Auteur Topic: New Tailor  (245528 keer gelezen)

DuC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #345 Gepost op: 10 december 2005 - 01:24:50
Citaat van: "Fastcruiser"
Morgen maar weer ff langs... m'n aanstaande introduceren in de "betere pakkenwereld" :P

Meteen maar ff langs Chasen's om te kijken of ze een manica a camicie hebben hangen (ze leveren Borrelli dus de kans is aanwezig), want dat uitleggen is lastig...

Plus op zoek naar schoenen. De Hugo's zijn niet meer leverbaar, alleen een afgetrapte showversie, dus dat wordt nog verder zoeken. Misschien eens kijken voor halfhoog. Nooit gepast dus ben benieuwd hoe dat zit.

Kortom wordt weer een lekker dagje, vandaag alvast voorbereiden, kan ik morgen m'n tijd goed gebruiken :)

Zou je ook bij Hermans willen langs gaan even kijken of er nog mooie Santoni's in de opruiming zijn komen?
Ben druk opzoek namellijk.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor - Deel II
Reactie #346 Gepost op: 10 december 2005 - 08:35:44
Citaat van: "Nexus"
Past Borrelli ook de manica a camicie toe dan?

Ik ben best aardig thuis in pakkenland, maar die italiaanse termen houd ik echt niet uit elkaar......   Wat is " manica a camicie"??
Misschien een idee voor een soort woordeboek item of topic??
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Tailor - Deel II
Reactie #347 Gepost op: 10 december 2005 - 11:03:33
Citaat van: "Migliore"

Ik ben best aardig thuis in pakkenland, maar die italiaanse termen houd ik echt niet uit elkaar......   Wat is " manica a camicie"??

Dat is = hemdmouw = shirt sleeve
Dus mouwinzet zoals bij een shirt
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #348 Gepost op: 10 december 2005 - 11:06:10
Citaat van: "Migliore"

Is er al; zoekfunctie:
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?p=53944#53944
Fashion can be bought. Style one must possess.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #349 Gepost op: 11 december 2005 - 10:12:08
Citaat van: "DuC"
Zou je ook bij Hermans willen langs gaan even kijken of er nog mooie Santoni's in de opruiming zijn komen?
Ben druk opzoek namellijk.

Wel mooie maar vnl zwarte. Dat was hetgeen er op de tafel stond (oude lijn). Nieuwe lijn stond in al de kast.

Geen idee wanneer de opruiming begint trouwens. Staat nergens vermeld. Hoeft ook niet meer want ik ben gisteren al geslaagd :)

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #350 Gepost op: 19 december 2005 - 23:17:53
Ik moet nog een riem hebben voor bij de Santoni 6140, zou ik daarvoor bij New Tailor kunnen slagen? En wat zijn de prijzsrange van de riemen van New Tailor?
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #351 Gepost op: 20 december 2005 - 00:16:54
Citaat van: "Rogier"
Ik moet nog een riem hebben voor bij de Santoni 6140, zou ik daarvoor bij New Tailor kunnen slagen? En wat zijn de prijzsrange van de riemen van New Tailor?
Wellicht heeft Herman's nog wel wat voor jou.Of even de bijenkorf in lopen en bij de riemen kijken of die bij de schoenen past.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #352 Gepost op: 20 december 2005 - 01:14:04

riemen van new tailor zijn 60/80 euro dacht ik, maar je zou ook even bij het lederwinkeltje kunnen kijken (lijnmarkt)..... en Hermans zal wel wat hebben hangen...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #353 Gepost op: 21 december 2005 - 14:34:59

Rogier,

Ik heb voor mijn 6140's een mooie bijpassende riem gevonden bij Credo, in de hoogstraat, was 89,- euro meen ik. Hij is iets donkerder dan de schoen, maar zeker wel bijpassend. Bij mijn schoenen is de neus wat donkerder en de kleur van de neus komt goed evereen met de kleur van de riem.

Immanuel

• Gast
New Tailor - Deel II
Reactie #354 Gepost op: 21 december 2005 - 21:26:44

jazeker, (corneliani ook miv deze zomer) btw 250 gram is wel wat licht, maar 320 is wel wat zwaar, 280 tot 300 is ok imho

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor - Deel II
Reactie #355 Gepost op: 05 februari 2006 - 15:12:40
Citaat van: "Fastcruiser"
@Nexus: heb je al totaalfoto's van je Poolse NT-pak? (Plus shirt wat je ook besteld had). Details waren erg fraai, maar ben ook benieuwd naar het totaalplaatje.

Pools pak valt iig niet af gezien de fraaie afwerking van het pak kwa details.

Nexus, bij de detail foto´s van het jasje heb je verteld dat er nog detailfoto´s van de broek zouden komen.
Heb je bijvoorbeeld een knopengulp??
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #356 Gepost op: 05 februari 2006 - 21:40:30
Ik had een knopengulp besteld (broek met riemlussen), maar door een foutje (wegens bestelling met haast schijnbaar) kreeg ik een ritsbroek. Mij is toen zeer schappelijk een extra broek aangeboden. Heb toen meteen voor een bretelbroek (zijtrekkers en bretelknopen, geen riemlussen) gekozen. Die heeft wel knopen.

Helaas is in de broek geen handwerk te bespeuren, deze zijn gewoon machinaal gemaakt. Broek is bijv niet gepit, maar machinale naad bij de gulp. Het handwerk zit in het jasje.

Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #357 Gepost op: 05 februari 2006 - 22:04:56
Ik had een knopengulp besteld (broek met riemlussen), maar door een foutje (wegens bestelling met haast schijnbaar) kreeg ik een ritsbroek. Mij is toen zeer schappelijk een extra broek aangeboden. Heb toen meteen voor een bretelbroek (zijtrekkers en bretelknopen, geen riemlussen) gekozen. Die heeft wel knopen.

Helaas is in de broek geen handwerk te bespeuren, deze zijn gewoon machinaal gemaakt. Broek is bijv niet gepit, maar machinale naad bij de gulp. Het handwerk zit in het jasje.

Broek in dezelfde stof? Dutch construction?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #358 Gepost op: 05 februari 2006 - 22:13:32
Jep, je zou het double dutch kunnen noemen ja :)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #359 Gepost op: 15 februari 2006 - 07:38:10
17/2 maatsessie.

Vraagje: Ben momenteel flink aan het trainen, en NT levert maximaal 2 cm speling. Is het dan verstandig om m'n (borst)maat 2 cm ruimer te laten nemen? Op die manier kan hij nog altijd passend worden gemaakt over een aantal weken, of evt. zelfs nog iets extra ruimer (mocht het trainen lukken :P).