Hiervoor heb ik de onderstaande producten gebruikt. De links hieronder leiden naar Quality-Shop omdat hun fotografie de bedoelde producten goed illustreert:
Poetsdoek Saphir Medaille d'OrSchoencreme Pommadier, nummers 37 en 08. De 37 is nog volgens de oude formule (cilindrische potjes, maakt wellicht niet veel verschil)
Uitpoetsborstel paardenhaar donkerSchoenwax Pate de Luxe, nummer 09.
Verder gewoon volgens de methode die eerder op dit forum is gelinkt:
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,568.msg394077.html#msg394077, met enkele aanpassingen. Ik houd de tijd vrij precies bij omdat ik twee schoenen heb waarvoor ik een vergelijkbaar resultaat wil. Pommadier breng ik met dezelfde cirkelbewegingen op als getoond in de video. Dat kan in een paar seconden. Daarna laat ik het vijf minuten intrekken. De pommadier borstel ik uit met de uitpoetsborstel.
Voor de was draai ik tien minuten cirkeltjes als in de video getoond, waarbij ik geen druk uitoefen. Wel gebruik ik veel minder was dan getoond in de video, zo weinig dat ik wel eens twijfel aan het effect ervan. Na tien minuten voeg ik een (1) druppel water toe met mijn vrije hand. Als je je doek in het water onderdompelt dan zie je minder goed wat je doet. Dan draai ik nog drie minuten cirkeltjes met een schoon stukje van de poetsdoek. Omdat ik de kleur helemaal vanaf het kale leder moest opbouwen ging het als volgt:
Dag 1:
1x Pommadier no. 09
1x Pommadier no. 37
1x Was
Dag 2:
1x Pommadier no. 09
1x Was
Dag 3:
1x Pommadier no. 09
1x Was
Voor onderhoud 1x pommadier, 1x was, ongeveer 1,5x per maand.