Auteur Topic: Den Haag  (90850 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Den Haag
Reactie #210 Gepost op: 03 juli 2008 – 00:23:50
Citaat van: "Dantθs"
Ik chargeer een beetje natuurlijk: ik heb zelf een handjevol dassen van Van Den Heuvel (niet gestreept) en een aantal overhemden die mijn vader daar nog heeft laten maken. Die overhemden, het moet gezegd, houden zich prima ondanks dat ze al zo'n 10 jaar oud zijn.

Het zijn meer de DAKS jasjes en broeken, de gele lambswoolen truitjes, looien jassen en tweedpetjes die het zo'n oubollige sfeer geven.
idd je heb wel gelijk aangaande de Daks jasje etc. maar opzich is het geen slechte winkel zij bedienen nu eenmaal een groep die voor zulke kleding gaat.Ondanks dat koop ik er graag mijn Pantherella's waarvan zij een grote keus en kleur op voorraad houden.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Frederik00

  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #211 Gepost op: 15 augustus 2008 – 00:22:45
Ik weet dat ik wellicht 2 weken te laat ben met mijn reactie maar...

Dus alsjeblieft niet het Suit Supply volk (yuppen die in hun eerste stage- of medewerkersjaar zitten) of de bellied vastgoedboys zonder smaak en goede manieren.

Kom op zeg, "Suit Supply volk". Alsof jij meteen als CEO bent aangenomen.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #212 Gepost op: 15 augustus 2008 – 08:55:12
Ik weet dat ik wellicht 2 weken te laat ben met mijn reactie maar...

Kom op zeg, "Suit Supply volk". Alsof jij meteen als CEO bent aangenomen.
+1
Niets zo veranderlijk als de mens

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #213 Gepost op: 26 oktober 2008 – 18:15:31
Maar even in dit topic! Als het niet goed is merk ik het wel :)

Vandaag voor de tweede keer naar de expo 'De ideale man' in het Gemeentemuseum geweest. Aantal weken geleden met mevrouw Cami er redelijk snel doorheen gewandeld en vandaag met 'het bedrijf' wat rustiger rondgekeken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet kapot van ben. De nadruk ligt voor ons SF'ers te veel op de extremen binnen de kleding zoals ontwerpen van Galiano en Westwood. Daardoor was voor mij het doel van de expositie vrij lastig vast te stellen.

Wat ik persoonlijk leuk vond, waren de kledingstukken uit de 18e eeuw die her en der te vinden waren; je kan jezelf heel goed de groei naar het hedendaagse pak voorstellen.

Wat ik echter ronduit teleurstellend vond was de presentatie van de outfits. Ik weet niet wie de poppen had aangekleed, maar dat was in 99 % van de gevallen dusdanig slecht gedaan dat een goed beeld moeilijk te maken was. Pakken van Kelder (Borrelli), Fortuyn (Zegna for Oger) en Mitterand (Cifonnelli) waren respectloos op de poppen geramt.

Niet te min een prima middagje!

Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #214 Gepost op: 26 oktober 2008 – 18:44:53
Heb je nou die slangenleren jas gezien?

En dit zomerpak dat ik geloof ik als enige hier mooi vind (ik post het gewoon nog een keer):

(3 1/2-knoops!) zomerpak uit 1891 (Made in The Netherlands):


M.S. de Jong, Arnhem
Zomerpak: jasje, vest, broek
1891
wol, zijde, katoen


Uit: de catalogus De ideale man – Man in de mode van de gelijknamige tentoonstelling.

Edit: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=2831.0.

Laatst bewerkt op: 26 oktober 2008 – 18:48:48 door Carwo

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #215 Gepost op: 12 juni 2009 – 17:41:46
Hoogeweegen Rouwers heeft een nieuwe website:

http://www.hoogeweegenrouwers.nl/

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #216 Gepost op: 04 juli 2009 – 13:21:06
Hoe jaag je je potentiele klanten weg...

Bij de rode loper te Den Haag doen ze dat als volgt:
1 - Je gaat met een paar personeelsleden voor de deur staan roken
2 - Als je lekker buiten staat, ga je met de personeelsleden binnen praten. Maar ja .... die zijn binnen...dus je moet wel schreeuwen.

U ziet....erg moeilijk is het niet.

Wellicht word ik gewoon te snel oud ofzo, maar ik kan me daar dus echt waanzinnig aan irriteren. Ben dan ook maar doorgelopen.
Niets zo veranderlijk als de mens

Mediaman

  • Gast
Re: Den Haag
Reactie #217 Gepost op: 04 juli 2009 – 17:02:21
Heeft niks met leeftijd te maken, gewoon dom en onbeleefd.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #218 Gepost op: 04 juli 2009 – 17:24:17
Heeft niks met leeftijd te maken, gewoon dom en onbeleefd.

pffff ik ben gerust gesteld : ik ben nog niet oud :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #219 Gepost op: 05 juli 2009 – 09:18:54
Hoe jaag je je potentiele klanten weg...

Bij de rode loper te Den Haag doen ze dat als volgt:
1 - Je gaat met een paar personeelsleden voor de deur staan roken
2 - Als je lekker buiten staat, ga je met de personeelsleden binnen praten. Maar ja .... die zijn binnen...dus je moet wel schreeuwen.

U ziet....erg moeilijk is het niet.

Wellicht word ik gewoon te snel oud ofzo, maar ik kan me daar dus echt waanzinnig aan irriteren. Ben dan ook maar doorgelopen.


Tsja, de Rode Loper...

Alleen binnenstappen als je zelf verstand van zaken hebt, anders wegblijven. :P Die jongens daar zijn gewend om hoogblonde Anita's van 40+ met enkeltattoo's en bontkraagjes met goudkleurige Bikkembergs te helpen.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #220 Gepost op: 10 september 2010 – 15:13:02
Ik liep vanochtend door de Frederikstraat, en zag dat daar Dressed 2 Kill een nieuwe zaak heeft geopend. Tegenover Koek&Chocolade. Ze hadden al een vestiging in Naarden en A'dam. Even wat info gevraagd:

pakken zijn half canvas, geproduceerd in Italie. Begint bij €800,- voor een pak.
maatwerk voor vrouwen is ook mogelijk, kost €100,- meer vanwege gecompliceerd patroon.
shirts worden geproduceerd in Portugal, vanaf 119,- maar de meeste stoffen 159 (goed bedacht :P).
Ook doen ze 'maatwerk' schoenen. Dat betekent dat je een aantal schoenen kunt passen, en de leest die het best past bij je voet kun je vervolgens bestellen in gewenst leersoort. Ook kunnen er op basis van die leest kleine aanpassingen worden gedaan. Zolen goodyear. Prijs €480,-. Echt maatwerk kan ook, dan wordt er een leest gemaakt voor jouw voet. Inclusief passessies €1100,-. Dit meten gebeurt in de fabriek in Belgie, waar de schoenen geproduceerd worden.



Ik dacht ik plemp het maar even hier neer, want ik had nog geen topic van ze gevonden. en had geen zin om een nieuwe aan te maken. :-^
You can buy clothes, but you can't buy style

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #221 Gepost op: 10 september 2010 – 15:44:53
Daar werkt toch een oude bekende? ;-)

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #222 Gepost op: 10 september 2010 – 15:48:45
true
You can buy clothes, but you can't buy style

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #223 Gepost op: 10 september 2010 – 16:00:04
Michael ja?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Re: Den Haag
Reactie #224 Gepost op: 10 september 2010 – 16:02:33
zag overigens dat bij zijn oude werkgever in het pand al een andere firma gevestigd is: ik meen een soort galerie
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.