Auteur Topic: Parijs  (149597 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Parijs
Reactie #240 Gepost op: 25 maart 2012 - 12:07:34
Ah bon. Misschien sowieso slimmer om Carmina en C&J te doen qua schoenen. (Ik zag op de Alden-site dat Old England Alden voert; meer iets voor New England, maar soit.)

Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 26 maart 2012 - 10:33:20
Afgelopen weekend parijs geweest. Nog 2 aardige plekjes gevonden om te eten:

Le Village
25 rue Royale
75008 Paris
08 99 78 82 71 *

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Quotidie potest esse ultimo die

Dorian Gray

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 26 maart 2012 - 10:47:08

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 26 maart 2012 - 10:58:48
Al gelezen dat Old England (bijna) wijlen is?

Dat is echt een droevig verhaal. In oktober of november vorig jaar bracht ik nog een bezoekje aan die prachtige winkel, waar ik me 20 jaar geleden als student al kwam vergapen aan al dat moois. Ik moet wel zeggen dat mijn persoonlijke smaak richting Italië is geëvolueerd (niet wat schoenen betreft) en dat ik nu dus weinig onder de indruk was van het aanbod. Ze verkopen wel Edward Green-schoenen, maar je zou goed gek moeten zijn om die in Parijs i.p.v. in Londen te kopen/bestellen.

Ik heb dezelfde bedenking over de plannen om er een uurwerkenwinkel te vestigen. In de buurt van de place Vendôme zitten alle merken met hun flagship stores. Welke meerwaarde biedt zo'n gecentraliseerde megawinkel? Gaan die busladingen Chinezen waarvan sprake, zo onder de indruk zijn? In Hong Kong bijvoorbeeld vind je ook zowat alles, maar wel tegen beduidend lagere prijzen.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #245 Gepost op: 05 juni 2012 - 21:52:17
Heren,

Van komende zaterdag tm woensdag zit ik in Parijs.... Naast het Louvre...
Zijn er nog leuke tips qua restaurantjes in het eerste arrondissement?

Ik ga uiteraard een bezoekje brengen aan Corthay...
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 05 juni 2012 - 22:32:10
Geen tips, maar veel plezier daar, Migliore! Hopelijk heb je beter weer dan ik vorige maand...

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 05 juni 2012 - 23:08:02
Zijn er nog leuke tips qua restaurantjes in het eerste arrondissement?

Ik ga uiteraard een bezoekje brengen aan Corthay...
Tips... hangt er vanaf wat je met "restaurantjes" bedoelt. Waarschijnlijk niet één van mijn favoriete: Le Meurice*** in Hotel Meurice, R. de Rivoli, of een andere favoriet: Le Carré des Feuillants**, om de hoek in de R. de Castiglione. Eenvoudiger: Macéo, R. Petits Champs vond ik lang geleden ook aardig (ik weet niet hoe het nu is, maar ik veronderstel nog steeds goed en mooie ambiance). Nog eenvoudiger en ook lekker: het Japanse Zen, R. de l'Echelle; in datzelfde laatste genre: altijd goed: Suan Thaï, maar wel in het (leukere) 4e: R. du Temple (maar volgens mij verhuisd; ik weet niet meer of dit nu het oude of juist het nieuwe adres is).

Ben benieuwd naar Corthay: nog steeds niet bezocht daar :-(.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #248 Gepost op: 06 juni 2012 - 09:14:58
Tips... hangt er vanaf wat je met "restaurantjes" bedoelt. Waarschijnlijk niet één van mijn favoriete: Le Meurice*** in Hotel Meurice, R. de Rivoli, of een andere favoriet: Le Carré des Feuillants**, om de hoek in de R. de Castiglione. Eenvoudiger: Macéo, R. Petits Champs vond ik lang geleden ook aardig (ik weet niet hoe het nu is, maar ik veronderstel nog steeds goed en mooie ambiance). Nog eenvoudiger en ook lekker: het Japanse Zen, R. de l'Echelle; in datzelfde laatste genre: altijd goed: Suan Thaï, maar wel in het (leukere) 4e: R. du Temple (maar volgens mij verhuisd; ik weet niet meer of dit nu het oude of juist het nieuwe adres is).

Ben benieuwd naar Corthay: nog steeds niet bezocht daar :-(.

Tnx...
Ik zal ze eens google'n !

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 06 juni 2012 - 09:45:51
Net ontwaakt in St Germain en Laye over een uurtje de RER naar het centrum, paar uur werken en dan lunchen op uitnodiging van mijn cliënt in het George V, dat is altijd goed. Later in de middag genieten van deze prachtige stad.

Waar zit jij Migli?
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 06 juni 2012 - 10:10:14
Net ontwaakt in St Germain en Laye over een uurtje de RER naar het centrum, paar uur werken en dan lunchen op uitnodiging van mijn cliënt in het George V, dat is altijd goed. Later in de middag genieten van deze prachtige stad.

Waar zit jij Migli?

Volgende week in het Brighton Hotel

http://www.paris-hotel-brighton.com/visite/

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #251 Gepost op: 06 juni 2012 - 10:18:29

Waar in St. Germain en Laye zit je, Amadeus? Mijn ouders hebben er een tijdje gewoond, helaas veel korter dan ze hadden voorzien, en ik vond het een heel fijn stadje; mooi centrum en natuurlijk heerlijk wandelen langs de wal daar. Veel lekker eten ook (winkels bedoel ik dan) binnen een klein gebied (de nodige MOF's gespot daar).

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 06 juni 2012 - 10:41:19
de grandeur van de hotels in Parijs is nog wel triple A.
veel **** ook, he Paultje :twisted: :mrgreen:
live and let die

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 06 juni 2012 - 10:42:59
@Velponi,
Wat leuk dat je ouders daar hebben gewoond. Het is ook wel een ex-pat stadje. Ik logeer daar altijd bij mijn vriendin, zij heeft een vijfkamer appartement aan de Rue de Poissy. Vlakbij het (markt)plein en de bedoelde “lekkere” winkeltjes dus. We zijn nu bezig met het kopen van een huis aan de Rue Henry Robbe daar vlakbij.

Het is een geweldig leuk stadje en met RER zit je zo in hartje Parijs. St Germain heeft echter ook wel weer zo zijn voordelen ten opzichte van de Parijse binnenstad. Overigens naast de winkels worden de Restaurateurs ook steeds beter in St Germain (er zaten al een paar goede restaurants). Al ga ik met mijn meisje ook wel eens rustig Crèpes eten bij de Arabier. Dat is dan een ander soort fast-food.

Als ik terug naar NL ga neem ik altijd veel kaas mee. Er zit daar een perfecte affineur met fenomenale kazen.

Grappig dat je het kent in St G. Heb je er zelf ook nog gewoond?
Laatst bewerkt op: 06 juni 2012 - 10:46:10 door Amadeus

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 06 juni 2012 - 10:45:39
Wolfie, daar zeg je wat. Ik lunch dus in het George V vanmiddag, op uitnodiging van mijn cliënt en dat maakt het dubbel aangenaam, en dat is een hotel met een enorme "grandeur" en het prijskaartje is er ook naar. Echter meestal zijn de prijzen extreem te noemen, de service hier is echter werkelijk subliem en zijn geld waard.