Auteur Topic: Den Haag  (90864 keer gelezen)

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #225 Gepost op: 10 september 2010 – 16:04:10
helemaal ja.

@ Patrick Bateman: is dat zo? Vind het wel jammer eigenlijk hoe die Papestraat eruit ziet, het had zo'n mooi straatje kunnen zijn maar het is allemaal leegstand of vage winkels...
You can buy clothes, but you can't buy style

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #226 Gepost op: 10 september 2010 – 16:23:15
gelukkig zit er nog een klein tentje met goede friet  \:D:wink:
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #227 Gepost op: 10 september 2010 – 16:48:48
Is hij die zelf begonnen? (De franchise that is)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #228 Gepost op: 10 september 2010 – 17:04:21
Volgens mij niet, maar ik heb daar niet specifiek naar gevraagd. De eigenaar en nog wat ander personeel/familie was er ook (vandaag was ook de officieuze opening :wink:) dus heb me op de vlakte gehouden en meer over het assortiment gepraat.
You can buy clothes, but you can't buy style

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #229 Gepost op: 10 september 2010 – 17:43:08
@ Patrick Bateman: is dat zo? Vind het wel jammer eigenlijk hoe die Papestraat eruit ziet, het had zo'n mooi straatje kunnen zijn maar het is allemaal leegstand of vage winkels...
Terwijl er een van de mooiste boekwinkels van Den Haag zat: Houtschild, ook al haalde die weer niet bij die al veel eerder verdwenen boekhandel op het Buitenhof (kan even niet op de naam komen) of bij het schitterende voormalige antiquariaat van Meyer Elte op de Lange Poten.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #230 Gepost op: 10 september 2010 – 17:53:29
Van Stockum?

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #231 Gepost op: 12 september 2010 – 22:03:01
De boekhandel Van Stockum zit aan het begin van de Herengracht. Als je uit Haag CS komt en naar het centrum van de stad loopt richting Plein is het ongeveer het eerste wat je tegenkomt.

Er is ook nog een boeken- en prentenveiling in Den Haag die Van Stockum heet. Die zit op de Prinsengracht in een prachtig pand. Dit is het veilinghuis waar Alexander Pechtold in de jaren negentig van de vorige eeuw gewerkt heeft.
 

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #232 Gepost op: 12 september 2010 – 22:17:01
(...) die al veel eerder verdwenen boekhandel op het Buitenhof (kan even niet op de naam komen)...

Dat moet Verwijs zijn geweest - die zit nu in de Passage. Ulysses was mijn favoriet in Den Haag, en deze is ook alweer een tijd geleden, door dezelfde eigenaar, omgedoopt tot Nayler & Co: een modern antiquariaat met een leuke, veelzijdige en altijd wisselende collectie.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #233 Gepost op: 13 september 2010 – 10:40:30
Van Stockum?
Gevonden: het betreft hier boekhandel Dijkhoffz die eind 1990 opheffingsuitverkoop hield; ik vond het een indrukwekkende zaak.
Ik kocht er toen onder andere het Discours dat Jean Cocteau had gehouden in 1955 bij de toelating van Colette in de Koninklijke Academie voor Franse Letterkunde van België. Ik had de indruk dat dit fraaie boekwerkje inderdaad gedurende 35 jaar daar op de planken had gestaan. De boekhandel zat dus niet aan het Buitenhof, zoals ik abusievelijk meldde, maar aan de Plaats, maar ik zie dat ik dat al eens eerder hier vermeld heb.

Erik van Voorst

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #234 Gepost op: 13 september 2010 – 14:24:10
Tsja, de Rode Loper...

Alleen binnenstappen als je zelf verstand van zaken hebt, anders wegblijven. :P Die jongens daar zijn gewend om hoogblonde Anita's van 40+ met enkeltattoo's en bontkraagjes met goudkleurige Bikkembergs te helpen.

Grappig dit is een jaar geleden gepost ...maar ik kan je vertellen dat deze scene zich nog een maandje geleden (weer) afspeelde...daar komt nog bij dat ze alle schoenen als oud vuil met de maten door elkaar op ikea-schappen hadden geflikkerd  ](*,)  :cry:
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #235 Gepost op: 14 september 2010 – 22:09:59
Even een correctie n.a.v. mijn post over Dressed 2 Kill:
de pakken en jasjes worden gemaakt in Tjechie, en niet uit Italie. Ze komen uit hetzelfde atelier als de jasjes en pakken die Menco verkocht onder het groene labeltje.
You can buy clothes, but you can't buy style

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Den Haag
Reactie #236 Gepost op: 14 september 2010 – 23:19:47
Ik vond het al curieus ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #237 Gepost op: 15 september 2010 – 09:27:07
ach hoezo? zo laag zijn de prijzen toch ook weer niet voor half-canvas, lijkt me dat het makkelijk voor dat geld in Italie geproduceerd kan worden.
You can buy clothes, but you can't buy style

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Den Haag
Reactie #238 Gepost op: 15 september 2010 – 12:25:48
Voornamelijk omdat ik weet waar ze het laten maken, daarnaast is het nog niet zo makkelijk een productiehuis te vinden in Italië. Er staan voornamelijk de fabrieken van de grote merken, maar die nemen vaak geen orders aan van andere bedrijven.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #239 Gepost op: 15 september 2010 – 12:54:18
Ah, op die fiets.
You can buy clothes, but you can't buy style