Auteur Topic: Gieves & Hawkes  (23653 keer gelezen)

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Gieves & Hawkes
Reactie #30 Gepost op: 28 oktober 2005 – 09:53:48
3e knoopsgat wel leuk detail
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #31 Gepost op: 28 oktober 2005 – 18:05:41
A&S veel over gelezen en gehoord ze zeggen toch ook dat Prince Charles daar zijn doublebreast pakken laat maken. Is iemand weleens bij A&S binnen geweest zo ja is dat een mooie winkel om eens te bezoeken als je in London bent?
Return to innocence...

Jason

  • Gast
Gieves & Hawkes
Reactie #32 Gepost op: 28 oktober 2005 – 22:53:07
ze hebben daar waarschijnlijk alleen maar naald vingerhoed garen en enkele meters stof. toch?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Gieves & Hawkes
Reactie #33 Gepost op: 28 oktober 2005 – 22:54:20
Dat hoop ik toch idd ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #34 Gepost op: 29 oktober 2005 – 00:02:13
Citaat van: "TimMureau"
A&S veel over gelezen en gehoord ze zeggen toch ook dat Prince Charles daar zijn doublebreast pakken laat maken. Is iemand weleens bij A&S binnen geweest zo ja is dat een mooie winkel om eens te bezoeken als je in London bent?
Ik ben er wel eens binnen geweest niks mis mee.Je komt er aan je wilt infomatie omtrent een pak en dat krijg je.Ze laten je hun stoffen stalen op de rol zien en enige voorbeelden van hun pakken.Tevens vragen ze je of je op jou kantoor of bij hun gemeten wilt worden de keus is aan jou.Overigens geven ze geen enkele informatie voor wie zij pakken maken.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Gieves & Hawkes
Reactie #35 Gepost op: 29 oktober 2005 – 00:04:18
Wel in het geval prince Charles, die informatie is openbaar omdat ze een Royal warrant hebben. Hetzelfde geldt overigens voor Turnbull & Asser.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #36 Gepost op: 29 oktober 2005 – 00:20:30
Citaat van: "Huey"
Wel in het geval prince Charles, die informatie is openbaar omdat ze een Royal warrant hebben. Hetzelfde geldt overigens voor Turnbull & Asser.
Klopt maar ik heb nog enige tijd met de man staan praten over koetjes en kalfjes en in dat gesprek gaf die aan dat ze zelf er niet over beginnen.Mocht de klant er over beginnen dan doet die daar geen mededeling over.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #37 Gepost op: 13 januari 2007 – 17:26:55
Het is bonus tijd, dus tijd om te shoppen! Bespoke kost nog ietsje teveel, misschien in de nabije toekomst, dus ben ik maar rond gaan kijken voor RTW en/of MTM. Uit Napoli zal je niks vinden in Londen dus ben ik maar naar Savile Row gegaan. Ik ben een paar winkels langsgeweest, zoals Richard James (pasvorm van RTW vond ik niks). Austin Reed MTM (die doen ook MTM Corneliani voor £799), Kilgour etc. Ben vandaag natuurlijk ook bij G&H binnen gegaan en ben geneigd om een pak te kopen. G&H hebben een slanke pasvorm. Bespoke kost te veel, want dat begint vanaf 2,800 pond. Zit alleen beetje vast op het volgende. Je hebt twee RTW en twee MTM lijnen.

Je hebt een RTW lijn helemaal met de machine gemaakt (uiteraard geen plakpak), die kosten normaal gesproken tussen de £595 en £995. Die kosten nu tussen de £395 en £695, maar ik zag daar niks tussen staan. De tweede lijn en de meer interessante lijn is deels of bijna helemaal met de hand gemaakt in Italie. Die kosten normaal tussen de £1100 en £1500. En in de uitverkoop kosten die £895. Ik merkte dat de duurdere RTW mooier zitten, met o.a. hogere armholtes. Deze pakken passen perfect rond de schouders en borst. Ze moeten het alleen innemen rond mijn middel om het een slanke vorm te geven of zoals iedereen het hier noemt cut to the bone! Ze hebben alleen 1 2,5 knoops model in mijn maat en de rest is allemaal 2 knoops.

Het verhaal is precies hetzelfde bij MTM. De goedkope machinaal gefabriceerd lijn kost nu £695 ipv £895 en de duurdere italiaanse lijn begint pas bij £1600.

Ik heb nog nooit zoveel geld uitgegeven aan een pak, maar kan ik beter 895 uitgeven aan RTW met een kleine aanpassing of voor de goedkopere lijn gaan maar dan wel MTM voor 695? Voordeel van MTM is wel dat je alles op wens kan laten maken.

Dus welke van de twee kan ik het beste doen? £895 is nog steeds best veel geld.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #38 Gepost op: 13 januari 2007 – 17:42:09
Je moet gewoon nemen waarvan jij denkt dat het de juiste keus is en het fijnst zit.Ik zelf heb ook een pak en los jasje van hun en vind ze prima zitten.Vooral de hoge arm en het dicht op de schouders zitten.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #39 Gepost op: 13 januari 2007 – 17:52:09
dan moet ik alleen over de prijs nadenken.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #40 Gepost op: 13 januari 2007 – 17:56:42
Precies en of je dat wel wilt uitgeven anders even langs de betere warenhuizen of daar nog wat hangt.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #41 Gepost op: 13 januari 2007 – 18:00:04
klopt. Voorheen zijn al mijn pakken de DFS lijnen van Oger, die opzich een best leuke pasvorm hebben. G&H heeft ook een slanke pasvorm, die je waarschijnlijk niet veel zal zien in de warenhuizen

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #42 Gepost op: 13 januari 2007 – 18:02:54
Selfridges verkoopt Gieves ook plus veel andere merken.Misschien daar eens kijken je weet maar nooit.Anders Hackett ziet er ook goed uit tegenwoordig.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Gieves & Hawkes
Reactie #43 Gepost op: 13 januari 2007 – 21:45:21
thx Gusto. Het gaat nu een beetje off topic maar ik denk dat ik ook een keertje bij Jasper Littman langs ga. MTM voor een redelijk prijs en als ik op AskAndy lees, goede ervaringen

Mediaman

  • Gast
Re: Gieves & Hawkes
Reactie #44 Gepost op: 07 april 2010 – 22:25:00
BBC Radio4 interview with Gieves & Hawkes head cutter Kathyrn Sargeant: http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b00rt9s6