Auteur Topic: Santoni  (1766258 keer gelezen)

Marcus

• Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5460 Gepost op: 11 februari 2010 - 11:41:44
want?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5461 Gepost op: 11 februari 2010 - 11:46:52
Fuoco, dus ook een plakpak tov half/full canvas...? Plastic tov leer? En ga zo maar door...?

Het moge duidelijk zijn dat ik wat kwaliteit betref, me beperk tot de hier gangbare merken, je opmerking gaat dus niet op.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #5462 Gepost op: 11 februari 2010 - 11:47:13
Wat je stelt is een beetje kort door de bocht. Ik prefereer een goed zittend plakpak boven een full-canvas vormloze zak.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Marcus

• Bekijk profiel
Reactie #5463 Gepost op: 11 februari 2010 - 11:53:46
Fuoco en andere, laat maar.

Bant

• Gebruiker
  • Stijl Nieuwerd
    • Bekijk profiel
Reactie #5464 Gepost op: 11 februari 2010 - 21:11:10
Leuke en originele schoenen, maar ik zie hier geen trouw schoen bij. :-k :-$

Afhankelijk van de kledij veronderstel ik? Ik ben dan ook maar luidop aan het denken maar mijn trouw hoeft niet klassiek te zijn, integendeel. Zo'n schoenen kan je niet elke dag aandoen - althans, ik niet - dus ...

EDIT:

Ik zit nu met 2 Santoni's die ik prachtig vind en kans maken maar ik vraag me af of ik al "klaar ben" voor hespen.

vs

Laatst bewerkt op: 11 februari 2010 - 22:04:35 door Bant

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5465 Gepost op: 11 februari 2010 - 23:26:27
Just say no...  :(

Bant

• Gebruiker
  • Stijl Nieuwerd
    • Bekijk profiel
Reactie #5466 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:01:26
Just say no...  :(

Ieder z'n smaak? Wat vind je er dan zo afschuwelijk aan?

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #5467 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:13:47
Afhankelijk van de kledij veronderstel ik? Ik ben dan ook maar luidop aan het denken maar mijn trouw hoeft niet klassiek te zijn, integendeel. Zo'n schoenen kan je niet elke dag aandoen - althans, ik niet - dus ...

EDIT:

Ik zit nu met 2 Santoni's die ik prachtig vind en kans maken maar ik vraag me af of ik al "klaar ben" voor hespen.

Als je een rockster bent is het leuk om dit eens per maand of in een nachtclub te dragen, veel te opvallend om meerdere keren per week in daglicht te dragen. Of denk je niet?

Schoenen met een gesp ben je zo gewend aan trouwens. Er staan op die site ook wel een paar mooie modellen met gesp.
Laatst bewerkt op: 12 februari 2010 - 00:20:09 door Adrem
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5468 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:14:52
Aan beide schoenen ontbreekt enige vorm van subtiliteit en ze zijn zo schreeuwerig dat ze niet eens meer onder het begrip "smaak" kunnen vallen. Als ik een vrouw zou zijn en mijn aanstaande zou met die dingen voor het altaar verschijnen dan zou ik waarschijnlijk het huwelijk direct afzeggen.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5469 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:30:10
Aan beide schoenen ontbreekt enige vorm van subtiliteit en ze zijn zo schreeuwerig dat ze niet eens meer onder het begrip "smaak" kunnen vallen. Als ik een vrouw zou zijn en mijn aanstaande zou met die dingen voor het altaar verschijnen dan zou ik waarschijnlijk het huwelijk direct afzeggen.

Dat laatste is wel een beetje een doorgedraafde redenering, want je neemt je eigen standpunten mee in je verplaatsing in een vrouw. Ik kan net zo goed zeggen: als ik een vrouw zou zijn geweest, dan.... Wat voor waarde moeten wij hieraan hechten?

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5470 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:34:25
Wat je stelt is een beetje kort door de bocht. Ik prefereer een goed zittend plakpak boven een full-canvas vormloze zak.
+1

Verder ben ik het eens met de heersende opinie wat betreft de laatst geposte schoenen. Die zijn imho veel te schreeuwerig voor een formele gelegenheid.

@Bant: Als u graag een bruine schoen aantrekt, zou ik u willen adviseren een zo klassiek mogelijk en rustig ogend model te kiezen. Dit niet alleen omdat de gelegenheid zich ervoor leent, maar ook omdat ik aanneem dat u graag uw bruid wilt laten stralen en zelf niet te veel op de voorgrond treedt?
Ik vond de donkerbruine 'punched toe-cap' van een hier eerder geposte foto wel aardig. Zeer klassiek, maar wel een mooie 'Italiaanse leest' (als zoiets bestaat  ;) ).

Alhier dus:

Ik begrijp overigens afgezien van de anekdote over onze Duke of Windsor niet waarom suède schoenen wel onder een blauw pak zouden kunnen en donkerbruin gladleer niet. Als men kijkt naar de formaliteit van het materiaal dan is het toch van formeel naar casual als volgt ingedeeld?
Zwart--> Donkerbruin glad--> Bruin suède...

Eventueel de "vieuxkleur"  ;), of liever cognac daar nog ergens tussenin. Maar dat vind ik persoonlijk lastig te beoordelen.

Edit: De bewuste foto nog maar eens toegevoegd...
Laatst bewerkt op: 12 februari 2010 - 00:42:31 door Mad Hatter

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5471 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:35:49
Het is raadzaam om beide laatstgenoemde schoenen in het echt te aanschouwen. Bij het Thenio-model is de punt namelijk veel donkerder dan het op deze foto lijkt. De brogues zijn hierdoor veel minder nadrukkelijk aanwezig en dat maakt de schoen minder schreeuwend. Je zou je natuurlijk nog kunnen storen aan de gespen, maar er is al teveel discussie rondom deze schoen geweest dat het een nieuwe discussie hieromtrent niet meer waard is: er zullen alleen oude koeien uit de sloot gehaald worden, oftewel hier komen we niet verder mee. Weet echter wel dat een bruiloft-outfit specialer is dan een werk-outfit. Daarnaast: je vind een schoen mooi of niet, dat moet je voor jezelf uitmaken. Ik hoop dat iedereen sterk genoeg is om voor zichzelf uit te kunnen zoeken of schoenen mooi dan wel minder geschikt zijn, zonder in dat proces telkens de erkenning van anderen te moeten voelen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5472 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:38:34
Ieder z'n smaak? Wat vind je er dan zo afschuwelijk aan?

Proleten dragen dit soort schoeisel, vind ik. Misschien acceptabel in de zomer onder een iets te wijde jeans, met een iets te open shirt en een zonnebril op je bakkes. Een beetje 'bewust fout' dus. Kunnen sommige types best mee wegkomen. Maar voor iets belangrijks als een bruiloft is dit mijns inziens not done. Ga je spijt van krijgen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5473 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:40:36

...

Daarnaast: je vind een schoen mooi of niet, dat moet je voor jezelf uitmaken. Ik hoop dat iedereen sterk genoeg is om voor zichzelf uit te kunnen zoeken of schoenen mooi dan wel minder geschikt zijn, zonder in dat proces telkens de erkenning van anderen te moeten voelen.

Soms heb je die erkenning nodig, omdat je zelf zo gefascineerd kunt zijn door de schoonheid van een bepaald model, dat het eigenlijk aan objectiviteit ontbreekt. Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Bant

• Gebruiker
  • Stijl Nieuwerd
    • Bekijk profiel
Reactie #5474 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:41:21
Dit betreft hier geen trouwschoen, eerder een gewoon bijkomend exemplaar. Het is inderdaad een schreeuwerige schoen maar ik ben verliefd op zo'n kleurovergangen. Kennen jullie dan andere types waarbij we kunnen spreken van mooie kleurovergangen? Momenteel heb ik de Moreschi Destra schoenen dus het hoeft niet noodzakelijk van bruin naar cognac te gaan.

Soit, uiteindelijk koop ik nog steeds wat ik zelf mooi vind maar het is altijd leuk om verschillende meningen te zien en wie weet vind ik iets dat ik voorheen nog niet van wist.

PS. Mijn excuses voor de verwarring rond de trouw. Als ik op het punt sta te trouwen zullen jullie mij veel meer moeten helpen. Bij die vorige schoen had ik het over het feit dat ik zo'n schoen wel zou durven kiezen maar niet dat ik op het punt sta te trouwen, daar gaan we nog even mee wachten. Ik ben "slechts" op zoek naar een nieuwe, bijkomende schoen.

Opmerking naar mezelf: Niet meer over 2 onderwerpen tezelfdertijd praten, je verwart de anderen. Excuses.

Soms heb je die erkenning nodig, omdat je zelf zo gefascineerd kunt zijn door de schoonheid van een bepaald model, dat het eigenlijk aan objectiviteit ontbreekt. Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Inderdaad, bovendien vind ik het altijd zeer aangenaam om de mening van anderen te horen. Zo leren we tenminste nog iets bij.
Laatst bewerkt op: 12 februari 2010 - 00:46:33 door Bant