Auteur Topic: Jeans  (895820 keer gelezen)

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Jeans
Reactie #45 Gepost op: 22 december 2004 – 13:02:55
hou sowieso niet van logo's en merken op kleding, ook niet op een spijkerbroek
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #46 Gepost op: 22 december 2004 – 14:10:59
Citaat van: "Marco"
hou sowieso niet van logo's en merken op kleding, ook niet op een spijkerbroek

Dan is Evisu inderdaad niets... :lol:

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #47 Gepost op: 22 december 2004 – 17:35:09
Burburry Prosum wel eens gezien :?: ge-wel-dig!

Evisu zal uit de handel worden genomen door de enorme hoeveelheid nep die in omloop is. Ze gaan voor een nieuw concept...

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #48 Gepost op: 22 december 2004 – 22:24:27
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Nexus"
We kunnen de toko wel sluiten hier  :cry:

Het schijnt ook stijlvol te zijn, YVRA heeft er gewoon een stukje over staan op zijn site :?


Hoho, Toen Evisu nog niet hot was, was het echt een top merk. Zij produceerden de broeken zoals Levi's die vroegah maakten. Nu is Levi slechts een wassige denim broek. Evisu was qua maakwijze en stoffen superieur aan alle andere fabrikanten. Hun logo was wel hetzelfde maar zat met twee lijntjes geborduurd op de achterzakken.

Vervolgens kwam de hype in Engeland in de UK-Garage/2-step scene waarna het logo volledig geborduurd of geschilderd werd (dat schreeuwerige). Dit was 2002 ofzo.

Nu is het niet veel beter als Diesel/Levi's alleen voor een absurd hoge prijs.

Dus het Evisu van rond 2000 behoort zeker wel tot de fijnproeversdoelgroep.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #49 Gepost op: 23 december 2004 – 01:07:37
Citaat van: "Vodka"

Hoho, Toen Evisu nog niet hot was, was het echt een top merk. Zij produceerden de broeken zoals Levi's die vroegah maakten. Nu is Levi slechts een wassige denim broek. Evisu was qua maakwijze en stoffen superieur aan alle andere fabrikanten. Hun logo was wel hetzelfde maar zat met twee lijntjes geborduurd op de achterzakken.

Vervolgens kwam de hype in Engeland in de UK-Garage/2-step scene waarna het logo volledig geborduurd of geschilderd werd (dat schreeuwerige). Dit was 2002 ofzo.

Nu is het niet veel beter als Diesel/Levi's alleen voor een absurd hoge prijs.

Dus het Evisu van rond 2000 behoort zeker wel tot de fijnproeversdoelgroep.

Nooit geweten, zo leer je weer eens wat. Ik vind het wel goed dat ze het uit de handel gaan halen en een nieuw concept gaan bedenken. Want als het echt van die goede broeken zijn wil ik er wel eens een proberen. Alleen ga ik niet met een broek lopen met die verschrikkelijke Mac Donalds M achterop.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #50 Gepost op: 23 december 2004 – 01:29:37
Goed vriendje van mij was/is een echte Evisu-fan en hij klaagt al jaren dat het ontzettend achteruit gaat.
Oorspronkelijk is het een japans merk dat zich echt richtte op de hoogste segmenten in jeans. gebruikten alleen maar van dat hele zware 15 ounce denim, etc, etc. Prijzen begonnen bij 6-700 e. Toen het een beetje populair werd in europa hebben ze mijns inziens de grote fout gemaakt te vallen voor het grote geld en zijn ze in Italie de Europese lijn gaan produceren, met veel minder mooie stoffen, veel mindere afwerking etc etc, maar ja de massa liep er wel mee weg. Zodoende verloren ze de ware liefhebbers en dat is natuurlijk eenb deuk in het imago; die deuk werd aangevuld door stteds foutere mensen die het gingen dragen en de namaakmarkt. Eigenlijk een zelfde verhaal als Lacoste in de jaren 80 heeft doorgemaakt...
In japan hebben ze trouwnes wel nog syeeds ' gewoon' de echte Evisu's.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #51 Gepost op: 23 december 2004 – 07:42:20
Ik vind/vond het meer voor de hip-hoppers en R&B mense. Of scheer ik nu over 1 kam :roll:

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #52 Gepost op: 23 december 2004 – 10:18:11
Citaat van: "Camiceria"
Goed vriendje van mij was/is een echte Evisu-fan en hij klaagt al jaren dat het ontzettend achteruit gaat.
Oorspronkelijk is het een japans merk dat zich echt richtte op de hoogste segmenten in jeans. gebruikten alleen maar van dat hele zware 15 ounce denim, etc, etc. Prijzen begonnen bij 6-700 e. Toen het een beetje populair werd in europa hebben ze mijns inziens de grote fout gemaakt te vallen voor het grote geld en zijn ze in Italie de Europese lijn gaan produceren, met veel minder mooie stoffen, veel mindere afwerking etc etc, maar ja de massa liep er wel mee weg. Zodoende verloren ze de ware liefhebbers en dat is natuurlijk eenb deuk in het imago; die deuk werd aangevuld door stteds foutere mensen die het gingen dragen en de namaakmarkt. Eigenlijk een zelfde verhaal als Lacoste in de jaren 80 heeft doorgemaakt...
In japan hebben ze trouwnes wel nog syeeds ' gewoon' de echte Evisu's.


Zjuust. Wel jammer opzich want de originele Evisu's zijn mooooi :shock: . en ze verouderen heel mooi. Beetje vergelijkbaat met het patina van een Santoni  :roll:
Sailing, an expensive way to travel for free"

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #53 Gepost op: 23 december 2004 – 10:48:09
Citaat van: "Vodka"

Zjuust. Wel jammer opzich want de originele Evisu's zijn mooooi :shock: . en ze verouderen heel mooi. Beetje vergelijkbaat met het patina van een Santoni  :roll:

De stoffen zijn inderdaad super. Maar ik vind het erg jammer dat die Mac Donalds M op de achterkant zit. Had liever een meer bescheiden logo gezien.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #54 Gepost op: 23 december 2004 – 11:25:25
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Vodka"

Zjuust. Wel jammer opzich want de originele Evisu's zijn mooooi :shock: . en ze verouderen heel mooi. Beetje vergelijkbaat met het patina van een Santoni  :roll:

De stoffen zijn inderdaad super. Maar ik vind het erg jammer dat die Mac Donalds M op de achterkant zit. Had liever een meer bescheiden logo gezien.


Dat logo is idd jammer, en dat is gekomen vanwege de hype. De eerdere modellen hadden gewoon die twee geborduurde lijntjes.

Dus waar je hier die V ziet, had je vroega daar dat logo. heel bescheiden dus imho.

Sailing, an expensive way to travel for free"

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #55 Gepost op: 23 december 2004 – 13:50:18
Citaat van: "Vodka"
Dat logo is idd jammer, en dat is gekomen vanwege de hype. De eerdere modellen hadden gewoon die twee geborduurde lijntjes.

Dus waar je hier die V ziet, had je vroega daar dat logo. heel bescheiden dus imho.

Dat is inderdaad goed te doen, en dan zou ik ze ook wel kopen.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #56 Gepost op: 23 december 2004 – 14:17:13
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "Vodka"
Dat logo is idd jammer, en dat is gekomen vanwege de hype. De eerdere modellen hadden gewoon die twee geborduurde lijntjes.

Dus waar je hier die V ziet, had je vroega daar dat logo. heel bescheiden dus imho.

Dat is inderdaad goed te doen, en dan zou ik ze ook wel kopen.


Ze waren toentertijd ook al zo'n 500 gulden hoor. Daarom heb ik er nooit eentje gekocht (was toen 16/17 :P )
Sailing, an expensive way to travel for free"

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #57 Gepost op: 23 december 2004 – 15:15:57
Citaat van: "Vodka"
Ze waren toentertijd ook al zo'n 500 gulden hoor. Daarom heb ik er nooit eentje gekocht (was toen 16/17 :P )

500 Gulden was inderdaad vrij veel geld voor een broek als je 16/17 bent. Best raar dat dat tegenwoordig wel anders is; je betaalt erg makkelijk 225 euro voor een broek :).

Huey

  • Gast
Jeans
Reactie #58 Gepost op: 23 december 2004 – 15:25:17
Ik lees de Quote al vanaf mijn 15e/16e ofzo. En dan zag je weer zo'n YvrA stukje over overhemden van 300 gulden!!! Welke imbeciel doet dat nou dacht ik toen steeds. De 1e keer bij Sartoria had ik 2 overhemden besteld. Was 470 euro  :oops:

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Jeans
Reactie #59 Gepost op: 23 december 2004 – 15:33:19
Draag nog steeds als het om casual gaat vaak jeans. Veel verschillende merken want iets van 1 merk hebben vind ik niks. Van de vele merken die ik heb (gehad), zijn armani jeans toch uitstekende kwaliteit. Goede pasvorm, kleuren blijven en de slijtage is heel laag.

Denk dat ik Evisu nooit zal kopen omdat het gewoon een slechte naam heeft gekregen en veel foute typjes het dragen