Auteur Topic: Shirby maathemden  (14210 keer gelezen)

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #30 Gepost op: 10 februari 2009 – 18:55:46
Hmm, heb je dat bij mijn hemd ook als je hem zo ziet?
Heb hem bewust rustig gehouden, geen bloemetjes motief etc. Sinds CoG zo populair aan het worden is ben ik wel helemaal afgeknapt op 3 knoops overhemden. Draag de hemden die ik heb wel nog, maar zal geen nieuwe in deze stijl meer kopen.


GSA

  • Gast
Re: Shirby maathemden
Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2009 – 19:14:01
Hmm, heb je dat bij mijn hemd ook als je hem zo ziet?
Heb hem bewust rustig gehouden, geen bloemetjes motief etc. Sinds CoG zo populair aan het worden is ben ik wel helemaal afgeknapt op 3 knoops overhemden. Draag de hemden die ik heb wel nog, maar zal geen nieuwe in deze stijl meer kopen.

ik denk dat het shirt geenszins rustig te noemen is..
Grappig dat bij shirby zoveel te customizen is, of het praktisch is en echt wat toevoegt
vraag ik me af..
Laatst bewerkt op: 10 februari 2009 – 19:28:01 door GSA

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #32 Gepost op: 10 februari 2009 – 19:17:56
Hideous. :P Maar veel plezier er mee. :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #33 Gepost op: 11 februari 2009 – 01:40:23
Zoals (lang geleden) een keer beloofd, bijgaand wat foto's van een Shirby maathemd.

(...)

Om te beginnen, wat ik in al mijn Shirby hemden aan de binnenkant heb staan:
plaatje
Als ik dit soort teksten zie word ik bevestigd in mijn gevoel dat initialen aan de binnenkant van de kraag toch écht voldoende zijn. Dat heeft dan ook nog eens het voordeel dat je niet voor aap staat als je gebruik maakt van stomerij of wasserette. Dit grenst aan het kolderieke.


Het shirt is ongestreken, dus bare with me here
(...)
plaatje
Ook al had je het shirt gestreken, het had in mijn beleving niets uitgemaakt (en wat betreft de rest: dat vraag je maar aan je vriendinnetje ;))


Verder, het boord, met een mooie wide-cut. Had achteraf gezien dit beter met 1 knoop kunnen doen, beter geweest met een das. Het boord is gesloten wel prachtig, heerlijk wide-spread:
plaatje

Binnenkant van het boord, contrast zit ook als strook bij de knoopjes, en aan de binnenkant van de manchetten:
plaatje

En de manchetten. Het idee is van CoG, maar die verkochten het niet meer, en zij konden het speciaal voor mij laten fabriceren, daar was ik wel blij mee! Het knoopje zit alleen onderop, en die had ik liever bovenop gehad, maar storend is het verder niet. Tevens de elbow-pads, die wilde ik ook erg graag, en was ook nog niet eerder gedaan kennelijk:
plaatje

De hemden zijn kennelijk wat duurder geworden, maar de kwaliteit van de stoffen schijnt ook verbetert te zijn. Dat hoop ik wel, want ondanks dat ik dit witte hemd tot de mooiste van mijn collectie vind behoren is de kwaliteit van de stof niet geweldig. Wel is het goed dat je alles zelf kan bepalen, plooitjes, kleuren, combinaties, knoopjes (hier parelmoer-look), stiksel, etc.
Het is mij werkelijk een mysterie wat dit soort poespas (om even jouw term te lenen) op een overhemd doet. Ik voel niet echt de behoefte om inzicht daarin te verwerven...


Intussen ben ik zelf overgestapt op oa Jacques Britt en Barba zonder al te veel mode poespas

(...)

mijn Shirby hemden draag ik ook nog steeds zeer regelmatig. Had wel extra manchetten mee moeten bestellen, want die slijten bij mij vrij hard (...)
Slijtage. Ach... je kunt er altijd nog je schoenen mee poetsen.

Groeten,
Don

Seneca

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #34 Gepost op: 11 februari 2009 – 04:07:51
Hmm, heb je dat bij mijn hemd ook als je hem zo ziet?
Ja, vréselijk. Ik ben niet van al die 'poespas'.
All art is an imitation of nature.

Stef

  • Gebruiker
  • Berichten: 225
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #35 Gepost op: 11 februari 2009 – 13:43:36
Als ik dit soort teksten zie word ik bevestigd in mijn gevoel dat initialen aan de binnenkant van de kraag toch écht voldoende zijn. Dat heeft dan ook nog eens het voordeel dat je niet voor aap staat als je gebruik maakt van stomerij of wasserette. Dit grenst aan het kolderieke.

Groeten,
Don

Die tekst staat aan de binnenkant, dat kan je dus niet zien.
Suit Supply doet exact hetzelfde, doch lees ik daar niks over in de betreffende SuSu topics.

Nogmaals, ik ging in dit geval voor zo'n 'soort' hemd. Het toont aan dat er veel mogelijk is qua customization en dat is uiteraard wel leuk. Heb nu de meest 'aparte' genomen van de hemden die ik heb, ik zal vanavond een 'gewone' tonen, wellicht dat dat de meningen iets veranderd hier :)

Vodro

  • Gebruiker
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #36 Gepost op: 26 februari 2009 – 19:34:33
Enige tijd geleden toch eens langs Shirby geweest aangezien het toch in de buurt was (UvT-campus), de prijzen erg schappelijk zijn en het tijd werd om eens aan het maatwerk te proeven. Wat me vooral opviel zijn de ruime mogelijkheden om het shirt geheel naar wens te krijgen, al moet daarbij gezegd worden dat ik veel van de opties wat té vind. Aangezien dit mijn eerste maatshirt was leek het me verstandig om niet al te veel gekkigheid uit te halen en heb ik de gekleurde knoopsgaten, initialen en contrasterende boorden maar achterwege gelaten. Van Napolitaanse manchetten ben ik erg gecharmeerd dus ben ik maar voor die optie gegaan, samen met een cutaway boord en paarlemoeren knopen. Dunne, dat wel, en misschien had ik beter voor dikkere knopen kunnen gaan, maar goed.

Twee weken na het opmeten bracht de postbode het shirt langs, een stuk sneller dan ik aanvankelijk had verwacht. De stof (gebroken wit met een visgraat) was prima, zeker voor de prijs. Geen sea island-kwaliteit, maar een stuk beter dan de meeste van mijn RTW shirts. Het enige dat me opviel was dat de afwerking wat beter had gekund. Aan de binnenkant van het shirt trof ik toch nog een aantal losse draadjes aan die wat beter afgewerkt hadden kunnen worden.

De foto's (drie keer gewassen, nog niet gestreken):





Wat er (naar mijn mening) nog veranderd mag worden:
- Op de heupen mag het shirt iets breder zodat het wat beter valt. Nu lijkt het wat omhoog gedrukt te worden.
- Mouwen zijn aan de lange kant
- Op de borst plooit het wat te veel

Met een paar kleine aanpassingen denk ik dat het wel goed komt met dit shirt en vrees ik dat ook ik besmet ben geraakt met het MTM-virus. :(
Laatst bewerkt op: 26 februari 2009 – 19:36:22 door Vodro

dennisbal

  • Gebruiker
  • Berichten: 434
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #37 Gepost op: 26 februari 2009 – 19:48:16
dit shirt zit wel strak, maar denk zelfs wel te strak? het plooit mijn inziens wat veel overal?
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

GSA

  • Gast
Re: Shirby maathemden
Reactie #38 Gepost op: 26 februari 2009 – 19:51:08
wat is er met je boord gebeurd?

Vodro

  • Gebruiker
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #39 Gepost op: 26 februari 2009 – 19:58:32
wat is er met je boord gebeurd?

Komt net uit de was en ik ben vergeten de baleinen er terug in te doen.  :r

dit shirt zit wel strak, maar denk zelfs wel te strak? het plooit mijn inziens wat veel overal?

Te strak zit hij volgens mij niet, al plooit hij wel hier en daar dus dat moet nog wat aangepast worden.
Laatst bewerkt op: 27 februari 2009 – 00:05:32 door Vodro

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #40 Gepost op: 27 februari 2009 – 03:56:06
De fit van dit shirt is ronduit slecht. Over de gehele rug had in de lengte zeker 1 tot 2 cm af gemogen en de coupenaden had je achterwege mogen laten.

De schouder is te breed waardoor er plooien rond de armgaten komen waarbij het geheel nog versterkt wordt door de te wijde mouwen. Als de schouder wat smaller wordt zou de lengte ook goed moeten zijn, alhoewel hij dan nog steeds ruim bemeten blijft.

Bij de bovenkant van de rug is erg veel stof over waardoor het ook niet goed lijkt te vallen als je kijkt naar de voorkant. Bij de onderkant van de rug zitten je coupenaden te laag waardoor het shirt raar gaat trekken bij de onderste knoopjes en het accent teveel op je kont wordt gelegd. Bij vrouwen kan ik dit overigens altijd wel waarderen, maar ik vind het bij jou niet gepast.

Ik wil zeker niet tornen aan je vreugde van deze aanwinst, maar hier hadden ze beter werk moeten leveren. Aanpassingen aan de schouder (yoke) zijn lastig, veelal betekent dit een nieuw shirt.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Shirby maathemden
Reactie #41 Gepost op: 27 februari 2009 – 08:56:49
Ik heb absoluut niet het idee dat de schouders te breed zouden zijn, als ik kijk naar de foto kunnen ze niet heel veel smaller. De plooien vanaf de schouder naar de oksel worden volgens mij in dit geval veroorzaak door een enigszins te klein armsgat en het feit dat Vodro wat afhangende schouders lijkt te hebben. Probleem dat bij veel MTM lastig is op te lossen.

De andere maten zijn moeilijk te beoordelen maar je zou kunnen beginnen met de coupnaden te verwijderen, dan valt het denk ik al een stuk relaxter. Na een paar keer wassen zou je er altijd nieuwe coupnaden in kunnen laten zetten op een andere plaats. Denk dat het veel gaat schelen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #42 Gepost op: 27 februari 2009 – 09:22:54
Ik heb absoluut niet het idee dat de schouders te breed zouden zijn, als ik kijk naar de foto kunnen ze niet heel veel smaller. De plooien vanaf de schouder naar de oksel worden volgens mij in dit geval veroorzaak door een enigszins te klein armsgat en het feit dat Vodro wat afhangende schouders lijkt te hebben. Probleem dat bij veel MTM lastig is op te lossen.
De andere maten zijn moeilijk te beoordelen maar je zou kunnen beginnen met de coupnaden te verwijderen, dan valt het denk ik al een stuk relaxter. Na een paar keer wassen zou je er altijd nieuwe coupnaden in kunnen laten zetten op een andere plaats. Denk dat het veel gaat schelen.

Precies, zie daarom ook mijn post in het Ettemadis-topic. Die plooien herken ik wel.  ;)

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Shirby maathemden
Reactie #43 Gepost op: 27 februari 2009 – 10:11:11
Ik heb absoluut niet het idee dat de schouders te breed zouden zijn, als ik kijk naar de foto kunnen ze niet heel veel smaller. De plooien vanaf de schouder naar de oksel worden volgens mij in dit geval veroorzaak door een enigszins te klein armsgat en het feit dat Vodro wat afhangende schouders lijkt te hebben. Probleem dat bij veel MTM lastig is op te lossen.

De andere maten zijn moeilijk te beoordelen maar je zou kunnen beginnen met de coupnaden te verwijderen, dan valt het denk ik al een stuk relaxter. Na een paar keer wassen zou je er altijd nieuwe coupnaden in kunnen laten zetten op een andere plaats. Denk dat het veel gaat schelen.

Vodro had al aangegeven het shirt 3 keer te hebben gewassen; staat vermeld boven een van z'n foto's. Als het een nieuw shirt was geweest was het probleem na een aantal keren wassen wel opgelost, zoals je zelf ook al op merkt.

Ik blijf toch van mening dat de fit slecht blijft en dat heeft weinig te maken met de afhangende schouders. Daar zou met het opmeten rekening mee gehouden moeten zijn en een enkele plooi(en) bovenaan vind ik niet storend. Ik vind dit niet het beste werk uit de Shirby stal, ik heb betere shirts van de heren gezien (en dan doel ik op de shirts zonder poespas).
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Shirby maathemden
Reactie #44 Gepost op: 27 februari 2009 – 10:14:00
Met het wassen bedoelde ik na het verwijderen van de coupnaden, dan kan de stof weer een beetje herstellen voordat je er nieuwe in laat maken. ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors