Auteur Topic: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren  (6819 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #15 Gepost op: 02 november 2008 – 17:03:51
If you haven't anything nice to say it's better to say nothing at all.

Ik zeg toch niks? Misschien was dit wel mijn reactie op Barry's post. En nou niet gaan roepen dat we hier iets niet meer lelijk mogen vinden alsjeblieft.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: shirt namaken
Reactie #16 Gepost op: 02 november 2008 – 17:06:42
toch vind ik die mandarin collar op dit plaatje wel aardig:


reactie geplaatst bij deze afbeelding op de site:

"This is a great look if you have a skillet in your hand and are preparing to make me eggs florentine.

Everyone else: Not allowed." :lol:


Deze boord kun je makkelijk krijgen bij diverse (internet)shirtmakers. Zie het subforum voor adresjes en websites.

gelukkig vindt iedereen het niets. blijf ik de enige.
gezien mijn ov ben ik wel bereid het land door te reizen naar iemand die het kan. maar hoever kom ik met 150 euro? niet zo ver ben ik bang...

Het wordt best moeilijk met 'maar' 150 euro, meeste bespoke shirtmakers beginnen pas bij >200E.

Van den Heuvel, de enige bespoke shirtmaker in Nederland, (naar mijn beperkte weten) gaat dit waarschijnlijk niet voor je maken, daar zijn ze te stoffig en stijf voor (denk ik). Wellicht een blousemaker zoeken in je omgeving?
Laatst bewerkt op: 02 november 2008 – 17:11:42 door Daedalus
cyka blyat

Huey

  • Gast
Re: shirt namaken
Reactie #17 Gepost op: 02 november 2008 – 17:10:07
Ik zeg toch niks? Misschien was dit wel mijn reactie op Barry's post. En nou niet gaan roepen dat we hier iets niet meer lelijk mogen vinden alsjeblieft.

Iets lelijk vinden is prima, maar druk het aub niet zo simpel uit. Zo is het net een belediging. Je hebt zoiets nooit horen zeggen bij mensen die hun posts ook wel eens onderbouwen...

trollhattan

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #18 Gepost op: 02 november 2008 – 17:34:47
na wat zoeken:

Citaat
Niet bij F.G. van den Heuvel-Late Vogels Herenmode in Den Haag, de enige zaak in Nederland die nog over een eigen atelier beschikt, waar een coupeur de hemden met de hand naait op basis van een uniek patroon. ‘Een nieuwe klant nemen we eerst de maat op en dan knipt onze coupeur de patronen’, vertelt Frans van de Heuvel in het chique zaakje op het Haagse Toernooiveld, dat al 125 jaar bestaat. Zijn coupeur knipt op basis van de patronen de stof en naait een proefhemd, waarmee de nieuwe klant na enkele keren dragen en wassen terugkeert om te beoordelen of het nog steeds perfect past. Dan pas wordt het echte hemd, en desgewenst meerdere exemplaren, genaaid. De prijs begint bij 165 euro, afhankelijk van de gekozen stof. ‘Een paar jaar geleden kozen mannen vaak opvallende strepen en grote ruiten. Tegenwoordig is het wat minder brutaal’, vertelt Van den Heuvel. ‘Aan oversized hebben we nooit meegedaan.’

bedankt voor de reacties. ik ga maar even wat rondbellen en zoeken. van den heuvel klinkt interessant maar daar is het nog maar de vraag of ze het willen, en of voor mij de prijs te doen zal zijn...

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #19 Gepost op: 02 november 2008 – 17:36:47
na wat zoeken:

bedankt voor de reacties. ik ga maar even wat rondbellen en zoeken. van den heuvel klinkt interessant maar daar is het nog maar de vraag of ze het willen, en of voor mij de prijs te doen zal zijn...


Je weet van de minimum order?

(...) De minimum afname is drie overhemden per bestelling en de levertijd is drie tot zes weken. De prijs is vanaf € 159.00 per hemd. (...)
Laatst bewerkt op: 02 november 2008 – 17:38:54 door Daedalus
cyka blyat

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #20 Gepost op: 02 november 2008 – 17:45:32
Waarom Bespoke ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

trollhattan

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #21 Gepost op: 02 november 2008 – 17:46:03
hm, nee dat wist ik nog niet. drie hemden van zo'n 200 euro vind ik echt te veel van het goede. dan maar even verder zoeken.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #22 Gepost op: 02 november 2008 – 17:48:21
Waarom Bespoke ?

Heb je de boord van trollhattan's shirt gezien?
cyka blyat

trollhattan

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #23 Gepost op: 02 november 2008 – 17:51:11
Waarom Bespoke ?
dit hemd is dat dus niet maar past dus ook niet. ik ben dit type hemd in nederland nog nooit tegen gekomen, dus iets anders dan bespoke zit er niet in lijkt me.

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #24 Gepost op: 02 november 2008 – 18:26:22
Didato in de PC Hooftstraat verkoopt shirts met merkwaardige kragen ed., zou daar eens gaan kijken.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #25 Gepost op: 02 november 2008 – 22:19:01
dit hemd is dat dus niet maar past dus ook niet. ik ben dit type hemd in nederland nog nooit tegen gekomen, dus iets anders dan bespoke zit er niet in lijkt me.

MTM is ook een optie voor iets dat er op lijkt, niet exact hetzelfde. Dan slaag je wel voor 150 euro. Maar om nou een bespoken shirt te laten maken met een dergelijke 'fun' collar lijkt me ietwat overtrokken. Ik wens je succes ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #26 Gepost op: 03 november 2008 – 00:45:07
Het heeft wel iets weg van professionele kokskledij; daar misschien eens kijken?

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Shirt, met 'afwijkende' boord en knopenlijst, kopieren
Reactie #27 Gepost op: 03 november 2008 – 01:02:21
Volgens mij heeft cami dat boord ook in zijn collectie Mtm