Auteur Topic: New Tailor  (245520 keer gelezen)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
New Tailor - Deel II
Reactie #330 Gepost op: 10 november 2005 - 22:21:51
Videotheek, wet je toch? ;)

Maar inderdaad, even weer ontopic. Al is dit wel een leuk onderwerp trouwens.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #331 Gepost op: 11 november 2005 - 08:21:15
Citaat van: "Immanuel"
De kleur van de kous dient bij voorkeur overeen te komen met de kleur van de schoen. Wij hebben antraciete, blauwe en zwarte kousen van het merk Pantharella, met en zonder ribbel. (van site newtailor)

antraciete schoenen... :cry:

Hoe zit het dan met bruine schoenen? Bruine kousen er bij? Lijkt mij niet echt wat..

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #332 Gepost op: 11 november 2005 - 09:35:34
Dan coördineer je toch met de kleur van je broek?

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #333 Gepost op: 11 november 2005 - 09:54:45
Ik ben het met 'Andy' eens dat de kleur moet overeenkomen met die van de broek.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Huey

• Gast
New Tailor - Deel II
Reactie #334 Gepost op: 11 november 2005 - 10:22:21
Citaat van: "Camiceria"
Ik ben het met 'Andy' eens dat de kleur moet overeenkomen met die van de broek.

Andy Gilchrist, van askandyaboutclothes.com

Leuke website.

Immanuel

• Gast
New Tailor - Deel II
Reactie #335 Gepost op: 11 november 2005 - 10:34:23
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Immanuel"
De kleur van de kous dient bij voorkeur overeen te komen met de kleur van de schoen. Wij hebben antraciete, blauwe en zwarte kousen van het merk Pantharella, met en zonder ribbel. (van site newtailor)

antraciete schoenen... :cry:

Hoe zit het dan met bruine schoenen? Bruine kousen er bij? Lijkt mij niet echt wat..

even wat dragen de heren vandaag hier.. (ivm combi sok schoen broek)

donkerbruine suede santoni 6252, superslanke flannel donkerbruine panta, donkerbruinvisgraat kolbert met suede elleboogsukken en knopen (zelfde kleur als schoen)

Lichtblauw visgraat mazzarelli hemd su misura met napo manchet en cutaway.. Welke kleur sokken draag ik hierbij denk je? donkerbruine pantherella's..  in de zomer zou ik overwegen onder donkerbruin katoen pak met donkerbruine schoenen en lichtblauw hemd om lichtblauwe sokken te dragen, ik mag da van mn baas.. :oops:

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #336 Gepost op: 30 november 2005 - 09:57:48
@Nexus: Was het mogelijk om door dat Pools atelier ook de Caruso-maakwijze (schouders) te laten maken? Ben die tegengekomen bij Pauw en vond ik erg mooi staan.

Sowieso binnenkort ff langs New Tailor. Ik neem aan dat je altijd naar binnen kan om stofstalen te bekijken? Bij Pauw heb ik in eerste instantie nog niet iets "perfects" gevonden dus ff verder kijken (wat helemaal niet erg is) :)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #337 Gepost op: 30 november 2005 - 10:25:32
Citaat van: "Fastcruiser"
@Nexus: Was het mogelijk om door dat Pools atelier ook de Caruso-maakwijze (schouders) te laten maken? Ben die tegengekomen bij Pauw en vond ik erg mooi staan.

Dit hebben ze nog nooit gedaan maar  kunnen ze op verzoek proberen. Ik zat erover te twijfelen om het op mijn pak te laten doen, maar had te weinig tijd om te gaan experimenteren. Daarnaast is het natuurlijk een risico bij een kleermaker die dit nog nooit heeft gedaan.

Overigens is de schoudervulling niet aanwezig in hun 'Italiaanse model' van het Poolse pak. Is dus extreem soepel en natuurlijk op de schouder. Zo soepel als een manica a camicie.

Citaat
Sowieso binnenkort ff langs New Tailor. Ik neem aan dat je altijd naar binnen kan om stofstalen te bekijken? Bij Pauw heb ik in eerste instantie nog niet iets "perfects" gevonden dus ff verder kijken (wat helemaal niet erg is) :)

Ja hoor, maar bel anders vantevoren even of het niet druk is (zo doe ik het altijd). Dan kun je ook geholpen worden, als je tussen afspraken door even binnenloopt.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #338 Gepost op: 01 december 2005 - 20:29:37
Vandaag bij New Tailor langsgeweest. Klassezaak! :)

En wat een keuze... blij dat ik dit alvast van te voren heb gedaan (niet dat ik het nu weet maar ik heb een behoorlijke schifting kunnen maken). 1,5 uur mee bezig geweest.

Vraag: Zij werken met grams naast de S-factor. Hoeveel grams is OK voor een regulier pak? Ze hadden een prachtige 250-grams stof maar dat voelde zo kwetsbaar...

Keuze kwa voeringen was helaas erg beperkt... niet de 152 op de site iig... :(

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #339 Gepost op: 01 december 2005 - 20:39:31
250g is toch vrij sterk?

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #340 Gepost op: 01 december 2005 - 21:34:29
Vanaf 320grams lijkt mij prima 'doordraagkwaliteit'. Ik zou niet zo snel voor minder grams opteren als je geen brede garderobe hebt (en dus veel kunt afwisselen). Daarnaast is de 'drape' (zegmaar het kunnen modelleren) van een zwaardere stof beter.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #341 Gepost op: 09 december 2005 - 07:42:10
Morgen maar weer ff langs... m'n aanstaande introduceren in de "betere pakkenwereld" :P

Meteen maar ff langs Chasen's om te kijken of ze een manica a camicie hebben hangen (ze leveren Borrelli dus de kans is aanwezig), want dat uitleggen is lastig...

Plus op zoek naar schoenen. De Hugo's zijn niet meer leverbaar, alleen een afgetrapte showversie, dus dat wordt nog verder zoeken. Misschien eens kijken voor halfhoog. Nooit gepast dus ben benieuwd hoe dat zit.

Kortom wordt weer een lekker dagje, vandaag alvast voorbereiden, kan ik morgen m'n tijd goed gebruiken :)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #342 Gepost op: 09 december 2005 - 09:48:52
Past Borrelli ook de manica a camicie toe dan?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #343 Gepost op: 09 december 2005 - 10:23:22
Citaat van: "Nexus"

Had ik ergens hier gelezen :P

Soli:
Citaat

Ik heb zojuist eens een Caruso aangepast bij Oger DH, dus inclusief die "shirt" mouwinzet. (deze manier van inzetten gebruikt Borrelli bv ook)

Hierdoor onstaat een zeer zachte en zeer ongevulde schouder die net als een (goed gesneden) shirt precies de contouren van de torso en schouders volgt. ERG FRAAI! Dit geeft een ERG hoge taille en ZEER nauwe armsgaten, het hele jasje wordt als het ware "visueel een paar cm opgetild" (dit is zeer mooi gezichtsbedrog)
Je vermijdt ook hiermee een 'uitsmijters-gewichtheffers' silhouet dat een teveel aan schoudervulling kan veroorzaken

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor - Deel II
Reactie #344 Gepost op: 09 december 2005 - 13:21:52
Citaat van: "Nexus"

Ja ja!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias