Rinascente was t*ringdruk zeg. Maar idd wel een mooie verzameling merken.
Net terug van 4 dagen Milaan.
En om eerlijk te zijn met wat gemixte gevoelens. Of te hoog gespannen verwachtingen, want ik vond het een beetje tegenvallen. Nu ken ik Rome vrij aardig en was dat de reden dat Milaan niet echt aanspreekt. En dit was de eerste keer Milaan, dus dat was even zoeken.
Genoeg gezien uiteraard, maar de etalages van de grote merken in de gouden vierhoek zijn leuk om te kijken, maar meer ook niet.
En buiten de bekende straten is het goed zoeken naar de leukere winkels.
En wanneer je er één gevonden hebt, blijft het ook bij die ene, want in de buurt zit dan niet zoveel interessants.
En wat me opviel is dat het makkelijker is engelse schoenen te vinden dan de Italiaanse. Je struikelt over de Churchs', Tods', Lobb's en Greens, maar veel (onbekende) Italiaanse merken heb ik niet gezien.
Bij de Milano Store (Modrone) was een merk dat ik niet kende en er prima uitzag. Middensegment, maar wel erg fraai. Fiori Sassati oid, maar niet te vinden op Internet. Mijn maat hadden ze er niet meer helaas.
Nog een paar tegenvallers: er zijn weinig restaurants, oudjaarsdag was veel dicht (winkels en restaurants) en je bent veel tijd kwijt vanaf Malpensa. Volgende keer proberen op Linate te vliegen.
De uitverkoop was nog niet begonnen btw. Alleen bij de Milano Store was alles -30%. De medewerkers van die winkel vonden het ook al zo vreemd dat er nog geen uitverkoop was.
Pluspunten: hotel is pima en toch ook wel veel leuks gekocht. Voornamelijk bij Boggi.
Toch haalt Milaan het bij lange na niet bij Rome, dus daar zal ik de volgende keer eerder naar toe gaan.
Maar: al met al me wel prima vermaakt.
Voor diegenen die er nog naar toe gaan: AD56 op de Fatebenefratelli heeft mooie handgemaakte 7folds voor 72 euro.
D. Caraceni zit op de Corso Venezia, tegenover het Museo Storia Naturale
Voor diegenen die Borreli zoeken: zit aan de zijkant van de Galleria V. Emanuelle II, ernaast zit Berluti.