Auteur Topic: Aansluiten hak  (20571 keer gelezen)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #45 Gepost op: 09 januari 2008 - 19:02:45
Komt op mij allemaal maar overdreven over. Niemand weet zelfs zeker of dit nu wel hoort of niet. Of dat het gewoon aan het model ligt. En of het uberhaupt kwaad kan.
Schoenen zullen zich altijd nog naar de voet aanpassen. En hebben daarnaast nog eens veel te lijden. Gaan we ook schoenen terugsturen als ze een jaar gedragen zijn omdat de hak 3mm omhoogkomt?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #46 Gepost op: 09 januari 2008 - 19:02:51
Ik begrijp het wel dat het niet leuk is overigens mijn Corthay's zijn recht flijm scherp zeg maar.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #47 Gepost op: 09 januari 2008 - 19:15:16
Hier de link naar een Duits forum waar dit onderwerp wordt behandeld.
Uit de postings van deskundige deelnemers maak ik op dat het niet normaal is. De deskundigen op newsaboutshoes.de zijn Posh en Krivak.
http://www.newsaboutshoes.de/showthread.php?t=404

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #48 Gepost op: 09 januari 2008 - 19:26:08
Citaat van: "cypripedium"
[...] Duits forum [...]

Oef...

[Edit: foto weggehaald. Ik werd  erop gewezen dat er copyright op zat.]

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #49 Gepost op: 09 januari 2008 - 20:38:00
De afgebeelde schoen is een Alden. Alden behoort tot de duurdere merken. Alden worden in NL verkocht door o.a. S&S en SM. Volgens de Duitse schoenmaakster is er met het afgebeelde exemplaar iets mis. Iets met de positie van de hak. De link heb ik hier geplaatst omdat het topic hierover gaat.
http://www.newsaboutshoes.de/showthread.php?t=404

tevens een interessante link voor wie interesse heeft in de ingewanden van schoenen.
http://www.newsaboutshoes.de/showthread.php?t=584

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #50 Gepost op: 09 januari 2008 - 21:09:24
Zijn ook geen nieuwe schoenen meer. Wel met het originele onderwerk volgens de text. Maar wat nu de oorzaak is zijn ze ook niet achter. En al helemaal niet of dit evt komt door het vele dragen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Aansluiten hak
Reactie #51 Gepost op: 09 januari 2008 - 23:01:36
Vandaag iemand van de fabriek van C&J gesproken en die zegt dat het bij hun schoenen express is vanwege de constructie van de schoen. De zijkant van de schoen ná de hak (dus richting de tenen) wordt strakgetrokken zodra je er voet in de schoen zit en je er gewicht op plaatst doordat je de hak dan tegen de ondergrond aan drukt. Waarom veel handgrade modellen dit niet hebben is me niet helemaal duidelijk geworden. Het was voornamelijk bij de benchgrade modellen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #52 Gepost op: 09 januari 2008 - 23:06:16
Citaat van: "Sergio"
Vandaag iemand van de fabriek van C&J gesproken [...]

Goed werk, Sergio!

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #53 Gepost op: 10 januari 2008 - 17:28:37
Nog een leuk stukje dat ik heb gevonden. Als deze tekst met foto niet online gepubliceerd mag worden vanwege het copyright, dan hoor ik het wel. In de tekst staat dat het maken van een goede stabiele hak een vrij lastig karwei is.

Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Aansluiten hak
Reactie #54 Gepost op: 11 januari 2008 - 00:02:12
Signor Vass!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Solomon

• Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #55 Gepost op: 11 januari 2008 - 10:49:45
Denk dat ik nu herhaal wat er eerder gezegd is. Is het niet een combinatie van bv het misschien niet geheel perfect zitten van een schoen, een wellicht aparte manier van lopen en de kwaliteit van de buiging van de zool (het voorste gedeelte dus na de hak). Door dergelijke dingen zou je een verkeerde druk aanbrengen op de schoen/zool/hak waardoor er als het ware een kromming in de schoen komt.

Mijn C&J en Santoni hebben dit probleem namelijk niet, maar m'n Magnanni die volledig vlak was bij aanschaf en nu door steeds een druk aan de rechter(voor)kant van de schoen licht verdraaid lijkt is er nu wel een ruimte van 2 mm onder de hak.

Hope that makes any sense to somebody. Heb helaas geen camera.
Only a few things are really important."

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #56 Gepost op: 11 januari 2008 - 13:09:09
Citaat van: "Solomon"
Denk dat ik nu herhaal wat er eerder gezegd is. Is het niet een combinatie van bv het misschien niet geheel perfect zitten van een schoen, een wellicht aparte manier van lopen en de kwaliteit van de buiging van de zool (het voorste gedeelte dus na de hak). Door dergelijke dingen zou je een verkeerde druk aanbrengen op de schoen/zool/hak waardoor er als het ware een kromming in de schoen komt.

Mijn C&J en Santoni hebben dit probleem namelijk niet, maar m'n Magnanni die volledig vlak was bij aanschaf en nu door steeds een druk aan de rechter(voor)kant van de schoen licht verdraaid lijkt is er nu wel een ruimte van 2 mm onder de hak.

Misschien dat ik je verhaal niet helemaal begrijp maar we hebben het over 'nieuwe' schoenen welke een ietwat schuinstaande hak hebben.

Dit heeft dus weinig te maken met gevolgen van het lopen e.d.

Solomon

• Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #57 Gepost op: 11 januari 2008 - 13:13:27
Ja, ik had het er ook over wilde alleen aangeven dat ik het dus (nog) niet heb meegemaakt met mijn nieuwe schoenen maar er na verloop van tijd wel schoenen zijn waar dit alsnog mee gebeurd.
Only a few things are really important."

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #58 Gepost op: 11 januari 2008 - 13:14:02
Citaat van: "Niels"
Citaat van: "Solomon"

Misschien dat ik je verhaal niet helemaal begrijp maar we hebben het over 'nieuwe' schoenen welke een ietwat schuinstaande hak hebben.

Dit heeft dus weinig te maken met gevolgen van het lopen e.d.

Volgens de C&J fabriek is het een normaal verschijnsel bij hun benchgrade schoenen.

Volgens het verhaal op de Amerikaanse web site zijn er ook schoenen waarbij het niet de bedoeling is. Het is in ieder geval interessant om het er even over te hebben.

Citaat van: "Sergio"
Signor Vass!

Yep :)
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aansluiten hak
Reactie #59 Gepost op: 11 januari 2008 - 15:24:58
Ik heb gister twee C&J gehaald in de uitverkoop bij Zwartjes, een Marston in donkerbruin suede (loafer) en een Aldwuch in burgundy de eerste heeft ook een milimeter speling terwijl de laatste vlak is.

Het lijkt mij niet vreemd dat het per paar kan verschillen,
Citaat
Evan_S Geplaatst: Di 08 Jan, 2008 13:12    Onderwerp:  

--------------------------------------------------------------------------------

Stukje uit "A tale of two shoes:

SF.net schreef:
(...)
At this point we encounter a problem.

The thing is that if a shoe is not properly balanced, it wears away at the heels in the wrong way, puts pressure on the wrong part of the spine, and just plain does bad things to your feet, and, more importantly, to the shoes. Here's where we first caught it:

zou het niet zo kunnen zijn dat juist omdat de correcte balans voor ieder model verschillend is sommige schoenen dit wil en andere niet hebben.
De Aldwuch is bijvoorbeeld zwaard en het leer rigide terwijl de Marston licht en meer flexibel is?
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.