Auteur Topic: Punto Italiano  (24886 keer gelezen)

Atomic

  • Gebruiker
  • Berichten: 125
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #45 Gepost op: 17 september 2008 – 15:16:49
Tsja Fay,
Als er vanuit de markt vraag naar is ga je als shirt-merk daarin mee. Maar idd soms is het wat over the top. Aan de andere kant zijn dat soort details wel _de_ dingen waarmee je je shirt anders dan anders kunt maken. Onderscheidend..

Blijft lastig...Zoals ik al zei : Smaken verschillen gelukkig

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #46 Gepost op: 17 september 2008 – 15:34:43
Al die contrast boorden, knopenlijsten en gimmicks zoals het .IT merk zijn echt zo onzettend passé. Zou als eerste daarmee stoppen voordat je je merk verder in de markt zet.
De term passé heeft voor mij toch wel een erg "modieuze" bijsmaak. (iit stijl)
Niets zo veranderlijk als de mens

Tom | .IT

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #47 Gepost op: 17 september 2008 – 15:36:14
Al die contrast boorden, knopenlijsten en gimmicks zoals het .IT merk zijn echt zo onzettend passé. Zou als eerste daarmee stoppen voordat je je merk verder in de markt zet.

Fay, het is niet "of", maar "en". Ik denk dat je beide keuzes moet bieden. Bovendien ben ik niet met je eens dat het passé is. Ik merk juist dat er veel vraag is naar de meest aparte shirts. En 't is ook zoals Atomic zegt: het zijn de details waarmee je je shirt onderscheidend maakt, naast natuurlijk zaken als gebruikte stoffen en snit. Maar dank voor je mening natuurlijk. Ieder zijn smaak en zijn doelgroep.

En soms over the top...? Liever af en toe d'r overheen, dan altijd aan de veilige kant blijven zitten, is mijn bescheiden mening. Eenheidsworst haal je bij de HEMA.


Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #48 Gepost op: 17 september 2008 – 16:30:28
Citaat
Nogal hoog 'Vittorio Marchesi' gehalte

Iets voor Evan_S dus  :lol:

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #49 Gepost op: 17 september 2008 – 16:42:41
Fay, het is niet "of", maar "en". Ik denk dat je beide keuzes moet bieden. Bovendien ben ik niet met je eens dat het passé is. Ik merk juist dat er veel vraag is naar de meest aparte shirts. En 't is ook zoals Atomic zegt: het zijn de details waarmee je je shirt onderscheidend maakt, naast natuurlijk zaken als gebruikte stoffen en snit. Maar dank voor je mening natuurlijk. Ieder zijn smaak en zijn doelgroep.

En soms over the top...? Liever af en toe d'r overheen, dan altijd aan de veilige kant blijven zitten, is mijn bescheiden mening. Eenheidsworst haal je bij de HEMA.



Hema worst is top.

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Re: Punto Italiano
Reactie #50 Gepost op: 17 september 2008 – 17:42:10
Zeer zeker goede worst.

Maar ontopic. Er zijn gewoon diverse 'stromingen' als je het zo mag noemen. Er zijn genoeg mensen die dit helemaal geweldig vinden en anderen totaal niet.

Ikzelf hou er niet zo van. Ga eerder voor goede stoffen en maakwijze. Verder kan je over dit onderwerp nog wel 100 topics vullen maar het gaat om smaak. En dat is gewoon iets persoonlijks.

Tom | .IT

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #51 Gepost op: 18 september 2008 – 09:41:45
We zijn het eens, zowel wat betreft HEMA worst als wat betreft kwaliteit (om preciezer te zijn: prijs/kwaliteit).

En als je ergens over moet blijven twisten, is het smaak.

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Re: Punto Italiano
Reactie #52 Gepost op: 18 september 2008 – 10:17:41
We zijn het eens, zowel wat betreft HEMA worst als wat betreft kwaliteit (om preciezer te zijn: prijs/kwaliteit).

En als je ergens over moet blijven twisten, is het smaak.

Gelukkig wel anders wordt het zo communistisch.

oxfordstreet

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.149
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Punto Italiano
Reactie #53 Gepost op: 18 september 2008 – 11:38:05
Al die contrast boorden, knopenlijsten en gimmicks zoals het .IT merk zijn echt zo onzettend passé. Zou als eerste daarmee stoppen voordat je je merk verder in de markt zet.

Niet geheel mee eens, The Art of Camouflage heeft volgens mij alleen maar contrasten én een nieuwe winkel in Arnhem geopend en voor zover ik weet draait de winkel goed. Hoezo passé?

Als je bedoelt dat er meerdere op de markt zijn die deze contrasten gebruiken om zich te onderscheiden, dan ben ik het met je eens en zeg ik ook "bedenk iets nieuws".

Wat mij betreft: knap dat Tom deze stap waagt!
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #54 Gepost op: 18 september 2008 – 11:50:30
Het is net als La Martina passé maar dat loopt ook nog goed. De liefhebbers zijn allang weer verder gegaan en kiezen voor een cleane look met veel kwaliteit en een mooie pasvorm en maakwijze.

Om het even subtiel te zeggen alleen arbeiders lopen nog met contrast boorden/manchetten en drieknoops boorden.

Maar goed wellicht is het wel een goeie keuze vanuit commercieel oogpunt.

oxfordstreet

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.149
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Punto Italiano
Reactie #55 Gepost op: 18 september 2008 – 12:08:03
sorry maar noble blue, pantherella, jc en circle of gentleman* (de combi die ik draag vandaag) is toch niet echt een arbeiderslook maar eigen stijl en kwaliteit of zie ik dat nou verkeerd.

Anyway, Tom succes. Ook met de verhuisplannen!

*hoge 3-knoops boord/contrast manchetten en boord.....
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #56 Gepost op: 18 september 2008 – 12:11:36
Al die merken zijn wel leuk als je het zo opnoemt, maar boeien me niet zoveel. Je overhemd is echt gewoon "not done" vind ik (eigen mening) en heeft niks met stijlvol of sprezzatura te maken.
Laatst bewerkt op: 18 september 2008 – 12:14:50 door Fay

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Punto Italiano
Reactie #57 Gepost op: 18 september 2008 – 12:15:34
Heren, de rest van deze discussie graag niet hier voeren.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

oxfordstreet

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.149
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Punto Italiano
Reactie #58 Gepost op: 18 september 2008 – 12:21:31
Al die merken zijn wel leuk als je het zo opnoemt, maar boeien me niet zoveel. Je overhemd is echt gewoon "not done" vind ik (eigen mening) en heeft niks met stijlvol of sprezzatura te maken.

stijlvol en eigen stijl is een verschil naar mijn mening.

Sorry Sergio................zeurmodus uitgezet.......
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #59 Gepost op: 18 september 2008 – 12:22:01
Excuses. Geen discussie wat mij betreft.  :)