Auteur Topic: Santoni  (1763789 keer gelezen)

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1035 Gepost op: 30 augustus 2005 - 12:24:30
@ Jos: Nog steeds €380? Vind hem eigenlijk nog steeds wel mooi...
This, madame, is Versailles.

jos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1036 Gepost op: 30 augustus 2005 - 22:36:16
Citaat van: "Rogier"
@ Jos: Nog steeds €380? Vind hem eigenlijk nog steeds wel mooi...

Ja EUR 380.

jos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1037 Gepost op: 30 augustus 2005 - 22:38:55
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "jos"
Heeft inderdaad een dunne zool dus zal wel relatief snel ......

Gewoon preventief een (tamelijk) dun rubberzooltje eronder laten lijmen.....

Dit klinkt erg interessant. Kun je mij eens uitleggen hoe ik dit moet zien? Wordt dan op de huidige zool een laagje rubber geplakt? Ik neem aan dat dit dan over de gehele zool moet, want anders ga je dit voelen (wiebelen, of het rubber moet wel erg dun zijn). Of wordt in deze constructie de bestaande zool (gedeeltelijk) 'gesloopt' om te vervangen door rubber?

Zitten aan deze constructie nadelen? Heeft er iemand ervaring mee?

Groetjes,

Jos

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel IV
Reactie #1038 Gepost op: 31 augustus 2005 - 08:06:52

Dit klinkt erg interessant. Kun je mij eens uitleggen hoe ik dit moet zien? Wordt dan op de huidige zool een laagje rubber geplakt? Ik neem aan dat dit dan over de gehele zool moet, want anders ga je dit voelen (wiebelen, of het rubber moet wel erg dun zijn). Of wordt in deze constructie de bestaande zool (gedeeltelijk) 'gesloopt' om te vervangen door rubber?

Groetjes,

Jos

Verkoper bij Oger liet me dat een keer zien. Was 'van de buitenkant' niets van te zien. Gewoon plakje rubberspul onder de zool laten plakken, wiebelen zal wel mee vallen.  Kun je het er altijd weer af laten halen, de leren zool 'oplopen' en dan het gehele onderwerk laten vervangen....

Is gewoon wat extra bescherming voor dunne zolen.....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1039 Gepost op: 31 augustus 2005 - 09:06:43
Citaat van: "Solitarias"
Heeft inderdaad een dunne zool dus zal wel relatief snel ......

Gewoon preventief een (tamelijk) dun rubberzooltje eronder laten lijmen.....

Geen goed idee! Het bestaande stiksel waar de huidige zool mee aan de schoen verbonden is, wordt bij het plaatsen van een "rubber plakzooltje" voor het grootste gedeelte doorgeschuurd. De mogelijkheid dat de bestaande zool hierdoor losraakt is erg groot. De "beschermzool" is te dun om door te stikken, en zal daarom vrijwel zeker losraken.

Als de leren zool versleten is dan is het vervangen van de oude zool door een nieuwe leren zool de beste optie om uw schoen in model te houden. Advies: wilt u liever op rubber zolen lopen, koop dan schoenen die hiervan in de basis al voorzien zijn.

jos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1040 Gepost op: 31 augustus 2005 - 10:44:33
Citaat van: "Rogier"
Tot nu toe vind ik dit mooiste die ik heb gevonden.

Hoi,

Let even op. Het verzolen van deze schoen kost bij Danny vanaf EUR 250,-- i.p.v. EUR 140,--. De reden die hij hiervoor geeft is dat de zool handmatig genaaid moet worden. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de Bologna (ik gok dat het dit is) maakwijze?

Groetjes,

Jos

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #1041 Gepost op: 31 augustus 2005 - 11:26:53
Wat is eigenlijk de voornaamste reden dat deze schoen zo relatief goedkoop is voor Santoni? De maakwijze? Dunne zool?
This, madame, is Versailles.

Immanuel

• Gast
Santoni - Deel IV
Reactie #1042 Gepost op: 31 augustus 2005 - 11:47:58
leest en maakwijze kan mogelijk zijn, er is een soort van instaplijn namelijk.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel IV
Reactie #1043 Gepost op: 01 september 2005 - 18:20:16
Dit deeltje is vol. Graag verder in volgende!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Jason

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1044 Gepost op: 14 oktober 2005 - 15:37:14
Danny, ik heb je nu al vaker horen zeggen dat kwaliteitsschoenen beginnen bij 350 euro, en dat het merk een garantie is voor kwaliteit. Maar hoe zit het dan met de (dunzolige) santoni's die vd assem verkoopt voor +-270 euro?

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni deel V
Reactie #1045 Gepost op: 14 oktober 2005 - 22:43:12
Citaat van: "Jason"
Danny, ik heb je nu al vaker horen zeggen dat kwaliteitsschoenen beginnen bij 350 euro, en dat het merk een garantie is voor kwaliteit. Maar hoe zit het dan met de (dunzolige) santoni's die vd assem verkoopt voor +-270 euro?

De uitzondering bevestigd in dit geval weer eens de regel!  :lol:

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1046 Gepost op: 15 oktober 2005 - 10:20:47

Wat voor een modellen zijn dat? En in wat voor een kleuren? Ik heb bij Klijssen ook een paar voor 280 zien staan. Dat waren zwart/grijsachtige schoenen. Zagen er best prima uit, in ieder geval niet standaard.

Jason

• Gast
Reactie #1047 Gepost op: 15 oktober 2005 - 15:14:13
Citaat van: "Bonne"

Wat voor een modellen zijn dat? En in wat voor een kleuren? Ik heb bij Klijssen ook een paar voor 280 zien staan. Dat waren zwart/grijsachtige schoenen. Zagen er best prima uit, in ieder geval niet standaard.

santoni fatto a mano met oranje binnenkant, dunne zool. cognac suede oxfords en donkerbruin/donkerblauwe brogues.

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1048 Gepost op: 15 oktober 2005 - 16:52:21
Citaat van: "Bonne"

santoni fatto a mano met oranje binnenkant, dunne zool. cognac suede oxfords en donkerbruin/donkerblauwe brogues.

Ben benieuwd, ga wel eens kijken hoe ze er in het echt uit zien.

HotFudge

• Gast
Santoni - Deel V
Reactie #1049 Gepost op: 15 oktober 2005 - 17:32:14
ben je nu al terug van de PC?