Auteur Topic: Santoni  (1763797 keer gelezen)

Al Capone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1020 Gepost op: 20 augustus 2005 - 12:18:15
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "-=AL CAPONE=-"
Ik ben vanavond naar de stad (bij van arendonk, eindhoven) geweest en heb daar in de uitverkoop nog santoni's gezien helaas waren ze daar alleen vanaf maat 43 (9.5) deze waren helaas (dus als voor mij veel te groot  :cry: ze waren namelijk maar 239 euro (dus als je nog santoni's zoekt en te grote voeten hebt  :)

het betreft dit model (of het lijkt er iig op met een oranje binnekant was het):

picture

wie weet of er ergens in maat 41 nog dit model tekoop is in de omgeving eindhoven want ik moet ze gewoon hebben :twisted: liefst voor dezelfde prijs!

Dit is model 6250, prijs 999 euro bij Zwartjes in Amsterdam (Utrechtsestraat). Ik denk dat het model dat jij bedoelt de 6313 is. Die lijkt er idd erg op, maar heeft geen dubbele stiksels langs de flappen (bij gebrek aan een beter woord) waarin ook de veterogen zitten en de maakwijze is anders, de 6250 is volgens mij volgens de Norwegian welted construction gemaakt - dit kun je zien aan de stiksels die boven de zool zitten: deze zijn niet alleen verticaal, van boven naar beneden door de zool heen, maar ook horizontaal, van buiten door een stukje zool dat omhoog komt en dan door het bovenwerk heen. Of ik moet in de war zijn met een model dat hier ook erg op lijkt en dat ik bij Van den Assem in mijn handen heb gehad. Dat was volgens mij weer wat duurder dan bij Zwartjes, maar ook tamelijk lomp. Misschien kunnen de deskundigen uitsluitsel geven. Wat de maakwijze van de 6313 is weet ik niet.
Het model dat jij mogelijk hebt gezien, kost bij Van den Assem 430 en bij Oger, in een naar mijn mening mooiere kleur, 528 euro. Dus het is wel een koopje. Jammer voor je dat ze je niet pasten.

ok als ik een keer in Amsterdam ben zal ik wel bij Oger kijken

waar is Van Den Assem eigenlijk?

en anders zit er niets anders op dan wachten tot er weer een vergelijkbaar model tekoop is bij die winkel in mijn maat! :cry:

of weet iemand nog een goede winkel in de omgeving van Eindhoven?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1021 Gepost op: 20 augustus 2005 - 12:40:14
Van Assem zit in rotterdam aan de Aart van Nesstraat en ze hebben een filiaal in hillegersberg in de buurt van Kool.Overigens loopt de sale bij van Assem tegen zijn eind aan.

Regouin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1022 Gepost op: 28 augustus 2005 - 15:39:49
ik heb mezelf vorige week weer uitgeleefd en ben nu de trotse bezitter van ondertussen al weer een 2de paar santoni:

degelijk zwart zullen we maar zeggen
I'm tired of all this nonsense about beauty being only skin-deep. That's deep enough. What do you want, an adorable pancreas?"

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1023 Gepost op: 28 augustus 2005 - 18:11:21
Mooi Reqouin en van harte natuurlijk :D

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1024 Gepost op: 29 augustus 2005 - 00:07:22
De man Andrea Santoni
Zesentwintig jaar geleden startte Andrea Santoni met het snijden en stikken van bovenschoenen de zgn. ‘uppers’. Als twaalfjarige jongen begon hij al in de leerlooierijen van een schoenfabriek. Zijn instelling was en is die van het slimste jongetje van de klas; tijdens de lunchpauzes probeerde hij alle machines in de fabriek uit en leerde hij de technieken voor de productie van schoenen. Hij maakte zich het traditionele handwerk eigen. Drie jaar na de start van zijn productiebedrijf in ‘uppers’ ging hij over op de vervaardiging van complete schoenen. Zijn bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot een echte familieonderneming waarin zowel zijn vrouw, zoon als dochter werkzaam zijn. Bij Santoni werken honderdvijftien mensen in vaste dienst. Het ambachtelijke vakmanschap en het streven naar perfectie staan hoog in het vaandel. Andrea Santoni spreekt dan ook over zijn ‘haute chaussure’.

Het product
Verdeeld over vier collecties produceert de Santoni-onderneming jaarlijks 200.000 paar herenschoenen. In dit aantal zijn de compleet handmatig vervaardigde schoenen uit de Andrea Santoni Limited collectie inbegrepen. Het mooiste van het beste voor de echte liefhebbers. De Limited collectie bestaat uit een serie van acht modellen. De winkelverkoopprijzen van deze schoenen liggen rond de zevenhonderd Euro. Voor wie zich de luxe kan permiteren worden er jaarlijks ook enkele paren ‘Unica’s’ vervaardigd. Beroemdheden, zoals Bill Cosby, Sylvester Stallone, Brad Pit en... de Paus zijn de trotse bezitters van dergelijke ‘Unica’s. Op Madison Avenue bevindt zich een Santoni-shop.

De Limited Collection wordt op de voet gevolgd door Andrea Santoni Handmade. Samen vormen deze twee collecties twintig procent van de totale productie. Het grootse aandeel in de productie vormt de lijn Santoni made in Italy. Een bijzonder brede reeks herenschoenen, van Italiaanse design klassiekers tot aan uitgesproken modische, dandy-achtige modellen. Deze schoenen produceert de fabrikant volgens een semi-industriële methode; hoogstaand vakmanschap in combinatie met het gebruik van industriële technieken.

Bron: Suitclub

Regouin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1025 Gepost op: 29 augustus 2005 - 12:58:09
leuke info danny
I'm tired of all this nonsense about beauty being only skin-deep. That's deep enough. What do you want, an adorable pancreas?"

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1026 Gepost op: 29 augustus 2005 - 23:17:49
Ik vind het paar Santoni's die je als eerst ziet als je op de site van Pauw bij Santoni kijkt echt prachtig. Daarom een paar vraagjes: is dat een paar dat alleen bij  Pauw te verkrijgen is, zo nee welk nummer hebben ze, en hoeveel kosten ze?

Ik ga binnenkort namelijk mijn eerste paar kopen en ben nu lekker aan het oriënteren
This, madame, is Versailles.

Huey

• Gast
Santoni - Deel IV
Reactie #1027 Gepost op: 29 augustus 2005 - 23:20:36
Die zijn idd erg mooi. Volgens mij 558 bij Pauw. Heb ze v/d week in mijn handen gehad.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1028 Gepost op: 29 augustus 2005 - 23:23:43
Nog in de verleiding gekomen?

Huey

• Gast
Santoni - Deel IV
Reactie #1029 Gepost op: 29 augustus 2005 - 23:26:18
Citaat van: "Rogier"
Nog in de verleiding gekomen?

Ja, maar was met iemand anders aan 't winkelen die dat niet zomaar kan uitgeven en onbewust houd je daar toch een beetje rekening mee. Maar ze zijn echt erg mooi.

jos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1030 Gepost op: 30 augustus 2005 - 08:57:01
Citaat van: "Rogier"
(...) Tot nu toe vind ik dit mooiste die ik heb gevonden.

Deze schoen heb ik vorige week gekocht bij van Assem. Ik vond het best een apparte schoen: o.a. omdat de zool niet buiten de schoen uitsteekt. Heeft inderdaad een dunne zool dus zal wel relatief snel bij Danny liggen.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel IV
Reactie #1031 Gepost op: 30 augustus 2005 - 09:58:09
Citaat van: "jos"
Heeft inderdaad een dunne zool dus zal wel relatief snel ......

Gewoon preventief een (tamelijk) dun rubberzooltje eronder laten lijmen.....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1032 Gepost op: 30 augustus 2005 - 10:36:28
jaiks  :shock:  :shock:  :shock: Soli!
Fashion can be bought. Style one must possess.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1033 Gepost op: 30 augustus 2005 - 11:59:28
Citaat van: "Nexus"
jaiks  :shock:  :shock:  :shock: Soli!

:lol:

Persoonlijk draag ik nooit van die kwismasterzolen.....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1034 Gepost op: 30 augustus 2005 - 12:06:06
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "jos"
Heeft inderdaad een dunne zool dus zal wel relatief snel ......

Gewoon preventief een (tamelijk) dun rubberzooltje eronder laten lijmen.....

Of gewoon maar 1 of 2 dagen per week erop lopen, lijkt me een stijlvollere oplossing  :D