Auteur Topic: Santoni  (1763798 keer gelezen)

Vincer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1050 Gepost op: 15 oktober 2005 - 18:30:28
Zijn er eigenlijk grote prijsverschillen bij de verschillende winkels die Santoni verkopen? Liggen ze allemaal tussen de 370 en 425 euro of zijn sommige modellen ergens goedkoper?

Tweede vraag: hoeveel kosten Santoni's eigenlijk om in te kopen bij de fabriek? Ik denk aan zo'n 200 euro waarna er nog transport, opslag en belasting bij komt en de verkoper de rest opstrijkt.
Nieuw of oud een goed pak is goud.

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1051 Gepost op: 15 oktober 2005 - 18:31:32
Citaat van: "Vincer"
Zijn er eigenlijk grote prijsverschillen bij de verschillende winkels die Santoni verkopen? Liggen ze allemaal tussen de 370 en 425 euro of zijn sommige modellen ergens goedkoper?

Tweede vraag: hoeveel kosten Santoni's eigenlijk om in te kopen bij de fabriek? Ik denk aan zo'n 200 euro waarna er nog transport, opslag en belasting bij komt en de verkoper de rest opstrijkt.

Vergeet ook de winkelhuur niet, gas/water/elektra, verzekeringen, personeelskosten, sociale lasten, etc. etc.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1052 Gepost op: 15 oktober 2005 - 18:39:09
Ik heb de indruk dat er binnen nederland wenig tot geen prijsverschil is.Kan het natuurlijk mis hebben.

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1053 Gepost op: 15 oktober 2005 - 18:40:02
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik heb de indruk dat er binnen nederland wenig tot geen prijsverschil is.Kan het natuurlijk mis hebben.

Zou me ook niet zo interesseren denk ik. Zal het misschien 20 tot 30 euro schelen. Nou ja, boeien. Het is wat anders als het echt honderden euros is, maar dat heb ik nog nergens gezien.

Vincer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1054 Gepost op: 15 oktober 2005 - 18:41:02
Citaat van: "Huey"

Vergeet ook de winkelhuur niet, gas/water/elektra, verzekeringen, personeelskosten, sociale lasten, etc. etc.

Ja..die had ik geplaatst in het deel wat de verkoper opstrijkt om zijn onkosten te dekken en zijn winst te maken. Maar ik zat te denken dat Santoni's misschien ook goedkoper zijn in Italie dus als je daar bent of het dan de moeite loont om eens op onderzoek uit te gaan. Maar in Nederland zijn de prijzen dus redelijk constant..hmm..jammer..geen Santoni outlet store dus.. :oops:

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1055 Gepost op: 15 oktober 2005 - 18:44:52
Misschien heeft de agent, Beerens-International een periodieke showroomuitverkoop? Dan is het wel mazzel hebben als ze je maat hebben én je moet uitgenodigd worden natuurlijk ;)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1056 Gepost op: 15 oktober 2005 - 18:51:01
Meestal zijn de prijzen wel op een niveau binnen europa.

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1057 Gepost op: 15 oktober 2005 - 18:59:11

Zeker als je in de grote steden gaat kijken inderdaad.  Ik let ook niet meer zo op de prijs tegenwoordig moet ik eerlijk zeggen. Je weet gewoon dat je winkelt in een bepaalde prijsklasse en de ene keer is een paar schoenen 300 euro en de andere keer 500 ofzo. Overhemden tussen de 150 en 300 euro. Nou ja, dat weet je en daar hou je rekening mee.

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1058 Gepost op: 15 oktober 2005 - 19:40:20
Citaat van: "Huey"

Zeker als je in de grote steden gaat kijken inderdaad.  Ik let ook niet meer zo op de prijs tegenwoordig moet ik eerlijk zeggen. Je weet gewoon dat je winkelt in een bepaalde prijsklasse en de ene keer is een paar schoenen 300 euro en de andere keer 500 ofzo. Overhemden tussen de 150 en 300 euro. Nou ja, dat weet je en daar hou je rekening mee.

Sluit me volledig aan bij Huey! Ik kijk ook niet meer op van de genoemde prijzen... dat wil niet zeggen dat je niet blijft opletten. Maar om op marges van twintig of dertig Euro te kijken... nope.

Vincer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1059 Gepost op: 15 oktober 2005 - 20:05:29
Ja....een paar tientallen euro verschil a la, maar als de ene schoen ergens voor 350 ligt en ergens anders voor 425 dan scheelt dat toch wel. Zeker voor een net student-afje. Zo heeft Van Lier bijvoorbeeld bepaalde outlet stores waar ze de oude collectie voor de helft verkopen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1060 Gepost op: 15 oktober 2005 - 20:08:01
Denk niet dat dat verschil zo groot is binnen nederland.

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1061 Gepost op: 15 oktober 2005 - 20:13:16
Laten we het hier maar weer over schoenen hebben. Er is nu een mooi topic in offtopic waar we het over geld kunnen hebben.

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=983

Vincer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1062 Gepost op: 15 oktober 2005 - 20:15:05
Hehe..ok...ik had nog een vraagje over de maat van Santoni's het viel mij op dat ze erg groot vallen normaal heb ik 11 maar bij Santoni zaten de 9,5 goed, is dat voor alle modellen zo of verschilt dat erg?

Huey

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1063 Gepost op: 15 oktober 2005 - 20:16:41
Hehe..ok...ik had nog een vraagje over de maat van Santoni's het viel mij op dat ze erg groot vallen normaal heb ik 11 maar bij Santoni zaten de 9,5 goed, is dat voor alle modellen zo of verschilt dat erg?

Is eigenlijk voor alle modellen zo. Het is een verschil in maatvoering.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel V
Reactie #1064 Gepost op: 15 oktober 2005 - 20:49:34
Heb de modellen wel gezien bij van Assem.Met dit weer kan je ze nog makkelijk dragen maar straks in de winter met regen etc.lijkt me een model met een wat dikkere zool beter.