Auteur Topic: New Tailor  (231151 keer gelezen)

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
New Tailor
Gepost op: 18 september 2004 – 18:05:16
Wie hebben er ervaring met het maatwerk van newtailor? Met name het maatwerk van clad la sartoriale heeft mijn bijzondere interesse, vanwege de relatief lage prijs (vanaf 1350 handgemaakt en maatgemaakt, dat zit ruim onder het niveau van borrelli e.d) en ik hoor er ook goede verhalen over. Dat poolse maatwerk lijkt me gevoelsmatig niet wat (wel helemaal handgemaakt) en dat engelse maatwerk is misschien financieel wel aantrekkelijk maar heeft als nadeel dat het niet geheel handgemaakt is.

Ook ben ik wel benieuwd naar hun maatoverhemden. Ik zal ze even mailen met de vraag in hoeverre ze maatwerk kunnen leveren van de kwaliteit van borrelli tegen een aanzienlijk vriendelijker prijs.
l bello č quello che non si vede

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2004 – 22:52:47
Hoi kiton,

Geen ervaring mee, maar wel zeer geďnteresseerd! Dus post hun reactie maar even hier als je wil.

Op YvRA.nl lees ik weer dat pakken zonder plakwerk bij 650 EUR beginnen: http://yvra.nl/adresboek/details?362 . Of betreft het dan een "Pools" pak?
Fashion can be bought. Style one must possess.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #2 Gepost op: 19 september 2004 – 11:21:22
Nee vanaf 650 geldt voor de engelse pakken, die zijn wat goedkoper omdat de knoopsgaten er machinaal worden aangezet (ze kunnen wel open) en de lange naden worden machinaal genaaid. De poolse en italiaanse pakken zijn echter wel geheel handgemaakt
l bello č quello che non si vede

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #3 Gepost op: 19 september 2004 – 11:22:31
Citaat van: "kiton"
Nee vanaf 650 geldt voor de engelse pakken, die zijn wat goedkoper omdat de knoopsgaten er machinaal worden aangezet (ze kunnen wel open) en de lange naden worden machinaal genaaid. De poolse en italiaanse pakken zijn echter wel geheel handgemaakt

Aha, interessant, bedankt!
Fashion can be bought. Style one must possess.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #4 Gepost op: 02 oktober 2004 – 16:43:58
Ik heb geinformeerd naar hun maathemden maar wat in onderstaande mail staat vind ik weinig aansprekend.


Onze maathemden starten op € 120. De prijs van het hemd wordt geheel bepaald
door de stof. U heeft keuze uit meer dan 400 stoffen, de meesten van het
stoffenhuis Thomas Mason uit Italië. Dit stoffenhuis levert ook de stoffen
aan de door u genoemde merken. Wij hebben een levertijd van vijf weken. Uw
maten en wensen blijven bekend voor een eventuele volgende keer.

Het atelier waar wij mee werken is gevestigd in Duitsland. Aldaar worden de
hemden machinaal vervaardigd. Wel met de juiste verstevigingen, de kraag en
manchetten doogestikt, een extra knoopje op het mouwhuisje, twee of meer
plooien waar mouw en manchet elkaar vinden, kraag voldoende stijf, losse
baleinen, onderaan de zijnaad een split, verstevigd met een driehoekje,
dikke parelmoeren knopen, op stift gezette knopen en platte naden (Engelse
naad). Het model en de snit bepaalt u geheel zelf.

Heeft u nog vragen dan vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,
New Tailor BV

Elvire Kok
030-2328044
l bello č quello che non si vede

fkk

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #5 Gepost op: 05 november 2004 – 12:27:29
Ik heb een maathemd via hun zaak in Utrecht gekocht en zopas een tweede besteld.

Het is absoluut goed werk. Zeer fijne draad, mooie naden, dikke knopen van echt parelmoer, mooi afgewerkte knoopsgaten, goede snit (strak), mooi driehoekje aan de zijsplit. En...: hanepootsteek - tenminste: "knopen op een stokje" voor deze leek, misschien is het een andere steek.

Made in Italy staat erin; hoewel dat zou op de stof zou kunnen slaan lijkt het me eerlijk gezegd geen Duits werk.

Zal proberen binnenkort wat foto's te plaatsen.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #6 Gepost op: 05 november 2004 – 12:28:57
@fkk; interessant! Klinkt zeker Italiaans en niet Duits als ik dat zo lees... ben iig zeer benieuwd naar foto's.
Fashion can be bought. Style one must possess.

fkk

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #7 Gepost op: 05 november 2004 – 12:31:20
Ik moet beter lezen zie ik. Driekwart van wat ik zei staat ook al in de reclametekst van New Tailor. Nou ja. 't is ieder geval waar :)

zampa di gallina

  • Gebruiker
  • Berichten: 498
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #8 Gepost op: 05 november 2004 – 12:34:51
FKK, mag ik vragen welke (kwaliteit) stof jij hebt gekozen en wat je nu uiteindelijk betaalde voor het shirt. Ik kan namelijk niet zoveel met al die "vanaf"prijzen die winkels hanteren en zou graag eens een echte prijs willen horen

fkk

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #9 Gepost op: 05 november 2004 – 21:19:09
Stoffen zijn netjes. Alleen misschien beetje weinig keus en naar mijn smaak soms een beetje saai. Maar dat is een persoonlijke kwestie. Wel goede kwaliteit, en 100% katoen.

Heb een lichtblauwe herringbone; was 145 euro geloof ik. Heb nu iets besteld van 140. Prijzen beginnen inderdaad bij 120 dacht ik maar dan heb je wat dunnige stofjes; meeste spul is rond 140-160. Er zit ook wat van 180-200 tussen geloof ik maar niet zo veel.

Gewoon gaan kijken zou ik zeggen, 't zijn best vriendelijke lui die ERRUG hun best doen je naam te onthouden en van die andere details waardoor je je thuis zou moeten voelen :wink:. Alleen geen wijntje zoals bij Oger-achtige toko's. Beter ook, volgens mij laat je je VEEL makkelijker in een te duur pak lullen na een glas of twee (ik wel in ieder geval)

FKK

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #10 Gepost op: 05 november 2004 – 22:03:58
Citaat van: "fkk"
Alleen geen wijntje zoals bij Oger-achtige toko's. Beter ook, volgens mij laat je je VEEL makkelijker in een te duur pak lullen na een glas of twee (ik wel in ieder geval)

LOL  :D
Fashion can be bought. Style one must possess.

fkk

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #11 Gepost op: 14 november 2004 – 13:38:24
Ik had nog wat foto's beloofd.

Ben niet zo'n topfotograaf maar zie http://photos.yahoo.com/fkk_1972

. De Zileri, New Tailor en Chasen's hemden zijn maatwerk, Zegna en Corneliani van het rek.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2005 – 15:15:30
Ik vind hun aanbod van maatpakken toch steeds interessanter klinken zeg...  nemen naar eigen zeggen ruim 70 maten en werken met verschillende atteliers. Daarvan spreken me de Engelse (vanwege prijs/kwaliteit) en Italiaanse (vanwege maakwijze en flair) het meeste aan.

---

Onze Engelse pakken van onze vrienden van Norton and Townsend beginnen afhankelijk van de stofkeuze op € 650,-. Geheel met de hand gemaakt beginnen de pakken van Clad La Sartoria uit Massa in Italië op € 1400,-. Met het Poolse Atelier van de familie Zieniewicz hebben we een eigen handgemaakt pak ontwikkeld, die we uiteraard uitsluitend op maat aanbieden vanaf € 1.000,-. De drie verschillende ateliers bieden ieder hun eigen maakwijze en uitstraling. Wij zorgen dat het past!

Norton & Townsend
De lange zoektocht naar het perfecte Engelse maatpak bracht ons bij Norton & Townsend; van origine travelling tailors in Londen met een workshop in Leeds. Zeer succesvol in 'The City' en naar wij verwachten ook in Nederland vanwege de onberispelijke verschijning. Het Engelse pak wordt cut to the bone en volledig volgens de Savile Row tradities gemaakt. Het pak heeft body waardoor u voelt dat u een pak draagt. De arminzet is hoog, de taille van het jasje relatief gesproken hoog, het binnenwerk iets zwaarder en de revers uiteraard rollend gepikeerd. De rug en schouders zijn zeer smal en de drop relatief gesproken groot.

Clad la Sartoriale
Een klein traditioneel atelier waar 30 kleermakers elke dag tot het uiterste gaan om het mooiste maatpak van Italie te maken. Traditioneel, volledig met de hand, wordt een zeer soepel, nonchalant pak gemaakt dat toch nauw om het lichaam sluit. De taille zit hoog, de schouder volgt het lichaam, de mouwen zijn smal en de schouder is nauwelijks aanwezig. De kleermakers uit Massa zijn ervan overtuigd dat hun pakken niet te overtreffen zijn. Wij zijn het met ze eens. De pakken hebben een hoge arminzet, een smalle mouw en een hoge spiegel.

Zieniewicz
Polen heeft een rijke kleermakerstraditie. Deze traditie wordt in ere gehouden bij de familie Zieniewicz die ambachtelijke pakken maakt. Ze streven naar perfectie. Niet voor niets verhuizen er Italianen naar Wroclaw om voor de familie te mogen werken. Met de hand gemaakt en met een stevig maar soepel los binnenwerk. De snit van het Poolse pak is wat ruimer en dus comfortabel.

---

Iemand hier nog meer informatie over, of er de laatste tijd nog 'ns langs geweest? fkk / zampa / kiton?
Fashion can be bought. Style one must possess.

guest45

  • Gast
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #13 Gepost op: 24 februari 2005 – 15:19:26
klinkt goed :!:

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #14 Gepost op: 24 februari 2005 – 15:23:02
Vaak gestelde vragen

Wat kost een pak?
Maatpakken zijn verkrijgbaar vanaf € 650,-; gemiddeld besteden onze klanten € 1050,-. De prijs wordt bepaald door de stof, de hoeveelheid stof en waar we het laten maken. Onze Italiaanse handgemaakte pakken beginnen op € 1350,-, de Poolse pakken op € 1000,- en de Engelse pakken € 650,-. In Engeland maken we de open knoopsgaten met een machine. Bovendien worden de lange naden daar met een machine vervaardigd. In Italië en Polen worden de pakken geheel met de hand vervaardigd en zijn de dames en heren kleermakers met een knoopsgat alleen al 15 minuten bezig.
Fashion can be bought. Style one must possess.