Auteur Topic: Parijs  (149598 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Parijs
Reactie #270 Gepost op: 07 juni 2012 - 21:46:35
Heb je toevallig wel eens bij L'Ambroisie gegeten? Is stiekem wel een culinair bedevaartsoord voor mij. Misschien te klassiek voor jou.
Die zou voor mij inderdaad vàst te klassiek zijn... Daar ga ik dus nooit komen, net zo min als bijvoorbeeld bij Paul Bocuse.
Hehe "maar twee sterren", dat klinkt wel heel Bourgeois. :wink:
Ach ik ben geen sterrenjager en labeldrinker en de ambiance in Le Cinq, is mede door de voornoemde Grandeur van het George V wel echt een heel aparte. Bijzondere sfeer ook. Voor wat sterren en Parijse sterren betreft, zijn wij het wel eens. Echter in deze ambiance gaat het ook en vooral om het totaalplaatje.

Ergo, Paul al mocht het zo zijn dat jij twee (Parijse) sterren, wellicht moyenne acht  :wink:  ik blijf zeggen het is een aanrader.
Ik kom er steeds graag terug. Geen teleurstelling tot op heden.
Le Cinq zal ik zéker een keer bezoeken. En misschien is die één van de weinige uitzonderingen; Le Carré des Feuillants heb ik altijd minstens twee sterren waard gevonden, en zeker zo goed als andere drie sterren in Parijs.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 08 juni 2012 - 09:42:46
Daar zeg je wat Paul, Le Carré des Feuillants is fenomenaal goed en heeft ook een zeer aparte design ambiance, geheel controversieel aan het klassieke "Le Cinq" bijvoorbeeld, heb hier twee keer gegeten en dat zijn momenten die bleven hangen. Niet alleen door de tafeldame die ik meenam, echter vooral door hetgeen uit de keuken kwam. Kreeft is hier een beleving, zoals ik het niet eerder heb genoten.

Recentelijk heb nog in zijn derivaat "Au trou Gascon" gegeten (Bercy), ook een aanrader!
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 12 juni 2012 - 22:18:51
Aan de eettafel vanavond:

Mrs S.: Ik heb een tip gekregen van een zakenrelatie om als we in Augustus in Parijs zijn voor een goede prijs/kwaliteit te eten. Ik heb het opgeschreven: George V. Must do zeiden ze!
Bill : Wacht even, ik heb daar laatst goede verhalen over gelezen, maar die prijs/kwaliteit kan ik nog niet plaatsen.
Mrs S.: Oh, mooi. Kijk anders even op de website!
Bill checkt SF.nl, de website van Le Cinq en geeft aan dat het voorjaarsmenu 250,- p.p. excl. wijn is.
Mrs S.: Dat is wel een vreemd tippie, misschien toch nog eens navragen.

:-^

Da's voor die deux sterren best aan de prijs. 

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 12 juni 2012 - 22:25:52
Bill,

slechts drie opmerkingen:

(1) in augustus zijn de meeste (goed / top-)restaurants in Parijs niet geopend;
(2) in Parijs is er een gigàntisch verschil tussen lunch- en dinerprijzen, dus wil je goed eten voor een goede prijs, dan ga je er lunchen. Als al eens eerder beweerd: ik vind op dat punt Le Carré des Feuillants onverslaanbaar;
(3) Le Cinq heeft 'slechts' één Michelinster.

PB

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 12 juni 2012 - 22:39:15
Le Cinq is duur. Zonder meer. Ambiance is echter een ervaring. Qua eten volg je Paul zijn advies. Qua grandeur kies je Le Cinq.

Er is meer. Echter Paul zijn advies gaat je culinair zeker meer dan "bevredigen". Ik sta daar ook 100% achter.

Le Cinq is vooral beleving en het restaurant is zonder meer erg goed.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 12 juni 2012 - 22:44:41
Paul,

Merci. Het is me helemaal ontgaan dat veel restaurants dan gesloten zijn, terwijl dat toch hier in NL ook eerder regel dan uitzondering is. Ik zal direct eens kijken of een uitgebreide lunch in de dagplanning past. Het lunchmenu van Le Carré is al een stuk schappelijker geprijsd inderdaad.

Btw, die prijs voor die enkele ster, poeh. Die metropool inflatie kan ik maar niet aan wennen, ook niet andere steden.

edit: Ama, ook bedankt.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 13 juni 2012 - 00:38:43
Qua grandeur kies je Le Cinq.
Is dat nu echt zo'n verschil met bijvoorbeeld Le Crillon (onder Jean-François Piège) of Le Meurice? Beide wat mij betreft (ooit) de top in Parijs. [Wàt een verschil met bijvoorbeeld Le Bristol dat ik bijzonder matig vond, hoewel nog niet zo matig als Alain Senderens.]

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 13 juni 2012 - 00:48:51
Merci. Het is me helemaal ontgaan dat veel restaurants dan gesloten zijn, terwijl dat toch hier in NL ook eerder regel dan uitzondering is. Ik zal direct eens kijken of een uitgebreide lunch in de dagplanning past. Het lunchmenu van Le Carré is al een stuk schappelijker geprijsd inderdaad.

Btw, die prijs voor die enkele ster, poeh. Die metropool inflatie kan ik maar niet aan wennen, ook niet andere steden.
Je t'en prie!

- In België en in Frankrijk (Parijs) zijn bijna alle toprestaurants gesloten in augustus:
- Een goede prijs voor lunch is alleen voor een 'standaard'-lunch; zodra je 'uitgebreid' wilt lunchen, bereik je dinerprijzen van inderdaad iets van € 250 per couvert;
- Parijs is op dit gebied (en niet alleen op dit gebied) een van de duurste steden die ik ken;
- Er is niets op tegen om sterrenrestaurants over te slaan in Parijs en goed te eten in bijvoorbeeld bib gourmand-restaurants; wat ik altijd probeer is te eten in restaurants die een ster gaan kríjgen in plaats van bijna hebben... [dat lukte me bijvoorbeeld dit jaar bij Les Tablettes Jean-Louis Nomicos]

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 22 juli 2012 - 22:12:49
Is dat nu echt zo'n verschil met bijvoorbeeld Le Crillon (onder Jean-François Piège) of Le Meurice? Beide wat mij betreft (ooit) de top in Parijs. [Wàt een verschil met bijvoorbeeld Le Bristol dat ik bijzonder matig vond, hoewel nog niet zo matig als Alain Senderens.]
Moet zeggen dat ik Senderens (na er van het weekend gegeten te hebben) een ruime voldoende geef. Prijs/kwaliteit is imho prima in orde.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #279 Gepost op: 23 juli 2012 - 11:06:27
Moet zeggen dat ik Senderens (na er van het weekend gegeten te hebben) een ruime voldoende geef. Prijs/kwaliteit is imho prima in orde.

Uit eigen ervaring moet ik zeggen, Senderens is met name wisselvallig de laatste jaren. Op dat niveau zou dat niet zo mogen zijn.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 25 juli 2012 - 10:08:33
In Augustus een tafeltje bij Les Tablettes! Was een van de weinige restaurants die open was in Augustus. Dank voor de tip, Paul.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 28 september 2012 - 19:04:24
Zojuist terug uit Parijs; wat een fantastische ervaring een diner bij L'Astrance, geen keuze uit welk gerecht of gang dan ook en gewoon kiezen of men wel of geen wijn 'mee wilt laten lopen'

De drie sterren zijn dan ook geheel verdiend wat mij betreft.

De Boulevard Saint-Germain is aan te bevelen wanneer men op zoek is naar goede schoenen.

Op de Champs-Elysee laten de diverse autodealers hun parade paardjes regelmatig zien en kan er proefgereden worden in de hotste stuff.

Wanneer men in Parijs aan Engelse mode denkt is Howard's wellicht de moeite waard:

Hotel Jeu de Paume is aan te bevelen; geen grandeur, maar wel een locatie op niveau waarbij men geheel niet het idee heeft midden in het drukke Parijs te slapen zo stil is het vanachter de eigen court achter een onopvallende rij huizen op Ile Saint Louis en dat is dus echt midden in hartje Parijs, waarbij nagenoeg alles te belopen is.
Laatst bewerkt op: 28 september 2012 - 19:30:27 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 28 september 2012 - 19:21:52
Leuk, Leone. Ik ben jaloers.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Parijs
Reactie #283 Gepost op: 28 september 2012 - 21:51:02
Aardig miniverslag, Leone. Toen ik je etalagefoto's zag moest ik terugdenken aan de etalage van Berluti toen ik in Parijs was. De Berluti iPad-hoes is duurder dan de iPad zelf. :)

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 29 september 2012 - 00:37:10
Leuk, Leone alleen jammer dat je geen foto's in de winkels hebt genomen.

Moest je vrouw nou de foto's bij Howards nemen?
if i stop lying i just disappoint you