Oei, ik heb hier precies een zware discussie in gang gestoken. Ik wou zeker niemand op de tenen trappen.
In beginsel is er niet een erg groot verschil tussen beiden. Je komt een vrouw tegen en het is helemaal geweldig of niet. Bij een schoen is dat in beginsel toch ook zo, neem ik aan. Je wordt betoverd door de schoonheid ervan. Waarom ga je anders tot verkoop over? Enige verschil is dan dat je met een schoen geen liefdesrelatie kan opbouwen wat het niveau van een menselijke relatie kan overstijgen, maar daar ging het nu niet over. Het ging over de eerste momenten van kennismaking.
Inderdaad, daar heb je gelijk in en, eerlijk gezegd, ik kan er zelf geen antwoord meer opgeven. Hoe ik m'n vriendin leren kennen heb, hoe ze zich aangepast en dergelijke meer doen nu hier niet ter zake en ik ga er zeker niet over uitweiden. Niemand wil namelijk een bericht van honderden alinea's lezen, me dunkt.

Over de laatste alinea; mensen geven tips weg en delen ervaringen mee vanuit hun eigen perspectief. Sommigen vinden dit mooi, anderen weer dat. Dat dient geen maatstaf te zijn voor je eigen keuze wat betreft de schoonheid of vorm van de schoen, omdat je er op den duur allemaal niet meer uitkomt. Neutrale overwegingen kunnen imho alleen gegeven worden over zaken als maakwijze en de materiaalsoorten. Niet of een schoen wel of niet mooi zou zijn, dat moet je zelf kunnen uitmaken.
Ik ben een persoon die openstaand voor allerhande meningen. Meningen vragen betekent niet dat ik m'n keuze zou aanpassen evenmin betekent het dat ik zou beginnen twijfelen over de schoen in kwestie. Is het nu een kermisschoen, een schoen alleen gedragen door de priester op de hoek of weet ik veel ... wanneer ik deze mooi vind zou ik ze durven kopen. Waarom vraag ik dan meningen? Nogmaals, ik vind het leuk de opinies van anderen te lezen. Over de kwaliteit van de schoen hoef ik - denk ik - niet te twijfelen, daarvoor is dit topic al zo groot. Ik heb hier genoeg leesvoer om te weten dat Santoni een degelijk merk is. Meningen over de lijst, zool of weet ik veel wat nog allemaal zijn zeer zeker welkom. Iemand die bijvoorbeeld deze schoen al bezit kan mij steeds wijzen op de gebreken ervan. In dat geval zou ik wél beginnen twijfelen.
Het zijn kermisschoenen, maar zien er wel spectaculair uit. Je omgeving ziet in ieder geval wel dat je nieuwe schoenen hebt.
Het is geen dagelijkse schoen maar eerder een schoen die zeer af en toe gedragen zou worden. De omgeving zal op dat moment misschien wel zien dat ik een nieuwe schoen aan heb maar als ik het enkele weken later opnieuw aandoe zal het net weer nieuw lijken en kunnen ze dus weer zo reageren. Eerlijk gezegd, dat is niet wat ik wil of naartoe streef. Al koop ik zo goed als hetzelfde model als m'n dagelijkse schoenen, ik koop het voor mezelf. De enige persoon die enigszins nog (grote) inspraak heeft is m'n vriendin.