Auteur Topic: Shirby maathemden  (14197 keer gelezen)

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #45 Gepost op: 27 februari 2009 – 10:19:54
Akkoord.

Maar vind jij niet dat het hemd over z'n geheel een maatje teveel opgemeten heeft gekregen? Hier doel ik dus direct op het feit dat Shirby beter werk had moeten leveren en ik ga hiermee dus niet in op het fysieke aangezicht van de drager (afhangende schouders ed).
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Shirby maathemden
Reactie #46 Gepost op: 27 februari 2009 – 11:56:05
Vind het moeilijk om zo te beoordelen, het trekt ook wat vreemd doordat het over de broek zit. De coupnaden trekken het ook al wat scheef. Misschien nog een foto waarbij het hemd gewoon in de broek zit? Denk dat het dan al wat beter valt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #47 Gepost op: 27 februari 2009 – 12:14:48
Ik ben het met Sergio eens wat betreft de coupenaden. Deze zitten een stuk te laag, wanneer je deze wat hoger zou plaatsen zul je zien dat de plooitjes op de rug grotendeels verdwijnen en dat je op de taille wat meer ruimte hebt. Uiteraard wel door de beide heren laten betalen he ;)
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Vodro

  • Gebruiker
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #48 Gepost op: 27 februari 2009 – 13:42:17
Bedankt voor de reacties. Het shirt gaat volgende week terug naar de maker en hopelijk dat het na de tweede keer beter zit.

Hier nog een aantal foto's van het shirt in de broek:




maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #49 Gepost op: 27 februari 2009 – 13:53:02
Bedankt voor de reacties. Het shirt gaat volgende week terug naar de maker en hopelijk dat het na de tweede keer beter zit.

Hier nog een aantal foto's van het shirt in de broek:





Genoeg over het shirt, maar laat maar niet aan Carwo zien dat je je riem onder het leer van logo door hebt gestoken.
Niets zo veranderlijk als de mens

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Shirby maathemden
Reactie #50 Gepost op: 27 februari 2009 – 13:53:27
Tikke aan de wijde kant maar dat is smaak, probleem met de schouders blijft uiteraard bestaan. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Vodro

  • Gebruiker
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #51 Gepost op: 27 februari 2009 – 14:20:52
Genoeg over het shirt, maar laat maar niet aan Carwo zien dat je je riem onder het leer van logo door hebt gestoken.

Klopt, dan blijft het paardenhaar in een wat betere staat. Bovendien draag ik er doorgaans een jasje overheen dus dat bedekt het logo ook weer. :)

Tikke aan de wijde kant maar dat is smaak, probleem met de schouders blijft uiteraard bestaan. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.

Het shirt mag inderdaad ook wat slanker. Van het uiteindelijke resultaat zal ik (uiteraard) ook een aantal foto's posten.

Vodro

  • Gebruiker
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #52 Gepost op: 05 maart 2009 – 07:57:25
Het shirt heb ik eergisteren teruggebracht naar zijn maker en zal met name op de rug een flink stuk worden ingenomen. De coupnaden (die er tot mijn eigen verbazing inzaten) waren volgens de heren onvermijdelijk in verband met het verschil tussen mijn borstomvang en mijn taille. Een beetje een vreemd verhaal naar mijn idee, ik had er nog nooit van gehoord en het lijkt mij gewoon een kwestie van anders snijden of het shirt aan de zijnaden innemen. We zullen binnenkort wel zien wat het resultaat is geworden; ik ben vooralsnog enigszins sceptisch.
Laatst bewerkt op: 05 maart 2009 – 07:58:59 door Vodro

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #53 Gepost op: 05 maart 2009 – 08:16:00
Waarschijnlijk zitten er beperkingen aan de aanpassingen die in het MTM kader mogelijk zijn. Het is per slot van rekening gebaseerd op een 'confectie maat' wat je al naar gelang persoonlijk kan aanpassen. Een extra grote versmalling kan daardoor alleen wanneer coupenaden gebruikt worden of het hemd dient naderhand bij een kleermaker nogmaals aangepast te worden.

Een hemd anders snijden zal waarschijnlijk wel niet tot de mogelijkheden behoren. Deze heren halen hun shirts toch uit Singapore? Tenminste dat heb ik gelezen in een artikel over 'mondiale uitbreiding' ivm het Michael & Rolf merk wat ze gaan voeren.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #54 Gepost op: 05 maart 2009 – 09:56:15
De coupnaden (die er tot mijn eigen verbazing inzaten) waren volgens de heren onvermijdelijk in verband met het verschil tussen mijn borstomvang en mijn taille. Een beetje een vreemd verhaal naar mijn idee, ik had er nog nooit van gehoord en het lijkt mij gewoon een kwestie van anders snijden of het shirt aan de zijnaden innemen.

Zonder daar op basis van de foto's een goed beeld van te hebben is dit geen vreemde redenatie hoor. Bij een hele grote drop kan dit noodzakelijk zijn, maar je kunt al een heel stuk komen door een smallere borstomvang.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

GSA

  • Gast
Re: Shirby maathemden
Reactie #55 Gepost op: 05 maart 2009 – 10:32:03
of een rechte rug ipv een holle ;)

Rolf

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #56 Gepost op: 05 maart 2009 – 16:01:19
Na 3,5 jaar aan de zijlijn toe te hebben gekeken, toch maar besloten een account te openen.

Korte intro:
Ik ben mede oprichter (Michael is mijn wederhelft) van 'Shirby maathemden'. Zijn al een tijdje actief in de branche, met alle ervaringen van dien. Aangezien we binnenkort met ons eigen label de markt op gaan (RTW) (maatwerk onder Shirby draait gewoon door) leek het me wel mooi wat ervaringen en visies te delen.

Cheers!

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.364
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #57 Gepost op: 05 maart 2009 – 16:13:19
Rolf,even voorsteltopic opzoeken.
Welkom.

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #58 Gepost op: 05 maart 2009 – 17:16:04
Rolf,even voorsteltopic opzoeken.
Welkom.

Welkom.

Ik wil er graag nog aan toevoegen dat je voorzichtig moet zijn met 'je eigen topic' (zie hier), just to give you a fair start.


EDIT: voorsteltopiclink. (of is het voorsteltopic link?)
Laatst bewerkt op: 05 maart 2009 – 17:20:11 door RuMouR
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Vodro

  • Gebruiker
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #59 Gepost op: 05 maart 2009 – 19:06:25
Nou ja, mijn borstkas is echt niet zo extreem veel groter dan gemiddeld en bij twee andere maatshirts was dit verder geen probleem (die ook prima zitten). Overigens zijn coupnaden ook niet zo'n vreselijke ramp, maar doorgaans vind ik een shirt net wat mooier zonder dan met.