Auteur Topic: Mandemaker en Moed  (11834 keer gelezen)

komodo

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #30 Gepost op: 15 mei 2008 – 11:53:15
Nou, vanavond is het zover en kan ik mijn pak en hemd komen ophalen. Als het ook daadwerkelijk klaar is -en ik het dus mee kan nemen- dan zal ik kijken of ik wat fotos kan maken, dan mogen jullie je ongezouten oordeel uitspreken....

Tsja, daarmee geef ik het natuurlijk wel een vuurdoop  :twisted:  8)

Bketting

  • Gebruiker
  • Berichten: 105
    • Bekijk profiel
Mandemaker en Moed
Reactie #31 Gepost op: 15 mei 2008 – 13:44:58
Ik heb niks tegen simpele overzichtelijke sites maar als je de foto op de hoofdpagina bekijkt vraag ik me ten eerste af of dat pak bij hen vandaan komt en als het van hen is waarom dat beide sluitknopen dicht zijn. En als het niet bij hen vandaan komt waarom plaats je dan zn foto op je website.
The key to being happy in the future is staying happy today.

Keyser Soze

  • Gebruiker
  • Berichten: 200
    • Bekijk profiel
Re: Mandemaker en Moed
Reactie #32 Gepost op: 08 mei 2010 – 00:22:35
Zou wel even vragen of het pak gelijmd is en of er polyester in de stof zit die je kiest. Wel belangrijke punten.

ik heb er enige tijd geleden een pak laten aanmeten en ik ben er zeker over te spreken.
het pak is zeker niet gelijmd
ik ben zelf voor hun topklasse gegaan (S180's) en ik vind het een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Als ik binnenkort weer eens een ander pak laat aanmeten, zal ik zeker weer naar hen gaan (cq hen naar mij laten komen)

Ik had er niet om gevraagd (ging er wel van uit dt ze dat sowieso deden), maar uiteraard kunnen de manchetknopen open.

Keyser Soze

  • Gebruiker
  • Berichten: 200
    • Bekijk profiel
Re: Mandemaker en Moed
Reactie #33 Gepost op: 08 mei 2010 – 00:26:02
Tsja, hoe de kwaliteit van de constructie is weet ik niet. Ik heb daar vandaag wel wat voorbeelden gezien, maar ik ben niet voldoende op de hoogte om daar iets nuttigs over te zeggen. Overigens wordt er niet in gelijmd, althans volgens de man die ik vandaag heb gesproken.

Enfin, hoe het ook zij, ik heb -misschien niet verstandig maar toch, vandaag mij laten opmeten, een stof uitgekozen waarvan beweerd werd dat het een soepele doch duurzame stof is - een mix van wol en cashmere (zijn woorden) - waarvan ik met de beste wil van de wereld het super nummer niet zou weten (ook niet naar gevraagd).

Je wordt daar ontvangen door een jonge man, ik schat hem jonger dan mijzelf (ik ben 36), die vlot en vriendelijk is (dus qua verkoop techniek zit hij goed, zeg maar). Het is overigens geen aangeklede showroom, of winkelpand; nee, je zit bij hem thuis. Overigens is 'hij' de naamgever: de heer Mandemaker dus.

De pakken worden vervaardigd in Thailand. We zijn ongeveer een uur bezig geweest met meten. Wat ik goed vond was dat hem opviel dat mijn rechter been korter is dan mijn linker been, mijn linker arm iets korter is dan de rechter arm en dat mijn schouders niet gelijk hangen. Misschien zijn het allemaal open deuren, maar ik vond het wel goed om te weten dat hij in elk geval oplet wat hij opschrijft (want dit waren dingen die ik zelf wist, maar niet had gezegd). Hij was dan ook nogal eens bezig met het controleren van wat hij mat. Vanwege mijn wat asymmetrische lichaam heeft hij ook een stuk 6 fotos genomen voor de kleermakers in Thailand.

Ik heb een pak en een maathemd aangeschaft, samen 518 euro. Dat is in elk geval niet duur gezien de prijzen die ik ook al ben tegen gekomen, en ik meen dat ik mij daar in elk geval geen buil aan kan vallen: slechter dan wat ik nu heb zal het niet zijn. Het maathemd is overigens van Egyptian cotton en kostte 89 euro. Op het hemd geen fratsen: het is gewoon wit met een licht patroon (ook wit), een normale kraag (iets wijder maar geen cut away) en een dubbele manchet. Het pak is 429 euro. Het zal ongeveer een maand duren en dan maken we een nieuwe afspraak en zal hij nog een en ander hier in Haarlem laten vermaken.
Als het allemaal ok is betaal ik dan het resterende bedrag (ik heb de helft aanbetaald).

Tot zover mijn ervaringen alhier (wat ook meteen eerste ervaring met überhaupt een pak op maat is).

Groet,

Robert


Mij werd verteld dat ie de maten naar Italië heeft verzonden, waar de pakken gesneden en in elkaar gezet zijn

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Mandemaker en Moed
Reactie #34 Gepost op: 08 mei 2010 – 13:08:27
Voor die prijs?


If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Mandemaker en Moed
Reactie #35 Gepost op: 08 mei 2010 – 13:19:54
Lijkt mij ook sterk. SuitSupply zit ongeveer in hetzelfde prijssegment. Daar kost productie in Italië 300 euro per pak extra (wel met meer handwerk dan), wat tot een reëlere prijs leidt voor een Italiaans pak.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Mandemaker en Moed
Reactie #36 Gepost op: 08 mei 2010 – 13:30:32
Op het eerste gezicht zou ik denken dat dit de zoveelste plakpakken boer is die bij je thuis langs komt en dan de pakken in Azië in de bestelling zet.

Super 180 in dit soort prijs categorieën...? En ongeplakt? Italie?
Egyptian cotton voor 89?

Tsja, ik zou zo'n verhaal niet op face-value geloven...

Foto's zien er trouwens niet uit, de site ook niet... Gebruiken trouwens ook de standaard plaatjes die elke Aziatische plakpakken boer in zijn collectie heeft (veel jatwerk).

Staat trouwens "Modern semi-handgemaakt binnenwerk dat zich naar uw lichaam vormt terwijl het toch de juiste vorm aan het maatpak geeft."
Klinkt gewoon als een borststukje...

Nog leuker: ·         Gratis herstellen van kleine zaken als losse knoop of zoom tot 6 maanden na levering.

Dus als na 6 maanden een knoopje los gaat zitten on een trensje van mijn broek los krijg ik daar dus een go-f*ck-yourself of de rekening ;)?
Laatst bewerkt op: 08 mei 2010 – 13:36:58 door Confrère

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Mandemaker en Moed
Reactie #37 Gepost op: 08 mei 2010 – 13:39:48
Nog leuker: ·         Gratis herstellen van kleine zaken als losse knoop of zoom tot 6 maanden na levering.

Dus als na 6 maanden een knoopje los gaat zitten on een trensje van mijn broek los krijg ik daar dus een go-f*ck-yourself of de rekening ;)?

Zoiets vermelden geeft weinig blijk van vertrouwen in het eigen werk...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Mandemaker en Moed
Reactie #38 Gepost op: 08 mei 2010 – 14:10:42
Ik denk dat ze vooral bang zijn voor pakken die terugkomen met bubbels na 3/4 jaar ;).