Wat je stelt is een beetje kort door de bocht. Ik prefereer een goed zittend plakpak boven een full-canvas vormloze zak.
+1
Verder ben ik het eens met de heersende opinie wat betreft de laatst geposte schoenen. Die zijn imho veel te schreeuwerig voor een formele gelegenheid.
@Bant: Als u graag een bruine schoen aantrekt, zou ik u willen adviseren een zo klassiek mogelijk en rustig ogend model te kiezen. Dit niet alleen omdat de gelegenheid zich ervoor leent, maar ook omdat ik aanneem dat u graag uw bruid wilt laten stralen en zelf niet te veel op de voorgrond treedt?
Ik vond de donkerbruine 'punched toe-cap' van een hier eerder geposte foto wel aardig. Zeer klassiek, maar wel een mooie 'Italiaanse leest' (als zoiets bestaat

).
Alhier dus:

Ik begrijp overigens afgezien van de anekdote over onze Duke of Windsor niet waarom suède schoenen wel onder een blauw pak zouden kunnen en donkerbruin gladleer niet. Als men kijkt naar de formaliteit van het materiaal dan is het toch van formeel naar casual als volgt ingedeeld?
Zwart--> Donkerbruin glad--> Bruin suède...
Eventueel de "vieuxkleur"

, of liever cognac daar nog ergens tussenin. Maar dat vind ik persoonlijk lastig te beoordelen.
Edit: De bewuste foto nog maar eens toegevoegd...