Auteur Topic: Santoni  (1766257 keer gelezen)

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #5475 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:43:59
Dit klinkt toch duidelijk als de omgekeerde wereld in mijn oren: eerst de kekke velgen uitzoeken en dan een bijpassende auto? neen, de logische volgorde is reeds gevolgd nl. eerst de auto en dan de velgen ehhh. eerst het pak en dan de schoenen, waar dat laatste vaak ook helaas nog een soort sluitpost vormt.

Ik probeerde duidelijk te maken dat het verstandig is om tijdens het kopen van een goed pak rekening te houden met het schoeisel wat je gaat dragen. Dat is zeker handig voor je eigen bruiloft, dat blijkt wel uit de discussie die hierover is ontstaan. Voor een gewone situatie maakt dat inderdaad niet zoveel uit.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5476 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:47:30

Soms heb je die erkenning nodig, omdat je zelf zo gefascineerd kunt zijn door de schoonheid van een bepaald model, dat het eigenlijk aan objectiviteit ontbreekt. Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Zou jij ook aan al je kennissen vragen of een eventuele partner door de beugel kan als jij daar heftig verliefd op ben? Volgens mij is dan alleen jouw liefde van doorslaggevend belang. Als je erg gefascineerd bent door een model schoen zijn daar blijkbaar goede redenen voor. Waarom zouden je 'gevoelens' aangevallen dienen te worden als deze er zijn? Schoenen draag je voor jezelf, en niet voor anderen. Toch?
Laatst bewerkt op: 12 februari 2010 - 00:49:26 door treviorum

Bant

• Gebruiker
  • Stijl Nieuwerd
    • Bekijk profiel
Reactie #5477 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:51:26

Zou jij ook aan al je kennissen vragen of een eventuele partner door de beugel kan als jij daar heftig verliefd op ben? Volgens mij is dan alleen jouw liefde van doorslaggevend belang. Als je erg gefascineerd bent door een model schoen zijn daar blijkbaar goede redenen voor. Waarom zouden je 'gevoelens' aangevallen dienen te worden als deze er zijn?

Naar mijn mening is er nog steeds een groot verschil tussen een paar schoenen en m'n vriendin/partner. Ik hoef geen erkenning van liefde, gevoel en zo meer. Maar zeg nu zelf, een compliment doet ieder deugd. Ik weet van mezelf dat ik het altijd graag hoor wanneer m'n vrienden, kennissen en familie zeggen dat ik een aangename, knappe vriendin heb.

Wanneer ik schoenen knap vind dan koop ik die, onafhankelijk van SF. Het voordeel dat ik nu heb is dat mensen mij uitleg kunnen geven, mij tips kunnen geven uit eigen ervaring én dat die mensen ook nog waarschijnlijk eens dezelfde situatie meegemaakt hebben. Meningen zijn - voor zo'n dingen - belangrijk in mijn ogen en dan luister ik daar graag naar. Het is een keuze dat ieder voor zich dient te maken...

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5478 Gepost op: 12 februari 2010 - 00:58:17
...

Waarom zouden je 'gevoelens' aangevallen dienen te worden als deze er zijn?

Ik bedoel het ook niet als aanval voor Dhr. Bant zijn smaak. Echter vind ik het persoonlijk voor de eerder gestelde gelegenheid iets te opvallend. Nu blijkt dat het daar eigenlijk nog niet om ging zou ik zeggen: ieder zijn smaak.
Naar mijn mening is het namelijk zo dat men best helemaal ondersteboven kan zijn van een bepaalde stijl, maar dat het niet gepast is om dit ten allen tijde zomaar uit te spreken, of te laten zien.
Om het door u gestelde voorbeeld te gebruiken:
Stel ik heb een partner die in de ogen van mijn kennissen, familie enigszins ordinair is. Natuurlijk heb ik dan hun goedkeuring niet nodig. Ik zou die meid echter wel vragen om in ieder geval haar kleedstijl bij de wat formelere momenten een beetje te schikken naar de gelegenheid. En eventueel, mocht het een 'luid' type zijn, of zij een beetje rekening wil houden met het feit dat men daar in dat gezelschap niet van gedient is. Begrijpt u wat ik bedoel?
Nu is het de vraag of zij dat zal pikken, maargoed dat is een andere discussie...

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5479 Gepost op: 12 februari 2010 - 01:02:13
Naar mijn mening is er nog steeds een groot verschil tussen een paar schoenen en m'n vriendin/partner. Ik hoef geen erkenning van liefde, gevoel en zo meer. Maar zeg nu zelf, een compliment doet ieder deugd. Ik weet van mezelf dat ik het altijd graag hoor wanneer m'n vrienden, kennissen en familie zeggen dat ik een aangename, knappe vriendin heb.

Wanneer ik schoenen knap vind dan koop ik die, onafhankelijk van SF. Het voordeel dat ik nu heb is dat mensen mij uitleg kunnen geven, mij tips kunnen geven uit eigen ervaring én dat die mensen ook nog waarschijnlijk eens dezelfde situatie meegemaakt hebben. Meningen zijn - voor zo'n dingen - belangrijk in mijn ogen en dan luister ik daar graag naar. Het is een keuze dat ieder voor zich dient te maken...

In beginsel is er niet een erg groot verschil tussen beiden. Je komt een vrouw tegen en het is helemaal geweldig of niet. Bij een schoen is dat in beginsel toch ook zo, neem ik aan. Je wordt betoverd door de schoonheid ervan. Waarom ga je anders tot verkoop over? Enige verschil is dan dat je met een schoen geen liefdesrelatie kan opbouwen wat het niveau van een menselijke relatie kan overstijgen, maar daar ging het nu niet over. Het ging over de eerste momenten van kennismaking.

Over de laatste alinea; mensen geven tips weg en delen ervaringen mee vanuit hun eigen perspectief. Sommigen vinden dit mooi, anderen weer dat. Dat dient geen maatstaf te zijn voor je eigen keuze wat betreft de schoonheid of vorm van de schoen, omdat je er op den duur allemaal niet meer uitkomt. Neutrale overwegingen kunnen imho alleen gegeven worden over zaken als maakwijze en de materiaalsoorten. Niet of een schoen wel of niet mooi zou zijn, dat moet je zelf kunnen uitmaken.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5480 Gepost op: 12 februari 2010 - 01:07:52
Mijn goed bedoelde advies ging dan ook niet over de schoonheid van het model, maar over de 'gepastheid' voor de gestelde gelegenheid, heer Treviorum. U heeft gelijk dat het niet zo kan zijn dat men iemand anders de schoonheid der dingen kan aanpraten, of juist uit het hoofd kan praten. Althans, dat zou niet moeten.

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5481 Gepost op: 12 februari 2010 - 01:28:04
Mijn goed bedoelde advies ging dan ook niet over de schoonheid van het model, maar over de 'gepastheid' voor de gestelde gelegenheid, heer Treviorum. U heeft gelijk dat het niet zo kan zijn dat men iemand anders de schoonheid der dingen kan aanpraten, of juist uit het hoofd kan praten. Althans, dat zou niet moeten.

Dat is vermakend. Daarnet sprak je nog dat iemand soms erkenning nodig heeft omdat sommigen zo gefascineerd kunnen zijn door de schoonheid van een bepaald model, dat het bij de keuze aan objectiviteit zou kunnen ontbreken. Dat is nogal verschillend met wat je hierboven uitsprak. Maakt verder ook helemaal niet uit, natuurlijk.

Bant gaf daarnaast aan dat het schoeisel niet bestemd was voor een bruiloft. In dit punt, zou het toch mogen leven, geef ik jouw min of meer gelijk. Schoenen voor je eigen bruiloft zijn een verhaal apart en daarover dient heel erg goed nagedacht te worden en er dienen zeker geen schoenen gekocht te worden die je makkelijk onder een 'normaal' pak draagt of die veel te veel aandacht vragen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5482 Gepost op: 12 februari 2010 - 01:38:17
Dat is vermakend. Daarnet sprak je nog dat iemand soms erkenning nodig heeft omdat sommigen zo gefascineerd kunnen zijn door de schoonheid van een bepaald model, dat het bij de keuze aan objectiviteit zou kunnen ontbreken. Dat is nogal verschillend met wat je hierboven uitsprak. Maakt verder ook helemaal niet uit, natuurlijk.

..

Hoewel ik inderdaad al vernomen had dat het helemaal niet om een bruiloft gaat bedoelde ik het volgende:

Subjectief vind iemand ze wellicht mooi. Objectief kunnen ze eigenlijk helemaal niet. Ze zijn ongepast voor een bruiloft. Als iemand ze dan toch koopt omdat diegene er zo ondersteboven van is, ontbreekt het diegene aan objectiviteit. Begrijpt u wat ik bedoel?

Ik ben trouwens blij dat ik met mijn geneuzel nog een glimlach aan iemands gezicht kan onttrekken... ;)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5483 Gepost op: 12 februari 2010 - 01:43:48
Het zijn kermisschoenen, maar zien er wel spectaculair uit. Je omgeving ziet in ieder geval wel dat je nieuwe schoenen hebt.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5484 Gepost op: 12 februari 2010 - 01:49:22
Ghehe subtiel.

St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5485 Gepost op: 12 februari 2010 - 09:20:56
Santoni schoenen kleuren bij Oger

Kreeg bij de mailing van Oger het bericht dat er 12-14 maart weer schoenen worden gekleurd op locatie (amsterdam+Rotterdam)
Mij lijkt 't erg leuk, nu alleen nog een aparte kleur verzinnen.... suggesties ?

Bant

• Gebruiker
  • Stijl Nieuwerd
    • Bekijk profiel
Reactie #5486 Gepost op: 12 februari 2010 - 09:29:21
Oei, ik heb hier precies een zware discussie in gang gestoken. Ik wou zeker niemand op de tenen trappen.

In beginsel is er niet een erg groot verschil tussen beiden. Je komt een vrouw tegen en het is helemaal geweldig of niet. Bij een schoen is dat in beginsel toch ook zo, neem ik aan. Je wordt betoverd door de schoonheid ervan. Waarom ga je anders tot verkoop over? Enige verschil is dan dat je met een schoen geen liefdesrelatie kan opbouwen wat het niveau van een menselijke relatie kan overstijgen, maar daar ging het nu niet over. Het ging over de eerste momenten van kennismaking.

Inderdaad, daar heb je gelijk in en, eerlijk gezegd, ik kan er zelf geen antwoord meer opgeven. Hoe ik m'n vriendin leren kennen heb, hoe ze zich aangepast en dergelijke meer doen nu hier niet ter zake en ik ga er zeker niet over uitweiden. Niemand wil namelijk een bericht van honderden alinea's lezen, me dunkt.  :lol:

Over de laatste alinea; mensen geven tips weg en delen ervaringen mee vanuit hun eigen perspectief. Sommigen vinden dit mooi, anderen weer dat. Dat dient geen maatstaf te zijn voor je eigen keuze wat betreft de schoonheid of vorm van de schoen, omdat je er op den duur allemaal niet meer uitkomt. Neutrale overwegingen kunnen imho alleen gegeven worden over zaken als maakwijze en de materiaalsoorten. Niet of een schoen wel of niet mooi zou zijn, dat moet je zelf kunnen uitmaken.

Ik ben een persoon die openstaand voor allerhande meningen. Meningen vragen betekent niet dat ik m'n keuze zou aanpassen evenmin betekent het dat ik zou beginnen twijfelen over de schoen in kwestie. Is het nu een kermisschoen, een schoen alleen gedragen door de priester op de hoek of weet ik veel ... wanneer ik deze mooi vind zou ik ze durven kopen. Waarom vraag ik dan meningen? Nogmaals, ik vind het leuk de opinies van anderen te lezen. Over de kwaliteit van de schoen hoef ik - denk ik - niet te twijfelen, daarvoor is dit topic al zo groot. Ik heb hier genoeg leesvoer om te weten dat Santoni een degelijk merk is. Meningen over de lijst, zool of weet ik veel wat nog allemaal zijn zeer zeker welkom. Iemand die bijvoorbeeld deze schoen al bezit kan mij steeds wijzen op de gebreken ervan. In dat geval zou ik wél beginnen twijfelen.

Het zijn kermisschoenen, maar zien er wel spectaculair uit. Je omgeving ziet in ieder geval wel dat je nieuwe schoenen hebt.

Het is geen dagelijkse schoen maar eerder een schoen die zeer af en toe gedragen zou worden. De omgeving zal op dat moment misschien wel zien dat ik een nieuwe schoen aan heb maar als ik het enkele weken later opnieuw aandoe zal het net weer nieuw lijken en kunnen ze dus weer zo reageren. Eerlijk gezegd, dat is niet wat ik wil of naartoe streef. Al koop ik zo goed als hetzelfde model als m'n dagelijkse schoenen, ik koop het voor mezelf. De enige persoon die enigszins nog (grote) inspraak heeft is m'n vriendin.
Laatst bewerkt op: 12 februari 2010 - 09:31:38 door Bant

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5487 Gepost op: 12 februari 2010 - 09:34:59
Gewoon kopen natuurlijk als je ze mooi vindt.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #5488 Gepost op: 12 februari 2010 - 10:15:57

Kreeg bij de mailing van Oger het bericht dat er 12-14 maart weer schoenen worden gekleurd op locatie (amsterdam+Rotterdam)
Mij lijkt 't erg leuk, nu alleen nog een aparte kleur verzinnen.... suggesties ?

http://i946.photobucket.com/albums/ad306/chaycooper/ASHANDGRADEFORUM002.jpg

Ik vind de linkerschoen uit het Alfred Sargent topic wel een lekkere lente-zomer kleur hebben. Tussen grijs en blauw (richting groen?) in.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Mediaman

• Gast
Reactie #5489 Gepost op: 12 februari 2010 - 14:53:47

Donkergroen.