Auteur Topic: Santoni  (1766349 keer gelezen)

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #4455 Gepost op: 28 oktober 2008 - 13:03:16
Citaat
C&J Handgrade 525 (?)

500.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4456 Gepost op: 28 oktober 2008 - 13:11:02
Vlucht ernaar toe, verblijf, etc.
Beetje pech moet je er verschillende keren naar toe.
Wordt dan duur schoentje.
Denk dat de meesten dat er niet voor over hebben.

Dat mag geen probleem zijn in dit segment. Wat wel een probleem zal zijn is de tijd en moeite die je eraan kwijt bent. Dan blijven dus eigenlijk alleen die liefhebbers over die plezier beleven aan sartoriale vakanties. fysiek en mentaal slopende passessies.  :wink:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4457 Gepost op: 28 oktober 2008 - 13:11:22
Daar kun je na een jaar of twee ook al een heel redelijk beeld van vormen ;-)

De schoenen van een jaar of drie/vier geleden zien er bij mij nog steeds heel goed uit hoor.

Ben het wel met je eens Sergio, dat ze erg flashy willen zijn met hun modellen. Het doet mij voor een volgend paar zeker eens verder kijken.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4458 Gepost op: 28 oktober 2008 - 14:15:02
Het aantrekkelijke van Santoni vind/vond ik het uiterlijk. Tegenwoordig vind ik ze qua leesten en finish vaak over de top. Kwalitatief is het een prima schoen maar voor hetzelfde geld of iets meer kun je veel beter krijgen.

Eens. Mijn eerste paar Santoni is tevens het laatste paar geweest. Niet omdat ik er niet tevreden mee zou zijn, maar omdat er ook veel moois in Engeland en Frankrijk te krijgen is. Persoonlijk vind ik die leesten vaak mooier.

Groeten,
Don

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4459 Gepost op: 28 oktober 2008 - 15:23:15
Eens. Mijn eerste paar Santoni is tevens het laatste paar geweest. Niet omdat ik er niet tevreden mee zou zijn, maar omdat er ook veel moois in Engeland en Frankrijk te krijgen is. Persoonlijk vind ik die leesten vaak mooier.

Groeten,
Don

+1  :twisted:

RuMouR

• Gebruiker
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Reactie #4460 Gepost op: 01 november 2008 - 07:27:38
Ik heb vandaag mijn Santoni's 7416 eens een onderhoudsbeurt gegeven. De antique finish die op de neus te vinden was, was het allermooist op de eerste dag met het aantal draaguren op 0. Helaas, schoenen zijn gemaakt om te dragen, en dit was debet aan de schoonheid van de antique finish.

Nadat ik de schoenen met de bijgeleverde kleur had gepoetst heb ik de antique finish met zwarte schoenpoets weer naar het oorspronkelijke niveau proberen te trekken. Zie hieronder voor het totaalresultaat en een close-up van de linker- en rechterschoen:  :-D

Tip: zwarte schoenpoets, gebruik een matige hoeveelheid en 'minder is meer' is een absoluut pré. Je gaat heel snel de fout in...

Overigens, tijdens het opbrengen van de schoenpoets kwamen kleurverschillen naar boven door vocht (zie hieronder), maar die trokken vanzelf (gelukkig) weer weg.

"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Emka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4461 Gepost op: 11 november 2008 - 13:33:34
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik een paar Santoni's binnengekregen via een adresje in Duitsland (Ebay). Nadat ik de schoenen goed heb bekeken kwam ik tot de ontdekking dat er een paar vlekjes opzitten (zie foto). Ik heb geen idee wat dit voor vlekjes zijn maar poetsen haalt niets uit. Hebben jullie een idee wat ik kan doen? Zijn er middeltjes op de markt waarmee je vlekken kunt verwijderen? Wat mij ook opviel, na een paar uur de schoenen gedragen te hebben, is dat er flink wat plooien tevoorschijn kwamen. Inmiddels heb ik een paar cederhouten spanners aangeschaft en ik ben van plan een paar halve zooltjes aan te schaffen. Ik las dat de meesten onder jullie een een maat kleiner aanschaffen maar ik ben voor 42,5 ipv 42 gegaan. Reden is dat 41 of 42 niet voorradig waren! Zelf denk ik dat een zooltje een tijdelijke oplossing is vanwege uitlopen. Weten jullie of er verder nog iets te doen is aan plooien/ rimpels?
Ik ben erg blij met mijn nieuwe Santoni's maar de volgende keer bestel ik ze niet meer via internet.
Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven.

[verwijderd door de beheerder]

Emka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4462 Gepost op: 11 november 2008 - 13:52:05
Foto's zijn niet super scherp maar ik hoop dat jullie de lichte vlek kunnen zien...

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?action=dlattach;topic=315.0;attach=545

Laatst bewerkt op: 11 november 2008 - 13:55:43 door Emile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4463 Gepost op: 11 november 2008 - 14:13:20

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4464 Gepost op: 11 november 2008 - 15:01:41
De lichte vlek is inderdaad goed te zien. Klopt het dat daar de glans ook minder is? Indien zo zou je kunnen proberen het te herstellen met een simpele wax. Maar gezien je post vermoed ik dat het niet zo simpel zal zijn.

Emka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4465 Gepost op: 11 november 2008 - 17:20:52
Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen schoenpoets geprobeerd, ik zal het eens proberen met wax.
Nog even een andere vraag. Ik mijn schoenen staat het volgende vermeld:
7622  125  F
Is 7622 het modelnummer?
Ja, dit is mijn eerste paar Santoni's en ben een leek :wink:

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4466 Gepost op: 11 november 2008 - 17:45:03
7622 is idd het modelnummer. Die plooien zouden veroorzaakt kunnen worden doordat de schoenen iets te groot zijn. Wellicht dat zooltjes iets helpen. En spanners.
Life is too short to drink bad wine

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4467 Gepost op: 11 november 2008 - 18:45:09
Bij derby's heb je sowieso meer plooien dan schoeisel met andere sluitingen. Goede spanners en onderhoud schelen denk ik ook wel.

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #4468 Gepost op: 11 november 2008 - 18:55:55
Op de wreef (net onder de rechterkant van de veters) zit ook een lichtere vlek, lijkt mij eenzelfde soort vlek te zijn. Waren de schoenen nieuw? Misschien dat een/je schoenmaker een oplossing weet. Ik hoop niet dat het een vlek is als gevolg van iets "zuurs" (iets wat de verf heeft afgebeten).
Die plooien, helaas heb ik daar ook last van (overigens heb ik (nog) geen Santoni's), heb mij laten vertellen dat de ruimte tussen leer en voet te veel is waardoor deze niet mooi sluit en dus plooien geeft. Loopplooien, het schijnt niet anders te zijn. Eventuele tips ben ik ook zeer benieuwd naar. (ooit gehoord/gelezen dat je zeg maar een soort van kussentje kan laten aanbrengen??).
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4469 Gepost op: 11 november 2008 - 19:14:37
....Zelf denk ik dat een zooltje een tijdelijke oplossing is vanwege uitlopen.....

Hoe zie je dat voor je?