@Paul,
Je Belgische record lunch, heb ik niet kunnen verbreken

Wij waren om 18'45 klaar.
Le Cinq blijft echter absoluut de moeite waard en een aanrader.
@ Gusto,
Aha Gusto, Je kent het hotel dus. Dan begrijp je ook dat ik schreef dat je hier het gevoel hebt nog echt gast te zijn. Ik heb er de jaren tot 2010 wel diverse keren mogen overnachten en gelukkig altijd op uitnodiging en voor rekening van mijn cliënt, want eerlijk gezegd vind ik het erg kostbaar, om hier te verblijven. Ook al is de service en het attentie
level het zeker waard. Tegenwoordig overnacht ik voor mijn Parijse reizen eigenlijk altijd bij mijn meisje in St Germain en Laye. Ik heb nu voor haar komende verjaardag wel een diner en overnachting in het George V geboekt. Het blijft immers een bijzondere ervaring om in dergelijke hotels te verblijven.
@ Wolf,
Je verzoek niet meer (tijdig) gelezen, echter nu as bij terugkomst. Ik weet wel dat er absurd dure wijnen op de wijnkaart staan. De wijnkelder heeft overigens ook een wereldwijde reputatie. Wij hadden Chateau Cheval Blanc 1989 bij het hoofdgerecht en dat was geen toeval. Overigens die wijn was subliem. Ik zal je fotoverzoek bij mijn volgende bezoek aan Le Cinq honoreren. Al denk ik dat ik het schaamrood op mijn kaken krijg, als ik de foto's van de kaarten maak. Ik zie de afkeurende blikken al om mij heen. Het Parijse reageert daar heel anders op, dan wij gewend zijn. Zeker de kringen die in dit soort restaurants verkeren.
Een menu hebben wij vandaag aan tafel niet gezien, het was een lunch die door mijn cliënt van te voren was besproken en er was slechts ruimte voor aanpassing, indien iemand een gerecht niet zou verdragen. Het was een lunch en brainstormsessie ineen, zal ik maar zeggen. Overigens heb ik, wanneer ik op uitnodiging in Le Cinq heb gegeten ook nog nooit een kaart met prijzen in mijn handen gedrukt gekregen. Uit eerdere ervaringen en vanwege mijn voornoemde verjaardagsboeking, weet ik echter dat het een kostbaar hotel is. Zoals gezegd ik vind in bepaalde gevallen zo'n uitgave ok wel gerechtvaardigd.
Ik heb wereldwijd in vele hotels verblijf genoten, echter dit hotel en het Four Seasons Milaan, behoren wel tot de top in mijn beleving als gast. Zelfs de Aziatische en Arabische tophotels geven mij niet dat extra gevoel van gastbeleving.