Auteur Topic: Mandemaker en Moed  (11832 keer gelezen)

komodo

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Gepost op: 02 april 2008 – 21:56:43
Kent iemand hier deze zaak? Ik heb hen vanavond geëmaild om eens te praten over wat zij voor mij kunnen doen. Ik vind het alleen wat spannend dat ik op het internet niets over hen kan vinden. Aan de andere kant, er zijn zoveel zaken waar je een maatpak kunt kopen dat ze tot nog toe gewoon onbesproken konden blijven...

Enfin, ik houd me aanbevolen voor ervaringen uit eerste hand.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Mandemaker en Moed
Reactie #1 Gepost op: 02 april 2008 – 22:13:47
Heb je wellicht meer informatie over de zaak? Website, contact informatie dat soort dingen. Mogelijk wonen er mensen in die buurt die ook even een kijkje willen nemen.

Is het eigenlijk de naam van de winkel of van hun pakken en heet de winkel anders? Welke merken verkopen ze?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #2 Gepost op: 02 april 2008 – 22:28:51
Google is uw beste vriendin:

http://www.mandemakerenmoed.nl/

komodo

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #3 Gepost op: 02 april 2008 – 22:35:10
Natuurlijk.

Zij zitten in Haarlem. Hun website is klikkerdeklik

Zij bieden maatpakken vanaf € 365,=:

laagste prijsklasse stoffen (2 delig pak van € 365,=)
Puur Scheerwol (S100, en S120)
Wol Mix (10% polyester)
Flanel, Linnen

een stap op (2 delig pak van € 395,=)
Kasjmier wol,
Super 120 scheerwol

tandje erbij (2 delig pak van € 429,=)
Lucia Romano Super 120 stof,
Italiaans Kasjmier
 
hun topklasse stoffen (2 delig pak van € 529,=)
Super 180 Engelse en Australische luxe wol.

Zij bieden de mogelijkheid bij je thuis of op kantoor te komen, maar gelukkig ook de mogelijkheid om bij hun langs te komen. Dat zou mijn keuze zijn. Kijkend naar hun modellen kan ik weinig zeggen, temeer daar ze slechts wat schetsen hebben geplaatst op hun site en stellen dat je beter even kan komen praten om samen tot een model te komen wat je bevalt.

Hun site bevalt me wel, niet zo gelikt maar wel rustig en wat mij aanstaat is eerst een gesprek. Zeker voor een beginner lijkt me dat goed, want ik heb geen idee als ik naar alle mogelijkheden kijk op internet.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #4 Gepost op: 02 april 2008 – 22:36:42
Citaat van: "Michael"
Google is uw beste vriendin:

http://www.mandemakerenmoed.nl/


De site bekeken hebbende, denk ik niet dat ze die pakken van scratch in elkaar zetten. Dit vanwege de prijs, en vanwege de werkwijze.

Als ik hier de verhalen over het echte maatwerk (bespoke) lees, dan is dat toch wat arbeids- en pasintensiever dan hier beschreven.

Zegt natuurlijk nog helemaal niks over de uiteindelijk geleverde kwaliteit he.
Niets zo veranderlijk als de mens

komodo

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #5 Gepost op: 02 april 2008 – 22:40:29
Ik vermoed dat bespoke ook niet iets is voor de beginner, eigenlijk. Als ik maar een keer een pak krijg dat wel goed zit, en me ook nog staat. Ondertussen denk ik wel iets van de ervaring te kunnen leren. (zelfs als de eindconclusie is dat ik geen tweede pak van hun zal kopen).

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Mandemaker en Moed
Reactie #6 Gepost op: 02 april 2008 – 22:43:30
Zou wel even vragen of het pak gelijmd is en of er polyester in de stof zit die je kiest. Wel belangrijke punten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #7 Gepost op: 03 april 2008 – 10:32:37
Kan nou niet echt zeggen dat ik de site veel vertrouwen vindt uitstralen. Ziet er maar goedkoop uit.

Kobuske

  • Gebruiker
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #8 Gepost op: 03 april 2008 – 13:41:16
Op zich ziet de site er wel redelijk uit. Ik vind het wel wat vreemd dat ze stoffen in S180 voor die prijs kunnen aanbieden. Zou dan (s180 voor die prijs) wel wat aan de duurzaamheid twijfelen.

komodo

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #9 Gepost op: 03 april 2008 – 13:52:51
Citaat van: "Kobuske"
Op zich ziet de site er wel redelijk uit. Ik vind het wel wat vreemd dat ze stoffen in S180 voor die prijs kunnen aanbieden. Zou dan (s180 voor die prijs) wel wat aan de duurzaamheid twijfelen.


Het kan zijn dat ik het allemaal toch minder goed heb begrepen, maar dat sxxx is toch een maat voor de gemiddelde diameter van de wol draden, waarbij de diameter afneemt bij hogere getallen? Dan mag je toch ook niet heel duurzame stoffen verwachten met een getal als s180?

Enfin, ik heb zojuist een email van ze gehad dat ik morgen middag langs zou kunnen komen, dus ik kijk zodirect even of ik inderdaad een afspraak kan maken (moet ook passen met mijn werk, zeg maar). Dan zullen we zien hoe het op mij over komt.

Groet,

Robert

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Mandemaker en Moed
Reactie #10 Gepost op: 03 april 2008 – 13:58:08
Citaat van: "komodo"
Citaat van: "Kobuske"
Op zich ziet de site er wel redelijk uit. Ik vind het wel wat vreemd dat ze stoffen in S180 voor die prijs kunnen aanbieden. Zou dan (s180 voor die prijs) wel wat aan de duurzaamheid twijfelen.


Het kan zijn dat ik het allemaal toch minder goed heb begrepen, maar dat sxxx is toch een maat voor de gemiddelde diameter van de wol draden, waarbij de diameter afneemt bij hogere getallen? Dan mag je toch ook niet heel duurzame stoffen verwachten met een getal als s180?


Gebruik de zoekfunctie eens ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #11 Gepost op: 03 april 2008 – 14:16:49
Citaat van: "komodo"
Citaat van: "Kobuske"
Op zich ziet de site er wel redelijk uit. Ik vind het wel wat vreemd dat ze stoffen in S180 voor die prijs kunnen aanbieden. Zou dan (s180 voor die prijs) wel wat aan de duurzaamheid twijfelen.


Het kan zijn dat ik het allemaal toch minder goed heb begrepen, maar dat sxxx is toch een maat voor de gemiddelde diameter van de wol draden, waarbij de diameter afneemt bij hogere getallen? Dan mag je toch ook niet heel duurzame stoffen verwachten met een getal als s180?

Enfin, ik heb zojuist een email van ze gehad dat ik morgen middag langs zou kunnen komen, dus ik kijk zodirect even of ik inderdaad een afspraak kan maken (moet ook passen met mijn werk, zeg maar). Dan zullen we zien hoe het op mij over komt.

Groet,

Robert

S120 ----> Uit 1 gram wol wordt 120 cm draad getrokken.
S180 ----> Uit 1 gram wol wordt 180 cm draad getrokken.

Ik zou zeggen dat een stof van gemaakt van een S180 draad erg delicaat is. Juist omdat hij zo fijn/delicaat is, is het natuurlijk ook erg kwetsbaar, en dus minder duurzaam. Het draagcomfort is daarentegen wel hoger.
Niets zo veranderlijk als de mens

komodo

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #12 Gepost op: 03 april 2008 – 14:28:30
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "komodo"

Het kan zijn dat ik het allemaal toch minder goed heb begrepen, maar dat sxxx is toch een maat voor de gemiddelde diameter van de wol draden, waarbij de diameter afneemt bij hogere getallen? Dan mag je toch ook niet heel duurzame stoffen verwachten met een getal als s180?


Gebruik de zoekfunctie eens ;-)


Nou, de uitleg die ik daar zie komt hierop neer: super 100 betekent 100 meter draad per 100 gram wol, dus een dunne gemiddelde diameter van de wol. Bij gelijkblijvende stofsoort zou je dan dus mogen verwachten dat een dunnere draad een minder slijtageweerstand heeft.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #13 Gepost op: 03 april 2008 – 14:40:03
"slijtageweerstand" ??


Er staat me iets van bij dat we een centraal topic hadden voor dit soort pakkenleveranciers. Wat mij betreft kan deze daar ook bij, tot het tegendeel bewezen is. (Hoeveel zijn er wel niet tegenwoordig???)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Mandemaker en Moed
Reactie #14 Gepost op: 03 april 2008 – 15:12:59
Citaat van: "maboc"
Citaat van: "komodo"
Citaat van: "Kobuske"
Op zich ziet de site er wel redelijk uit. Ik vind het wel wat vreemd dat ze stoffen in S180 voor die prijs kunnen aanbieden. Zou dan (s180 voor die prijs) wel wat aan de duurzaamheid twijfelen.


Het kan zijn dat ik het allemaal toch minder goed heb begrepen, maar dat sxxx is toch een maat voor de gemiddelde diameter van de wol draden, waarbij de diameter afneemt bij hogere getallen? Dan mag je toch ook niet heel duurzame stoffen verwachten met een getal als s180?

Enfin, ik heb zojuist een email van ze gehad dat ik morgen middag langs zou kunnen komen, dus ik kijk zodirect even of ik inderdaad een afspraak kan maken (moet ook passen met mijn werk, zeg maar). Dan zullen we zien hoe het op mij over komt.

Groet,

Robert

S120 ----> Uit 1 gram wol wordt 120 cm draad getrokken.
S180 ----> Uit 1 gram wol wordt 180 cm draad getrokken.

Ik zou zeggen dat een stof van gemaakt van een S180 draad erg delicaat is. Juist omdat hij zo fijn/delicaat is, is het natuurlijk ook erg kwetsbaar, en dus minder duurzaam. Het draagcomfort is daarentegen wel hoger.


Bovenstaande omschrijving is niet juist, gebruik de zoekfunctie eens ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors