Auteur Topic: Shirby maathemden  (14202 keer gelezen)

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Gepost op: 21 mei 2008 – 21:40:15
Allereerst moet ik zeggen dat ik niet weet of ik een apart topic mag aanmaken hiervoor maar aangezien ik een wat uitgebreidere post met foto's plaats heb ik het toch maar gedaan.

Laatst hoorde ik via via dat 2 afgestudeerden aan de Universiteit van Tilburg een eigen bedrijfje hadden opgericht met het aanmeten van maathemden. Introductieprijs voor het eerste shirt 59,95 en daarna 79,95 euro per shirt. Die gok durfde ik wel aan en ben een hemd gaan bestellen.

Keurig opgemeten door 2 aardige enthousiaste gasten. Vol met goede ideeen en qua shirtmakerij boden ze veel leuke opties. Andere stof binnenin de boord bijvoorbeeld. Eerste shirt wat ik had besteld was niet helemaal goed, de kleermaker had hem overal wat te ruim gelaten. Zeer netjes opgelost en een nieuw shirt werd met spoed gemaakt (9 dagen later ontvangen).

Heb gekozen voor een roze met wit gestreept shirt met een contrastboord. Wel gekozen voor roze met witte stof aan de binnenkant als leuk detail en minder kwetsbaar qua wit houden. Natuurlijk een cut-away boord met 1 knoop en ietwat opgehoogd. De boorden zijn behoorlijk dik wat ook casual fijn dragen is. Een kenmerk van de Shirby shirts.

Foto's (met brakke iPhone camera gemaakt):

Body shot

Getunede boord

Boord

Shot vanaf de zijkant

Algemene ervaring: zeer goed. Shirt zit lekker, zou rond de buik nog wel iets strakker kunnen maar dat is detail. Ze hebben trouwens leuke stofjes waarbij ook een stel zeer aparte.

Firefox doet bij mij raar met de foto's maar IE doet prima.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2008 – 21:46:49
foto's werken perfect bij mij. Ik vind het een mooi shirt, de pasvorm is in ieder geval goed voor die prijs.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2008 – 21:51:05
Ligt het aan de foto of zitten er een beetje rare kreukels onder de boord?

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2008 – 21:53:14
Citaat van: "Clay"
Ligt het aan de foto of zitten er een beetje rare kreukels onder de boord?

In het echt nauwelijks te zien, beetje te danken aan mijn strijkwijze denk ik.

website is trouwens www.shirby.eu maar wordt binnenkort vervangen door een interactieve variant naar wat ik vernomen heb.

@InMotion: opzich heeft pasvorm niet gek veel met prijs te maken mijnsinziens. Meer de stofkwaliteit.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2008 – 22:00:49
Citaat van: "Janusz"
website is trouwens www.shirby.eu

De foto's op de site zijn óf gejat van IlRosso.com óf ze zijn hetzelfde bedrijf, maar ik denk eigenlijk het eerste...  :?

Edit: zo te zien hebben ze het inmiddels aangepast.

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2008 – 22:26:32
Citaat van: "Janusz"

@InMotion: opzich heeft pasvorm niet gek veel met prijs te maken mijnsinziens. Meer de stofkwaliteit.


Heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde meer het totaal plaatje, dat zoiets eigenlijk niet echt met RTW te krijgen is denk ik.

pieter!

  • Gebruiker
  • Berichten: 59
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2008 – 10:00:54
Ziet er inderdaad fraai uit! (zeker voor die prijs) Ik vind het boord wel iets aan de dikke kant, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Moet je voor het laten aanmeten naar Tilburg of komen ze ook langs?

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2008 – 11:16:32
Citaat van: "pieter!"
Ziet er inderdaad fraai uit! (zeker voor die prijs) Ik vind het boord wel iets aan de dikke kant, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Moet je voor het laten aanmeten naar Tilburg of komen ze ook langs?

Geloof dat ze aan huis alleen bij wat grotere groepen doen. Maar een van de heren is hier lid geworden dus wellicht dat zij je dat beter kunnen vertellen.

Ongeveer alles is in overleg wel aan te passen. Ik vind die dikke boord heerlijk, maar anderen natuurlijk weer niet.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

pieter!

  • Gebruiker
  • Berichten: 59
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2008 – 17:27:47
Ok, stuur wel even een mailtje. Tilburg is voor mij niet echt om de hoek....

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2008 – 21:42:51
Ook ik heb daar intussen 3 maathemden besteld, en gisteren waren de eerste twee klaar. Helaas was ik zo dom om over manchetten te praten bij 1 shirt toen ik boorden bedoelde, waardoor ik lelijke en vooral te kleine manchetten kreeg. Dit wilden ze gelukkig oplossen door nieuwe manchetten eraan te zetten, iets waar ik zeer content mee ben!

Het andere shirt daarentegen was perfect. Eigenlijk helemaal zo als ie zijn moest. Hij werd ter plekke voor me gestreken, en ik kon hem meteen even passen en bekijken. Besloten de volgende keer voor fitted te gaan ipv medium fitted, maar hij zag er verder erg goed uit!

Wat me vooral opviel was het tekort aan losse draadjes. Mijn shirt van LCT zat vol met losse draadjes, en ondanks dat het een mooi shirt is stoor ik me daar wel aan. Dit is dus al direct een pluspunt voor Shirby. De knoopsgaten waren mooi afgewerkt, de knoopjes hadden ook geen rare draadjes.

Ik zou nu wel graag foto's willen plaatsen, maar helaas, onze digitale camera is momenteel niet in huis, dat gaat nog even niet lukken dus. Ik hoop ze later aankomende week online te kunnen zetten :)

Seneca

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2008 – 17:15:18
Ik wil ook weleens zo'n shirt proberen, in het nom van: lowbudget (mocht het tegenvallen, kan het shirt altijd nog als kroeg-shirt gebruikt worden)!

Aangezien het mijn eerste (casual) MTM-shirt zou worden, zou ik gaarne enig advies willen. Wat zijn namelijk de punten waar ik goed op moet letten?

(Ik zat overigens te denken aan een wit met paars gestreept shirt met contrastboord en contrastmanchetten.)
All art is an imitation of nature.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Shirby maathemden
Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2008 – 17:42:43
Citaat van: "Lucius A. Seneca"
Aangezien het mijn eerste (casual) MTM-shirt zou worden, zou ik gaarne enig advies willen. Wat zijn namelijk de punten waar ik goed op moet letten?


Lees de verschillende topics eens door, daar is al veel over te vinden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Seneca

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2008 – 17:49:32
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Lucius A. Seneca"
Aangezien het mijn eerste (casual) MTM-shirt zou worden, zou ik gaarne enig advies willen. Wat zijn namelijk de punten waar ik goed op moet letten?


Lees de verschillende topics eens door, daar is al veel over te vinden.

Ja, ik had al het één en ander doorgelezen. 8)

Maar ik houd eenmaal van 'zekerheid', 'duidelijkheid'.  :)
All art is an imitation of nature.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Shirby maathemden
Reactie #13 Gepost op: 27 mei 2008 – 17:54:23
Hou die punten gewoon in het achterhoofd en laat je verder leiden door verkoper.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Shirby maathemden
Reactie #14 Gepost op: 04 juni 2008 – 15:43:12
Bij deze even een foto van een Shirby maathemd, het is helaas niet een hele duidelijke foto, maar dit is de enige die ik momenteel voorhanden heb :)



Specs:
3 knoops cut-away boord
Dubbele manchetten
Boord en manchetten in wit, binnenkant van beide in zelfde kleur als overhemd.
Medium-fitted.

Volgende shirts zijn wel fitted, medium is net niet afdoende.