Auteur Topic: Santoni  (1766354 keer gelezen)

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni
Reactie #4410 Gepost op: 20 oktober 2008 - 21:01:32
thank you guys, ik ga binnenkort een weekje naar Istanbul, daar schijnt volgens de Santoni website ook een zaakje te zijn die ze verkoopt.. daar ga ik zeker ook even langs.

xcuneytx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4411 Gepost op: 20 oktober 2008 - 21:24:14
Kennen jullie ook een site waar ik alle modellen in een rijtje kan vinden, dus met modelnummer en bijbehorende afbeelding van de schoen.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4412 Gepost op: 20 oktober 2008 - 21:34:41
Kennen jullie ook een site waar ik alle modellen in een rijtje kan vinden, dus met modelnummer en bijbehorende afbeelding van de schoen.

De site van santoni zelf ;)
Quotidie potest esse ultimo die

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4413 Gepost op: 21 oktober 2008 - 00:10:51
Op styleforum.net staat er een hele opsomming van alle modellen van de meeste merken.
http://www.styleforum.net/showthread.php?t=12201

Het vereist wat zoekwerk om alle modellen te vinden, maar dan heb je ook wat!
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Dorpsgek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4414 Gepost op: 22 oktober 2008 - 12:46:04
Staan akelig mooie modellen tussen:

http://www.boutique.ru/santoni/all/

Als ik mij niet vergis, wel behoorlijk pittige prijzen.

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #4415 Gepost op: 22 oktober 2008 - 19:09:48
Een paar Santoni's, maat 11, iets ouder dan 2 jaar en zelden aan, hebben een erg lelijke plooi bovenop de voet gekregen. Ze zitten ook wat losser tegenwoordig, erg vreemd, want ik heb ze krap gekocht en goed ingelopen. Mijn schoenmaker vond 't niet kunnen, vermoed een fout tijdens de productie en beweert ook een plooi te voelen als je je hand in de schoen steekt: iets wat duidelijk duidt op een fout tijdens het spannen om de leest (ofzo).

Heeft iemand hier ervaring mee? Enig idee waar het door komt? Advies van schoenmaker is om ze terug te brengen, maar ze komen bij van vd Assem vandaan, niet de meest plezierige zaak om met dit soort dingen te komen.

Verder blijkt de leest (gemeten op de zool) van de ene schoen 3-4mm groter te zijn dan de andere, ook erg relaxed. En bovenop gemeten scheelt het ook een halve centimeter.

Alvast bedankt voor de reacties!

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4416 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:39:13
mss heeft die plooi eerder te maken van een niet al te goede keuze in de leest. Mss is je wreef te hoog of te breed wat aanleiding geeft tot de plooi. Wat de plooi betreft, vind ik persoonlijk dat het nog meevalt. Het is niet ideaal maar ook niet echt superlelijk. Terugbrengen lijkt me ook wat dwaas na twee jaar.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #4417 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:41:20
Ik kan er eigenlijk weinig zinnigs over zeggen, het lijkt me op de foto niet heel ernstig te zijn. Zou inderdaad zoals MaChemist aangeeft met de leest i.c.m. je voet te maken kunnen hebben, iets anders kan ik ook niet verzinnen. Wat de schoenmaker aangeeft m.b.t. het foutief opspannen op de leest lijkt me larie te zijn, zou niet weten waarom dat nú tot een probleem zou leiden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4418 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:45:41
Gebruik je schoenspanners?

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #4419 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:52:46
Een foute keuze in de leest zou goed kunnen, ik heb hier destijds ook slecht/onvoldoende advies over gekregen. Lijkt me idd logischer dan dat de schoen een fout bevat tijdens het opspannen, maar ik weet hier gewoon te weinig van af.

Gebruik schoenspanners, echter heb ik voor dit paar nog niet de meest ideale gevonden. Tot nu toe spannen ze niet voldoende in de breedte en schuiven ze een beetje.

Het is idd niet superlelijk maar mooi is anders, en het verbaasd me dat het na 2 jaar opeens erger wordt. Ook is de schoen wat ruimer geworden (in de breedte), wat ik opmerkelijk vind.

Bedankt voor het commentaar!

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4420 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:53:20
Ik heb vergelijkbare plooien in een paar loafers van C&J. Ik beschouw het als pech.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4421 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:57:27
Dat de schoen wat ruimer wordt is zeker voor een loafer niet ongewoon. Suede doet dat nog veel meer zelfs. Een veterschoen kun je iedere keer dat je 'm aanbrengt weer een beetje op spanning brengen, daarom wordt de V bij de sluiting ook een beetje kleiner na verloop van tijd.

Daarnaast zijn loafers meestal soepelere schoenen, ze hebben minder structuur dan hun geveterde vrienden. Dat betekend dat meer dan de druk op het soepelere overleer komt, dat wat makkelijker oprekt. Santoni gebruikt toch al vrij soepel leer.

Mijn suede Santoni loafers welke bij aankoop apestrak zaten zijn inmiddels zo ruim geworden dat het soms zelfs een beetje té is.

Vanità - modern tailors

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4422 Gepost op: 22 oktober 2008 - 21:58:36
Dus een maat kleiner aanschaffen zou verstandiger zijn?
Quotidie potest esse ultimo die

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4423 Gepost op: 22 oktober 2008 - 22:00:44
Goed advies is zeer belangrijk maar bij loafers hanteer ik altijd de stelregel dat ze bij aankoop écht strak moeten zitten, zolang de lengte maar klopt gaat de hoogte en breedte vanzelf kloppen (zeker bij suede).

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #4424 Gepost op: 24 oktober 2008 - 10:51:19
Goed advies is zeer belangrijk maar bij loafers hanteer ik altijd de stelregel dat ze bij aankoop écht strak moeten zitten, zolang de lengte maar klopt gaat de hoogte en breedte vanzelf kloppen (zeker bij suede).

+1 Toen ik mijn suede instappers (mocassin constructie) van StefanoBi kocht zaten ze perfect bij het passen, nu 'sloffen' ze een beetje. Erg jammer.