Auteur Topic: Santoni  (1763785 keer gelezen)

Regouin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #960 Gepost op: 28 juni 2005 - 21:58:56
52?
I'm tired of all this nonsense about beauty being only skin-deep. That's deep enough. What do you want, an adorable pancreas?"

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #961 Gepost op: 28 juni 2005 - 23:20:42
Citaat van: "HotFudge"
welke maat heb je dan...

10 = 45

Tommie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #962 Gepost op: 10 juli 2005 - 16:10:54
Ook ik ben eigenaar geworden van mijn eerste paar santoni's
Te weten, de Santoni Club.
Waren ook in de opruiming dus dat scheelt

Alleen even een vraagje. Slijt dat stukje leer voorop de zool niet heel snel. Ik heb nu al dat het een beetje kaal wordt. BIj een stukje is het al gewoon blank.

Nog onderhoudstips voor dit type schoen. Ik kreeg een bus Connonil Antiek mee> Mocht ze niet poetsen, anders poestte ik het gevlamde eraf.

Klopt dit, of is het gewoon kul

Huey

• Gast
Santoni - Deel IV
Reactie #963 Gepost op: 10 juli 2005 - 16:28:29
Ik heb ook die clubs, ik beschouw ze gewoon als sneakers en neem niet de moeite om ze te poetsen of om er spanners ofzo in te doen.

Ik heb er in 3 dagen tijd een kleine 35km mee gelopen in Rome en het leer werd wel kaal in die paar dagen maar slijten, nee. Ook nu (paar maanden later is het nog prima.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel IV
Reactie #964 Gepost op: 10 juli 2005 - 17:15:46
Citaat van: "Tommie"
Ook ik ben eigenaar geworden van mijn eerste paar santoni's

\:D/

Citaat

Nog onderhoudstips voor dit type schoen. Ik kreeg een bus Connonil Antiek mee> Mocht ze niet poetsen, anders poestte ik het gevlamde eraf.

Klopt dit, of is het gewoon kul

Liever niet poetsen met kleurspul, dan poets je idd de patina weg. Ik poets m'n Santoni's bijna nooit en ze zijn nog steeds super. Gewoon af en toe met neutrale poets op basis van bijenwas poetsen, dan zijn ze weer mooi.

Vooralsnog niet druk maken over het onderhoud zou ik zeggen :)

Ook al zijn het sneakers, schoenspanners kunnen geen kwaad, integendeel. Nemen het vocht op uit je schoen (mits uit cederhout).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

• Gast
Santoni - Deel IV
Reactie #965 Gepost op: 10 juli 2005 - 17:18:33
Dit zijn schoenen die leuk zijn voor een of twee seizoenen. Niet om over een jaar of 5/10 nog te dragen. Daar behandel ik ze dan ook naar.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #966 Gepost op: 10 juli 2005 - 17:20:59
Citaat van: "Huey"
Dit zijn schoenen die leuk zijn voor een of twee seizoenen. Niet om over een jaar of 5/10 nog te dragen. Daar behandel ik ze dan ook naar.

Klopt wel, maar als je weinig paar schoenen hebt (of iig maar 1 paar Santonii) is het de moeite misschien waard zodat ze wat langer meegaan. Jij hebt genoeg Santoni's om af te wisselen ;)

't Is maar net hoe je 't bekijkt. Gelukkig kosten ze geen 500E iig ;)

Huey

• Gast
Santoni - Deel IV
Reactie #967 Gepost op: 10 juli 2005 - 17:22:33
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"

Klopt wel, maar als je weinig paar schoenen hebt (of iig maar 1 paar Santonii) is het de moeite misschien waard zodat ze wat langer meegaan. Jij hebt genoeg Santoni's om af te wisselen ;)

't Is maar net hoe je 't bekijkt. Gelukkig kosten ze geen 500E iig ;)

Hoe dna ook is het een mooi paar schoenen.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #968 Gepost op: 10 juli 2005 - 17:31:54
Weet niet, nog geen pics gezien :D

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #969 Gepost op: 10 juli 2005 - 19:04:51
In een ander topic - welk heb ik even niet paraat - kwalificeert iemand de per Oger Santoni's als "Oger meuk". Wordt die opvatting breed gedragen en zo ja, wat is er dan mis met die schoenen? Ik heb bij Oger in Den Haag een naar mijn mening heel mooi paar Santoni's gezien van plus 500 euro en overweeg serieus ze te kopen. Ze hebben in mijn herinnering veel weg van de 6250 uit de handmade collection maar ik zie dat deze bij Zwartjes bijna 1000 euro kosten, dus dat zullen ze niet zijn.  Het betreft schoenen uit de nieuwe collectie.

Oger schrijft zelf op de website dat de per Oger Santonis door hen/hem zijn ontworpen. (Dit lijkt mij eigenlijk sterk, maar het zou kunnen dat de beste man over onvermoede talenten beschikt. Ik vind het bijvoorbeeld erg creatief van hem dat hij zijn naam van OGUR in OSJEE heeft veranderd en iedereen daarin meekrijgt; wellicht heeft hij nog meer in zijn mars.) Even concreet: is het de styling of de kwaliteit waartegen bezwaren bestaan? Of is het gewoon een persoonlijke aversie tegen Oger? Ik kan me haast niet voorstellen dat de per ... Santoni's kwalitatief minder zijn dan andere Santoni's met een vergelijkbare prijs. Dat kan Santoni zich toch niet veroorloven. En als jullie het me afraden Santoni's bij Oger te kopen, wat is dan een beter adres? Pauw (geldt daar dan niet hetzelfde voor)?
esus saves, George Nelson withdraws!

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #970 Gepost op: 10 juli 2005 - 19:08:02
Alboreto, ik denk dat het een beetje gein was, Santoni's zijn Santoni's en als ze van Oger komen hebben ze een rode zool... voor de rest kwalitatief geen verschil. Was denk ik een beetje geinen richting Oger. Niks mis mee dus!

Goede verdere adressen voor Santoni zijn van den Assem, Hermans en uiteraard Shoes & Shirts.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #971 Gepost op: 10 juli 2005 - 19:09:02
Of ze nu minder zijn als de normale santoni zou ik zo ook niet kunnen zeggen.Draag zelf veel van santoni en heb de per oger ook gezien.Zo te zien niets mis mee.

HotFudge

• Gast
Santoni - Deel IV
Reactie #972 Gepost op: 11 juli 2005 - 00:05:25
Alboreto, ik denk dat het een beetje gein was, Santoni's zijn Santoni's en als ze van Oger komen hebben ze een rode zool... voor de rest kwalitatief geen verschil. Was denk ik een beetje geinen richting Oger. Niks mis mee dus!

Goede verdere adressen voor Santoni zijn van den Assem, Hermans en uiteraard Shoes & Shirts.

Ze hebben wel een rode zool... ik ben geen reclamebord!

Tommie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel IV
Reactie #973 Gepost op: 11 juli 2005 - 10:16:10
Weet niet, nog geen pics gezien :D

Moet je toch nog even wachten. Ouders hebben digicam mee op vakantie. Kan dus nu even geen fotos maken

Maar ze komen eraan

Huey

• Gast
Santoni - Deel IV
Reactie #974 Gepost op: 11 juli 2005 - 10:19:20
Citaat van: "Alboreto"
In een ander topic - welk heb ik even niet paraat - kwalificeert iemand de per Oger Santoni's als "Oger meuk". Wordt die opvatting breed gedragen en zo ja, wat is er dan mis met die schoenen? Ik heb bij Oger in Den Haag een naar mijn mening heel mooi paar Santoni's gezien van plus 500 euro en overweeg serieus ze te kopen. Ze hebben in mijn herinnering veel weg van de 6250 uit de handmade collection maar ik zie dat deze bij Zwartjes bijna 1000 euro kosten, dus dat zullen ze niet zijn.  Het betreft schoenen uit de nieuwe collectie.

Santoni heeft meerdere handgemaakte lijnen. Zwartjes verkoopt geen Santoni voor zover ik weet. De vestiging op het Gelderlandplein iig niet.

Maar die Oger schoenen zijn kwalitatief niet minder, ik vind Oger alleen een rot winkel en ik ben daarin niet de enige.