In een ander topic - welk heb ik even niet paraat - kwalificeert iemand de per Oger Santoni's als "Oger meuk". Wordt die opvatting breed gedragen en zo ja, wat is er dan mis met die schoenen? Ik heb bij Oger in Den Haag een naar mijn mening heel mooi paar Santoni's gezien van plus 500 euro en overweeg serieus ze te kopen. Ze hebben in mijn herinnering veel weg van de 6250 uit de handmade collection maar ik zie dat deze bij Zwartjes bijna 1000 euro kosten, dus dat zullen ze niet zijn. Het betreft schoenen uit de nieuwe collectie.
Oger schrijft zelf op de website dat de per Oger Santonis door hen/hem zijn ontworpen. (Dit lijkt mij eigenlijk sterk, maar het zou kunnen dat de beste man over onvermoede talenten beschikt. Ik vind het bijvoorbeeld erg creatief van hem dat hij zijn naam van OGUR in OSJEE heeft veranderd en iedereen daarin meekrijgt; wellicht heeft hij nog meer in zijn mars.) Even concreet: is het de styling of de kwaliteit waartegen bezwaren bestaan? Of is het gewoon een persoonlijke aversie tegen Oger? Ik kan me haast niet voorstellen dat de per ... Santoni's kwalitatief minder zijn dan andere Santoni's met een vergelijkbare prijs. Dat kan Santoni zich toch niet veroorloven. En als jullie het me afraden Santoni's bij Oger te kopen, wat is dan een beter adres? Pauw (geldt daar dan niet hetzelfde voor)?