Auteur Topic: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren  (6810 keer gelezen)

trollhattan

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Gepost op: 02 november 2008 – 16:12:19
het gaat om de volgende situatie:

ik ben een overhemdfreak, draag daarom ook bijna alleen maar maatwerk. dat is dan waarschijnlijk ook mijn enige overeenkomst met jullie, want de rest (pantalon, schoenen etc.) die ik hier tegenkom doen mijn eigenlijk niets en zal ik nooit dragen. nee liever een jeans met sneakers en een shirt! nu stuitte ik afgelopen vakantie in italie op een confectie hemd. meest verschrikkelijke synthetische stofje dat je je kunt bedenken en de pasvorm was ook erg matig. maar wel een erg mooi hemd! dus toch maar meegenomen.
Laatst bewerkt op: 02 november 2008 – 17:15:41 door Daedalus

trollhattan

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #1 Gepost op: 02 november 2008 – 16:13:19
haha, iets te vroeg op verzenden gedrukt. afijn, ik wil dit hemd na laten maken. dus goede pasvorm en een fatsoenlijke stof. is dit uberhaupt mogelijk? zo ja, waar?

zal binnenkort nog even een foto plaatsen van het desbetreffende hemd!

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #2 Gepost op: 02 november 2008 – 16:17:45
(...) meest verschrikkelijke synthetische stofje dat je je kunt bedenken en de pasvorm was ook erg matig (...)

Wat vind je er mooi aan, alleen het patroontje of iets dergelijks? Het shirt klinkt verder niet bepaald fraai. In dat geval zou je gewoon naar een shirtboer moeten gaan om te kijken of-ie een vergelijkbaar dessin in zijn stoffencollectie heeft zitten en dan een nieuw hemd van die stof laten aanmeten.

(Kan dit trouwens niet beter in Overhemden algemeen?)
Laatst bewerkt op: 02 november 2008 – 16:19:34 door Jesper

trollhattan

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #3 Gepost op: 02 november 2008 – 16:34:11
om maar even daad bij woord te voegen. hier een 2 lekker brakke gsmfoto's.
misschien vinden jullie het helemaal niets (ik wel), maar ik ben in ieder geval dit model nog nooit tegengekomen vandaar dat namaken mijn inziens de enige optie is. maar vergeleken met jullie ben ik een leek op het gebied van hemden (verder dan de overhemdenboer die het voor mij in elkaar draait ben ik eigenlijk nog niet gekomen), dus misschien heeft zoiets wel een naam?

afijn:



EDIT Daedalus: heb de plaatjes even zichtbaar gemaakt.
Laatst bewerkt op: 02 november 2008 – 16:51:46 door Daedalus

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #4 Gepost op: 02 november 2008 – 16:36:49
Waarom vraag je dit gewoon niet bij de zaak waar je al je maatwerk laat maken?
Ik ben dit nog nooit tegengekomen als optie bij MTM shirts, terwijl er toch flink wat (lelijke) mogelijkheden zijn.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #5 Gepost op: 02 november 2008 – 16:39:20
Met een mandarin collar en een brede knopenlijst kom je al aardig in de buurt, denk ik. Ik vind het overigens niets.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #6 Gepost op: 02 november 2008 – 16:40:00
 :r

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.417
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #7 Gepost op: 02 november 2008 – 16:42:21
Mike, heb jij niet ook zo'n shirt?

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #8 Gepost op: 02 november 2008 – 16:43:21
Ziet eruit als een wat verhipte Mao-collar. Kan elke maatshirt-winkel leveren lijkt me.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #9 Gepost op: 02 november 2008 – 16:44:39
Nee bedankt Barry.

www.judokleding.nl

 :?:





Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #10 Gepost op: 02 november 2008 – 16:46:16
Interessant. Dit kan nog leuk worden...

Ik ben bang dat je moeite zult krijgen met het vinden van mtm shirt outlet die zo'n kraag en knopenlijst in hun assortiment hebben.

Wat is je budget en hoeveel moeite (je zal kilometers moeten gaan maken) ben je bereid te doen? Want ik denk dat je hiervoor naar een bespoke shirtmaker moet.

Met een mandarin collar en een brede knopenlijst kom je al aardig in de buurt, denk ik. Ik vind het overigens niets.

Nee, de enige overeenkomst met een mandarin collar is de afwezigheid van een boord. De kraag van trollhattan's shirt is aan de achterkant hoger en loopt schuin af in de richting van de borst.
Laatst bewerkt op: 02 november 2008 – 16:50:19 door Daedalus
cyka blyat

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #11 Gepost op: 02 november 2008 – 16:53:30
Nee, de enige overeenkomst met een mandarin collar is de afwezigheid van een boord. De kraag van trollhattan's shirt is aan de achterkant hoger en loopt schuin af in de richting van de borst.

Het was meer een duwtje in de richting, maar je hebt gelijk. Overigens kreeg ik met wat zoeken op internet wat variatie in de verschijning van deze boord te zien. (Maar die variaties hebben ongetwijfeld ook weer specifieke benamingen.)

Bespoke lijkt inderdaad de beste keuze.

trollhattan

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #12 Gepost op: 02 november 2008 – 16:53:43
gelukkig vindt iedereen het niets. blijf ik de enige.
gezien mijn ov ben ik wel bereid het land door te reizen naar iemand die het kan. maar hoever kom ik met 150 euro? niet zo ver ben ik bang...

Huey

  • Gast
Re: shirt namaken
Reactie #13 Gepost op: 02 november 2008 – 16:55:49
:r

If you haven't anything nice to say it's better to say nothing at all.

trollhattan

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #14 Gepost op: 02 november 2008 – 16:59:56
toch vind ik die mandarin collar op dit plaatje wel aardig:


reactie geplaatst bij deze afbeelding op de site:

"This is a great look if you have a skillet in your hand and are preparing to make me eggs florentine.

Everyone else: Not allowed." :lol: