Auteur Topic: Punto Italiano  (24668 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #30 Gepost op: 16 september 2008 – 09:49:31
Misschien bestelt er wel iemand een shirt en dan kan hij in dit topic meteen zijn ervaringen kwijt.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #31 Gepost op: 16 september 2008 – 09:54:58
Ik zie eigenlijk liever dat Tom een actieve bijdrage gaat leveren aan het forum. Voor mij een voorwaarde om dit topic te laten staan.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Tom | .IT

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #32 Gepost op: 16 september 2008 – 11:24:23
Ik zal mijn best doen ;-).

Wat ik persoonlijk aan shirts in de kast heb hangen op dit moment is vrij eentonig (kan mezelf natuurlijk niet meer in shirts van anderen vertonen). Maar vanaf 1 december zit ik in Rome; hopelijk kan ik jullie dan verblijden met wat leuke & informatieve posts zo af en toe!

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #33 Gepost op: 16 september 2008 – 19:31:36
post anders wat foto's van die shirts

Tom | .IT

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #34 Gepost op: 16 september 2008 – 20:25:02
Even kijken of dat zo gaat lukken:






Atomic

  • Gebruiker
  • Berichten: 125
    • Bekijk profiel
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #35 Gepost op: 16 september 2008 – 20:30:35
De foto's zien er goed uit Tom!

Zijn of komen er ook meer mooie details op de shirts? Andere knopen, boorden of manchetten  bijvoorbeeld? Blijf je alleen confectie doen, of komt er ook maatwerk bij?

Op je site las ik over Egyptische katoen? Voor die prijs kan ik mij daar niet veel bij voorstellen. Kun je daar iets meer over vertellen?

Groet,

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #36 Gepost op: 16 september 2008 – 22:08:16
Wat een verschrikkelijk lelijke manchetten.

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #37 Gepost op: 16 september 2008 – 22:16:01
Nogal hoog 'Vittorio Marchesi' gehalte.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #38 Gepost op: 17 september 2008 – 00:06:22
Als ik de foto's zo bekijk, dan komt er een woord bij me op: 'Lawaai'

Er zal vast wel een markt voor zijn...

Tom | .IT

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Italiaanse herenshirts @ Punto Italiano
Reactie #39 Gepost op: 17 september 2008 – 09:12:18
De foto's zien er goed uit Tom!

Zijn of komen er ook meer mooie details op de shirts? Andere knopen, boorden of manchetten  bijvoorbeeld? Blijf je alleen confectie doen, of komt er ook maatwerk bij?

Op je site las ik over Egyptische katoen? Voor die prijs kan ik mij daar niet veel bij voorstellen. Kun je daar iets meer over vertellen?

Groet,

OK, ik zal proberen informatief te blijven en geen reclame te maken (al is het haast onvermijdelijk...):

De stoffen van de collectie die nu op mijn site staat, zijn allen (op één shirt na) afkomstig van de Italiaanse weverij Monti (uit de Dogi-lijn). De prijs: ik ben de enige schakel in de keten (OK, natuurlijk weverij en camiceria): zelf site gebouwd, huisstijl en shirts ontworpen, leveranciersselectie gedaan, vervoer georganiseerd etc. Dat scheelt in de kosten; ik hoef ook geen winkelpand te onderhouden/huren. Wat natuurlijk wel weer zorgt voor een hogere prijs, is de productie in Italië. Ik wil echter niet geconfronteerd worden met vergiftigd babymelkpoeder op mijn shirts. Enfin, ik neem aan dat ik die keuze hier op het forum niet hoef uit te leggen.

Voor wat betreft de ontwerpen: er zijn twee lijnen. De business shirts zijn eenvoudig (eenknoops manchet, eenknoops boord); in sommige gevallen kleine contrasten. De casual shirts zijn wat meer expressief, zoals het witte shirt met roze-contrasten. Bovendien tweeknoops boorden en brede tweeknoops manchetten. Don noemt ze lawaai shirts, naar ik vermoed. Ik vond dat zelf een beetje een rare naam, dus heb gekozen voor casual ;-). En ja, niet iedereen hoeft ieder ontwerp (of iedere manchet for that matter) mooi te vinden; dat is zo.

Voor wat betreft de collectie: in een volgende collectie worden de casual shirts nog wat expressiever/lawaaiïger (waarschijnlijk niet naar ieders smaak hier op het forum). In de casual collectie vallen dan ook de shirts met afwijkende kleur knopen, contrasterende boorden etc. Geen ambitie om kunststukjes te gaan maken met meerdere kragen, zoals bijv. Sassonero of VM. Het shirt met de roze contrasten is op dit moment het meest in het oog springende in de collectie.

Voorlopig geen ambitie richting maatwerk. Er zijn ruim voldoende maatwerkconcepten op internet. Bovendien gaan mijn vrouw en ik binnenkort in Rome wonen (distributie/klantenservice blijft in NL); ik ben van mening dat je goed maatwerk alleen kan leveren als je dichtbij je klant staat (letterlijk). Het stelt bovendien hele andere eisen aan je procesinrichting en bedrijfsvoering.
Laatst bewerkt op: 17 september 2008 – 11:17:39 door Tom | .IT

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #40 Gepost op: 17 september 2008 – 09:23:32
Duidelijk.

Atomic

  • Gebruiker
  • Berichten: 125
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #41 Gepost op: 17 september 2008 – 10:06:42
Inderdaad.. duidelijk!

En gelukkig : Smaken verschillen.. ook op dit forum.


NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #42 Gepost op: 17 september 2008 – 10:08:17
Duidelijk.

En grappig:

[...] De casual shirts zijn wat meer expressief, zoals het witte shirt met roze-contrasten. Bovendien tweeknoops boorden en brede tweeknoops manchetten. Don noemt ze lawaai shirts, naar ik vermoed. Ik vond dat zelf een beetje een rare naam, dus heb gekozen voor casual ;-). En ja, niet iedereen hoeft ieder ontwerp (of iedere manchet for that matter) mooi te vinden; dat is zo.


Good point:

Ik wil echter niet geconfronteerd worden met vergiftigd babymelkpoeder op mijn shirts.

Tom | .IT

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #43 Gepost op: 17 september 2008 – 11:20:34
En grappig:


Good point:


Volgens mij is het inderdaad een duidelijk concept en een goed product, waar ik zeker achter sta. De feedback die ik krijg van mijn eerste klanten, is erg positief.   \:D/

En grappig? Tsja, niet menselijks is mij vreemd...!

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Re: Punto Italiano
Reactie #44 Gepost op: 17 september 2008 – 15:10:39
Al die contrast boorden, knopenlijsten en gimmicks zoals het .IT merk zijn echt zo onzettend passé. Zou als eerste daarmee stoppen voordat je je merk verder in de markt zet.