Auteur Topic: Gieves & Hawkes  (23658 keer gelezen)

shirtfan

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Gepost op: 05 december 2004 – 00:45:37
Misschien hebben weinigen van jullie hier ervaring mee, maar het is een absolute aanrader: Gieves & Hawkes.
Ze zitten uiteraard op Savile Row in London en zijn niet de goedkoopste, maar wat zij maken is bovenaards.
Mijn pa had er een aantal (confectie)pakken van en dat zag er qua afwerking allemaal wel prima uit, maar omdat mijn pa een klein dikkertje is en ik vrij lang en slank heb je dan niet meteen het idee dat je naar de zelfde kleermaken moet gaan.
Tot dat ik verschillende keren achter elkaar pakken en jasjes in de Vogue L'Uomo zag staan. In een totaal nieuw daglicht dus ineens.
Eerst volgende keer dat ik daarna in Londen was heb ik me er dus maar aan bezondigd. heb nu wel het meest ultieme wat je je kunt voorstellen. Verschil zit 'm mey name in de armsgaten;  extreem klein en daardoor extreem mooi/functioneel/perfect. Daardoor komt het pak nog veel beter uit!
Stofje is trouwens een vrij simpele lichtgrijze S120 en de opties redelijk standaard. Ultiem korte mouwen en broekspijpen uiteraard en van riemlussen heb ik nog nooit gehoord :wink:
Lang verhaal; doet nog te kort aan de kwaliteit...

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Gieves & Hawkes
Reactie #1 Gepost op: 05 december 2004 – 16:31:01
nooit van gehoord, maar klinkt idd goed
prijsklasse :?:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

shirtfan

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #2 Gepost op: 05 december 2004 – 17:31:02
Prijsklasse zeer hoog tot hoogst...

Maar absoluut wel kwaliteit voor je pieken.
Overigens is er een groot verschil (logisch ook natuurlijk) tussen confectie, made-to-measure en custom-made.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #3 Gepost op: 05 december 2004 – 18:10:51
Ik vind de prijzen van hun pakken en maatwerk wel meevallen voor het geen je krijgt en de kwaliteit die zij leveren.Ben al een keer binnen geweest om er rond te kijken en heb er een aardig gesprek gehad met een verkoper.Ga daar zeker een keer terug maar eerst een keer na Ozwald Boateng daar heb ik nog een afspraak lopen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

shirtfan

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #4 Gepost op: 05 december 2004 – 23:58:41
Gusto,
je hebt gelijk. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. Maar onder de 1500 e kom je bij G&H niet echt ver en dat mag je toch wel duur noemen. Al is het het absoluut waard!

Huey

  • Gast
Gieves & Hawkes
Reactie #5 Gepost op: 06 december 2004 – 00:01:16
Citaat van: "shirtfan"
Gusto,
je hebt gelijk. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. Maar onder de 1500 e kom je bij G&H niet echt ver en dat mag je toch wel duur noemen. Al is het het absoluut waard!


Ja, maar bijv. Borrelli begint vanaf een kleine 2800 euro geloof ik. Kiton is nog duurder. Brioni is er ook vanaf een een kleine 2200 euro.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #6 Gepost op: 06 december 2004 – 00:18:30
Klopt Borrelli maatwerk zo rond de 2800 euro en hoger naar wensen stof en model en eventuele extra wensen.Van de prijs kijk ik niet meer op betaal zelf ook niet meer als 3000 euro voor een Borrelli.Voor mijzelf vind ik als de prijs en de kwaliteit van het pak mij aanstaat dan koop ik dat gewoon of dat nou 1500 euro is of 3000 euro.Trouwens het is geen must om een pak van 3000 euro te kopen er is genoeg voor minder te koop.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Gieves & Hawkes
Reactie #7 Gepost op: 06 december 2004 – 00:19:51
Citaat van: "gusto napolitano"
Klopt Borrelli maatwerk zo rond de 2800 euro en hoger naar wensen stof en model en eventuele extra wensen.Van de prijs kijk ik niet meer op betaal zelf ook niet meer als 3000 euro voor een Borrelli.Voor mijzelf vind ik als de prijs en de kwaliteit van het pak mij aanstaat dan koop ik dat gewoon of dat nou 1500 euro is of 3000 euro.Trouwens het is geen must om een pak van 3000 euro te kopen er is genoeg voor minder te koop.


Ben zelf nu een beetje aan het twijfelen tussen Partenopea en Caruso. Het schijnt dat Partenopea de kwaliteit van Borrelli aardig benadert, maar het is weer net één stapje hoger qua prijs dan Caruso. Wat ik zelf ook een erg mooi pak vond btw.

Huey

  • Gast
Gieves & Hawkes
Reactie #8 Gepost op: 06 december 2004 – 00:21:44
Overigens, misschien zijn foto's van die G&H leuk? Zeker qua detail opnames.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #9 Gepost op: 06 december 2004 – 00:30:00
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "gusto napolitano"
Klopt Borrelli maatwerk zo rond de 2800 euro en hoger naar wensen stof en model en eventuele extra wensen.Van de prijs kijk ik niet meer op betaal zelf ook niet meer als 3000 euro voor een Borrelli.Voor mijzelf vind ik als de prijs en de kwaliteit van het pak mij aanstaat dan koop ik dat gewoon of dat nou 1500 euro is of 3000 euro.Trouwens het is geen must om een pak van 3000 euro te kopen er is genoeg voor minder te koop.


Ben zelf nu een beetje aan het twijfelen tussen Partenopea en Caruso. Het schijnt dat Partenopea de kwaliteit van Borrelli aardig benadert, maar het is weer net één stapje hoger qua prijs dan Caruso. Wat ik zelf ook een erg mooi pak vond btw.

Kiezen tussen deze twee is inderdaad moeilijk ze zijn allebei van een hoge kwaliteit en de jasjes zitten allebei even goed om het lichaam.Snap het probleem.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #10 Gepost op: 06 december 2004 – 00:38:58
Citaat van: "Huey"
Overigens, misschien zijn foto's van die G&H leuk? Zeker qua detail opnames.


www.gievesandhawkes.com
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Gieves & Hawkes
Reactie #11 Gepost op: 06 december 2004 – 00:45:54
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Huey"
Overigens, misschien zijn foto's van die G&H leuk? Zeker qua detail opnames.


www.gievesandhawkes.com

Wow, zeker de bespoke pakken zien er érg goed uit  8)

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Gieves & Hawkes
Reactie #12 Gepost op: 06 december 2004 – 00:57:40
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

shirtfan

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #13 Gepost op: 06 december 2004 – 09:09:24
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "shirtfan"
Gusto,
je hebt gelijk. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed. Maar onder de 1500 e kom je bij G&H niet echt ver en dat mag je toch wel duur noemen. Al is het het absoluut waard!


Ja, maar bijv. Borrelli begint vanaf een kleine 2800 euro geloof ik. Kiton is nog duurder. Brioni is er ook vanaf een een kleine 2200 euro.


Ik weet het, ik weet het. Maar de echte bespoke pakken van G&H starten op zo'n 2500 pondjes...

shirtfan

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #14 Gepost op: 06 december 2004 – 09:10:52
Citaat van: "Solitarias"
Zelfs maatwerk voor je teddybeer!
http://www.gievesandhawkes.com/ghlive/services/SpecialC.html


Mijn Teddy heeft meteen een vlucht geboekt... \:D/