Auteur Topic: Parijs  (149591 keer gelezen)

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Re: Parijs
Reactie #285 Gepost op: 29 september 2012 - 09:43:29
Leuk, Leone alleen jammer dat je geen foto's in de winkels hebt genomen.
Vind je dat niet genant? Foto's maken in een winkel?
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #286 Gepost op: 29 september 2012 - 10:54:16

@ BS; en dat geldt niet alleen voor de hoes van de Ipad, de prijs stelling voor bijna alle artikelen is nogal fors te noemen en dat alles onder de noemer 'understatement of the year'.

@HGW; mijn vrouw liep toevallig met het apparaat in de handen en dan mag ze ook eens aan de slag.  :wink:

@ Huey; precies dat.
Laatst bewerkt op: 29 september 2012 - 10:56:42 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #287 Gepost op: 29 september 2012 - 11:10:52

Ja, ik zou het ook niet snel doen maar ik kan me voorstellen dat wanneer je het van te voren vraagt en uitlegt dat het voor een forum is waar ze deze dingen waarderen het wel meevalt. Hoeveel blogs zijn er wel niet die even een rapportage maken? Volgens mij is SF.net redelijk bekend bij de winkels in het hogere segment en als je aangeeft dat je een paar foto's wilt maken voor de Nederlandse versie kan ik me niet voorstellen dat een winkelier dat erg zou vinden, sterker nog alleen maar leuk.
if i stop lying i just disappoint you

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #288 Gepost op: 29 september 2012 - 12:12:27

Als iemand op mijn bijbaantje ongevraagd een foto maakt in de winkel wordt deze vriendelijk verzocht de winkel te verlaten en nooit meer terug te komen.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #289 Gepost op: 29 september 2012 - 12:39:11
Als iemand op mijn bijbaantje ongevraagd een foto maakt in de winkel wordt deze vriendelijk verzocht de winkel te verlaten en nooit meer terug te komen.

Dat is bij Dior en LV ook het beleid.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #290 Gepost op: 29 september 2012 - 14:48:19
Dat is bij Dior en LV ook het beleid.

Bij LV krijg je geeneens de kans ervoor.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #291 Gepost op: 29 september 2012 - 15:07:41
Bij LV krijg je geeneens de kans ervoor.

Dat hebben we deze week kunnen aanschouwen op de Champs Elysee; een grote hand van een nog grotere man op de schoudertjes van een van de vele japanners in de zaak toen deze zijn telefoon tevoorschijn haalde met het verzoek deze weg te doen of zelf de zaak te verlaten.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #292 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:44:22
Met welk doel in vredesnaam? Je creëert een onprettige situatie en gevoel voor de klant, die komt niet meer terug. Je mist de mogelijkheid dat de klant zichzelf of een ander informeert over een (mogelijke) aankoop. Ik zie meer voordelen dan nadelen. Als het gewoon gezien mag worden in de winkel waarom zou het dan niet gefotografeerd mogen worden. Natuurlijk heb ik het er niet over als je met een hele ploeg binnen komt zetten maar gewoon met je iPhone lijkt mij niet zo bezwaarlijk.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #293 Gepost op: 02 oktober 2012 - 13:44:11
Met welk doel in vredesnaam? Je creëert een onprettige situatie en gevoel voor de klant, die komt niet meer terug. Je mist de mogelijkheid dat de klant zichzelf of een ander informeert over een (mogelijke) aankoop. Ik zie meer voordelen dan nadelen. Als het gewoon gezien mag worden in de winkel waarom zou het dan niet gefotografeerd mogen worden. Natuurlijk heb ik het er niet over als je met een hele ploeg binnen komt zetten maar gewoon met je iPhone lijkt mij niet zo bezwaarlijk.

Te goed van vertrouwen Sergio :wink:

De gedachte achter het verbieden van het fotograferen is dat "klanten" op dat moment een gedetailleerd beeld van de winkel hebben, vaak inclusief camera's. Op het moment dat ze deze foto's thuis in alle rust kunnen inspecteren weten ze precies hoe ze jouw winkel de volgende keer het beste leeg kunnen halen.

En dit is geen achterdochtigheid maar het gebeurd daadwerkelijk..

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 02 oktober 2012 - 13:53:00
Te goed van vertrouwen Sergio :wink:

De gedachte achter het verbieden van het fotograferen is dat "klanten" op dat moment een gedetailleerd beeld van de winkel hebben, vaak inclusief camera's. Op het moment dat ze deze foto's thuis in alle rust kunnen inspecteren weten ze precies hoe ze jouw winkel de volgende keer het beste leeg kunnen halen.

En dit is geen achterdochtigheid maar het gebeurd daadwerkelijk..

Dan heb je het wel over een hele foto shoot neem ik aan?

Ben het eens met Sergio, maar ik snap dat er ook veel wordt na gemaakt en dat ook vaak daarvoor foto's worden gemaakt.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #295 Gepost op: 02 oktober 2012 - 13:55:42
Dat van Orno kan ik beamen, maar de personen die het echt willen namaken kopen het origineel.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 02 oktober 2012 - 13:58:42
Dat van Orno kan ik beamen, maar de personen die het echt willen namaken kopen het origineel.

True!

Al moet ik altijd wel lachen om die Chinezen (/Aziaten) op die auto shows die echt werkelijk waar van alles foto's maken en alles testen.  :lol:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #297 Gepost op: 02 oktober 2012 - 14:03:38

Inderdaad, daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een fotootje van een product direct wordt gebruik om je hele beveiliging mee in kaart te brengen. Wanneer men uitgebreid overzichtsfoto's van je winkel gaat staan maken is het natuurlijk wat anders.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 02 oktober 2012 - 14:46:30
Cameraterreur moet je de kop indrukken. Altijd.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 29 oktober 2012 - 11:56:29
Superfuture city guide: http://www.superfuture.com/supertravel/

Met klikbare detail kaartjes per wijk, alt+printscrn, copy, paste en je hebt ze in je binnenzak.  :wink:

Rue Saint-Honoré zeker niet missen, daar loop je door heen op weg naar Charvet op Place Vendome.

Lunchen in de koepel van Kong: http://www.kong.fr/

Hier toen goed gegeten: http://www.youropi.com/nl/parijs/restaurants/alcazar-400

Hier ontbijten wij altijd graag, verschillende vestigingen in Parijs: http://www.painquotidien.com/

Mijn favoriete wijk by far is Saint Germain met o.a. Brasserie Lip (ik ben een Hemmingway liefhebber), een kop koffie met een taartje aan de overkant bij Café Deux Margots, verder zit de wijk vol met winkeltjes, erg relaxed en niet extreem toeristisch.

Hoe vond jij Alcazar, Mediaman.
Wat betaal je daar zo gemiddeld?