatste tijd dat de Nederlandse man vooral bruine schoenen onder zijn pakken draagt, in 5 bruintinten met een flinke punt. In het algemeen vind ik bruine schoenen te veel afsteken bij een pak, geldt voor die blitse Santoni's die ik hierboven zie maar ook voor bijvoorbeeld vrijwel alle C&Js. Bruin is gewoon voor casual, formeel altijd zwart.

Zijn deze schoenen misschien iets voor jou? http://www.voustenmode.nl/shop/240_commerce_browseshop_detail_110-Santoni+Pietro.html. Sorry, ik kon het niet laten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5435 Gepost op: 09 februari 2010 - 23:34:31
Suede vind ik dan wel weer mooi en draag ik geregeld onder een pak als het niet zo formeel hoeft. Die zwarte ook, toen ze nog zwart waren.
Oja die foto... ik dacht dat de belangstelling een beetje weggeëbd was maar misschien dat er binnenkort zo maar een foto van een stel afgetrapte suede zwarte schoenen verschijnt...

Dan laat ik me binnenkort (!) verrassen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5436 Gepost op: 09 februari 2010 - 23:36:42

Tja daar verschillen onze meningen dan toch wel een beetje. Dat een donkere bruin zou afsteken bij een grijs of blauw pak vind ik absoluut kul. Zeker als je wèl suède draagt onder je pakken, want dat is eigenlijk de 'informele' leersoort.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5437 Gepost op: 09 februari 2010 - 23:49:51
Treviorum, dat zijn wel lekkere stevige stappers.

Carwo, ja kan niet lang meer duren.

MMorley, pak + formeel -> zwart leer; pak + informeel -> suede; los jasje -> van alles.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5438 Gepost op: 09 februari 2010 - 23:55:49
Carwo, ja kan niet lang meer duren.

"Dit weekend"?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5439 Gepost op: 10 februari 2010 - 00:04:06
Ik ben nooit zo goed met deadlines maar zou zo maar kunnen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5440 Gepost op: 10 februari 2010 - 09:58:19
Donkerbruin onder blauw, prima, Santoni ook prima, maar dan wel oxfords, geen monks of derby's.
Persoonlijk vind ik bruin onder een blauw pak voor doorsnee gebruik niet fout, maar voor bijzondere gelegenheden altijd voor zwart gaan teneinde meer klasse aan het geheel te kunnen geven; ook santoni heeft mooie zwarte oxfords in zijn collectie, alle andere modellen zijn sowieso not suitable imho.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

consi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5441 Gepost op: 10 februari 2010 - 19:19:29
Met een blauw caruso pak lijk ik toch al wat af te wijken van de hardcore klassieke boys. Misschien is donkerbruin dan wel een optie. Ik vind ook zwart met napoli blauw iets buschauffeur-achtigs hebben. Ik zal tijdens het passen bij Oger eens wat schoenen aantrekken en bekijken wat nog aardig classy overkomt.

http://royalfanvivian.web-log.nl/photos/uncategorized/wa_marilene_maurits07_1.jpg
(netjes, maar idd vrij causual voor een bruiloft in mijn geval)

Dank!
Laatst bewerkt op: 10 februari 2010 - 19:25:33 door consi

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5442 Gepost op: 10 februari 2010 - 19:55:48
Met een blauw caruso pak lijk ik toch al wat af te wijken van de hardcore klassieke boys. Misschien is donkerbruin dan wel een optie. Ik vind ook zwart met napoli blauw iets buschauffeur-achtigs hebben. Ik zal tijdens het passen bij Oger eens wat schoenen aantrekken en bekijken wat nog aardig classy overkomt.
http://royalfanvivian.web-log.nl/photos/uncategorized/wa_marilene_maurits07_1.jpg
(netjes, maar idd vrij causual voor een bruiloft in mijn geval)
Dank!
Zoals eerder aangegeven de zwarte buschauffeur schoenen [meestal dan ook nog iets dikke zolen derby achtigs]
komen ongetwijfeld van scapino o.i.d. en zijn dan ook niet te vergelijken met een zwarte oxfort van een topmerk. :!:
Aangezien ik persoonlijk een [eigen] huwelijk i.m.h.o. niet iets casuals kan vinden is zwart m.i. de enig juiste optie; mijn 1e huwelijk was ook in het blauw met zwarte schoenen [hetgeen overigens geen voorteken mag/kan betekenen voor derden] :wink:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5443 Gepost op: 10 februari 2010 - 20:01:21
Voor onder een blauw pak, nu je toch al een blauw pak voor je bruiloft hebt gekocht, zie ik eigenlijk alleen een bruine schoen als optie, ook al is er de wet dat een Napolitaan zwarte schoenen draagt op zijn bruiloft. (De omstandigheden dwingen nu eenmaal anders bij een blauw pak. Je zoekt namelijk nu schoenen bij een al gekocht pak, als je zwarte schoenen zou willen, had je daarbij een pak moeten uitzoeken)
Dit klinkt toch duidelijk als de omgekeerde wereld in mijn oren: eerst de kekke velgen uitzoeken en dan een bijpassende auto? neen, de logische volgorde is reeds gevolgd nl. eerst de auto en dan de velgen ehhh. eerst het pak en dan de schoenen, waar dat laatste vaak ook helaas nog een soort sluitpost vormt.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5444 Gepost op: 10 februari 2010 - 20:03:29
Zwart is voor Gothics imho :mrgreen: