blijkt toch te werken: http://www.glacagechaussures.com/
Ik zie nergens staan dat hij het met ammonia doet –nergens op de hele Interwebs trouwens, wel volop aceton–, maar nogmaals:
have it your way.
Misschien ben je iets geniaals op het spoor waarnog niemand aan gedacht heeft. 8-[
Opvallend is verder nog wel dat professionele schilders ammonia gebruiken om schilderwerk te ontvetten omdat het de verf juist
niet aantast. Verf verwijderen echter doen ze met een vluchtig oplosmiddel.

Maar goed: doe vooral je ding.
Wellicht dat anderen hier er wat mee kunnen.
Het was in de eerste instantie ook aan Don gericht, die een aantal beweringen deed die ik wilde nuanceren.
Bovendien schreef hij
Ik vind het een voordeel om geen aggressievere producten te gebruiken dan noodzakelijk. Ik kan me voorstellen dat het beter is voor het leer en dat producten nadien beter hechten, maar een studie heb ik er niet van gemaakt.
Daaruit maakte ik op dat hij wat aanvullende informatie kon gebruiken. Al is het maar dat ammonia dus véél agressiever is dan aceton en zeer beslist niét beter voor leer.
Voor de goede orde: ik kom hier niet om dingen beter te weten, te twisten, te pochen of zomaar wat te roepen –waarmee ik niet zeg dat jij dat doet, begrijp me goed aub–: ik doe alleen maar uitspraken over zaken waar ik verstand van heb, iets meer van weet, ervaring mee heb en informatie over kan delen. Beargumenteerd en/of met bronnen. Feitelijk.
Of anders betreft het opinies over zaken waarbij dat eventueel wel van belang is, maar dan is dat zeer duidelijk, en qua onderwerp aan de orde. Ook vaak beargumenteerd en/of met bronnen trouwens. Feitelijk, maar ook opiniërend.
Eenieder mag e.e.a. zelf op waarde schatten, en doet dat over het algemeen ook.
Lestens: Ik ben wel enthousiast en gedreven, maar niet fanatiek of monomaan.
Ik ga dan ook verder nooit moeilijk doen.
Maar nu kap ik er wel mee, want alles is al minstens twee keer geschreven, en dat is niet nodig als het ook gewoon twee keer gelezen kan worden.
Nuja, dan weet je dat.
*Pfew*