Auteur Topic: Parijs  (149590 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Parijs
Reactie #255 Gepost op: 06 juni 2012 - 10:54:27
Het is een geweldig leuk stadje en met RER zit je zo in hartje Parijs.

Ik vond het nog best een lange zit eigenlijk...  :lol: maar goed, daarvoor woonden m'n ouders in Neuilly-sur-Seine, da's natuurlijk nog veel dichterbij het centrum dus we waren een beetje verwend.

Citaat
St Germain heeft echter ook wel weer zo zijn voordelen ten opzichte van de Parijse binnenstad. Overigens naast de winkels worden de Restaurateurs ook steeds beter in St Germain (er zaten al een paar goede restaurants). Al ga ik met mijn meisje ook wel eens rustig Crèpes eten bij de Arabier. Dat is dan een ander soort fast-food.

Als ik terug naar NL ga neem ik altijd veel kaas mee. Er zit daar een perfecte affineur met fenomenale kazen.

Volgens mij weet ik welke je bedoelt; vlakbij het marktplein toch? Echt een kaasemporium, je weet niet wat je ziet.

Citaat
Grappig dat je het kent in St G. Heb je er zelf ook nog gewoond?

Nee, maar uiteraard zoveel mogelijk gebruik gemaakt van gelegenheden om die Eltern een weekendje tot last te zijn.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 06 juni 2012 - 10:59:12
dus hier lunsen als hollandse boer. hebben ze karnemelk :mrgreen:

live and let die

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #257 Gepost op: 06 juni 2012 - 11:00:42
Eh, avez vous aussi broodje fromage?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 06 juni 2012 - 11:01:59
et appelsap pour les enfants...
live and let die

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #259 Gepost op: 06 juni 2012 - 11:06:04
Nu mag ik niks zeggen, want ik eindigde mijn gesprek met de concierge van het appartement waar ik vorige maand zat met een welgemeend 'gelukkig nieuwjaar!', waar ik toch echt 'prettige avond' bedoelde...

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #260 Gepost op: 06 juni 2012 - 11:11:54
Heren ik moet rennen naar de RER.

Een broodje kaas zal het niet worden Wolf en de karnemelk laat ik ook voor wat het is, voor wat betreft de enfants; ik heb er geen :wink:
Oh ja! De Hollandse boer is vandaag gecamoufleerd in een blauw maatpak, zonder plakwerk dan valt het loeien niet zo op.

Velponi, voor wat de kaas betreft inderdaad bij het marktplein, super affinage.
Neuilly is wel een heel stuk dichterbij inderdaad. Wel weer heel anders dan St G.

Heren fijne dag verder van mij hebben julli geen "last" meer vandaag.
Laatst bewerkt op: 06 juni 2012 - 11:14:11 door Amadeus
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #261 Gepost op: 06 juni 2012 - 11:14:34
graag effe je menu posten als je terug bent. + wijn en graag ook even kijken wat de duurste wijn op de kaart is.
live and let die

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #262 Gepost op: 06 juni 2012 - 12:32:44
graag effe je menu posten als je terug bent. + wijn en graag ook even kijken wat de duurste wijn op de kaart is.

De duurste fles aldaar is in ieder geval euro 40.000,= geen idee of ze je deze willen serveren. :wink:

http://www.fourseasons.com/paris/my_four_seasons/the_wine_cellar/
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 06 juni 2012 - 18:13:55
Goed hotel wel George V.Wij hebben daar een aantal keren overnacht mooie badkamers ook van marmer.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 06 juni 2012 - 18:37:52
ja prima tent, lekker pissen ook daar :mrgreen:
live and let die

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #265 Gepost op: 06 juni 2012 - 22:35:34
@Paul,

Je Belgische record lunch, heb ik niet kunnen verbreken :wink:
Wij waren om 18'45 klaar.
Le Cinq blijft echter absoluut de moeite waard en een aanrader.

@ Gusto,

Aha Gusto, Je kent het hotel dus. Dan begrijp je ook dat ik schreef dat je hier het gevoel hebt nog echt gast te zijn. Ik heb er de jaren tot 2010 wel diverse keren mogen overnachten en gelukkig altijd op uitnodiging en voor rekening van mijn cliënt, want eerlijk gezegd vind ik het erg kostbaar, om hier te verblijven. Ook al is de service en het attentielevel het zeker waard. Tegenwoordig overnacht ik voor mijn Parijse reizen eigenlijk altijd bij mijn meisje in St Germain en Laye. Ik heb nu voor haar komende verjaardag wel een diner en overnachting in het George V geboekt. Het blijft immers een bijzondere ervaring om in dergelijke hotels te verblijven.

@ Wolf,

Je verzoek niet meer (tijdig) gelezen, echter nu as bij terugkomst. Ik weet wel dat er absurd dure wijnen op de wijnkaart staan. De wijnkelder heeft overigens ook een wereldwijde reputatie. Wij hadden Chateau Cheval Blanc 1989 bij het hoofdgerecht en dat was geen toeval. Overigens die wijn was subliem. Ik zal je fotoverzoek bij mijn volgende bezoek aan Le Cinq honoreren. Al denk ik dat ik het schaamrood op mijn kaken krijg, als ik de foto's van de kaarten maak. Ik zie de afkeurende blikken al om mij heen. Het Parijse reageert daar heel anders op, dan wij gewend zijn. Zeker de kringen die in dit soort restaurants verkeren.

Een menu hebben wij vandaag aan tafel niet gezien, het was een lunch die door mijn cliënt van te voren was besproken en er was slechts ruimte voor aanpassing, indien iemand een gerecht niet zou verdragen. Het was een lunch en brainstormsessie ineen, zal ik maar zeggen. Overigens heb ik, wanneer ik op uitnodiging in Le Cinq heb gegeten ook nog nooit een kaart met prijzen in mijn handen gedrukt gekregen. Uit eerdere ervaringen en vanwege mijn voornoemde verjaardagsboeking, weet ik echter dat het een kostbaar hotel is. Zoals gezegd ik vind in bepaalde gevallen zo'n uitgave ok wel gerechtvaardigd.

Ik heb wereldwijd in vele hotels verblijf genoten, echter dit hotel en het Four Seasons Milaan, behoren wel tot de top in mijn beleving als gast. Zelfs de Aziatische en Arabische tophotels geven mij niet dat extra gevoel van gastbeleving.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 07 juni 2012 - 00:15:09
de grandeur van de hotels in Parijs is nog wel triple A.
veel **** ook, he Paultje :twisted: :mrgreen:
Zéker, maar de meeste restaurants vind ik de vergelijking met sterren elders niet doorstaan.
Met andere woorden: wat in Parijs *** heeft, heeft er elders in de wereld (op enkele uitzonderingen na) **; twee Parijse sterren geldt voor mij vaak als één elders, en één ster is een wel héél lastige categorie in Parijs. Ondertussen zijn de prijzen wél net zo hoog (of voor ***: véél hoger) dan elders.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 07 juni 2012 - 00:21:25
@Paul,

Je Belgische record lunch, heb ik niet kunnen verbreken :wink:
Wij waren om 18'45 klaar.
Le Cinq blijft echter absoluut de moeite waard en een aanrader.
Heb daar inderdaad wel eens willen eten. Zit / zat daar niet die jonge "meilleur sommelier" die nu ook wijnboeken publiceert?
Lunchprijs valt best mee: € 85, maar ja: het heeft dan ook maar twee sterren...

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #268 Gepost op: 07 juni 2012 - 08:17:01
Hehe "maar twee sterren", dat klinkt wel heel Bourgeois. :wink:
Ach ik ben geen sterrenjager en labeldrinker en de ambiance in Le Cinq, is mede door de voornoemde Grandeur van het George V wel echt een heel aparte. Bijzondere sfeer ook. Voor wat sterren en Parijse sterren betreft, zijn wij het wel eens. Echter in deze ambiance gaat het ook en vooral om het totaalplaatje.

Ergo, Paul al mocht het zo zijn dat jij twee (Parijse) sterren, wellicht moyenne acht  :wink:  ik blijf zeggen het is een aanrader.
Ik kom er steeds graag terug. Geen teleurstelling tot op heden.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #269 Gepost op: 07 juni 2012 - 09:03:30
Zéker, maar de meeste restaurants vind ik de vergelijking met sterren elders niet doorstaan.
Met andere woorden: wat in Parijs *** heeft, heeft er elders in de wereld (op enkele uitzonderingen na) **; twee Parijse sterren geldt voor mij vaak als één elders, en één ster is een wel héél lastige categorie in Parijs. Ondertussen zijn de prijzen wél net zo hoog (of voor ***: véél hoger) dan elders.

Heb je toevallig wel eens bij L'Ambroisie gegeten? Is stiekem wel een culinair bedevaartsoord voor mij. Misschien te klassiek voor jou.